ساده ترین روش سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی به روش سرویسکاران 24

سرویس کولر آبی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید هر ساله انجام شود. سرویس سالیانه کولر آبی باید به صورت مرتب صورت گیرد، زیرا باعث بالا رفتن راندمان و طول عمر مفید کولر آبی می‌شود.

حال خیلی از دوستان به اصطلاح دست به آچار هستند و دست به کار می‌شوند، اما این موضوع را باید بدانید که بین سرویس کولر آبی و تعمیر کولر آبی تفاوت زیادی وجود دارد.

بکارگیری کولرهای آبی موجود در بازار بدلیل هزینه پایینی که دارند، و سرمای مطلوبی که دارند، رایج‌تر از بقیه کولرهاست.

قبل از استفاده از کولرهای آبی حتما با کمک متخصص سرویس کار کولر آبی تمامی قطعات کولر عیب‌یابی شود، و قبل از روشن کردن کولر از ایمنی و سلامت کولر آبی اطمینان پیدا کنید.

سرویس و نگهداری از کولر آبی باعث بازده بهتر آن و افزایش طول عمر کولر می‌شود. گروه فنی سرویسکاران 24 با خدمات تعمیر کولر آبی شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی می‌باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل سرویس کولر آبی آشنا کنیم.

ساده ترین روش سرویس کولر آبی |سرویسکار کولر آبی

آموزش سرویس کولر آبی

برای سرویس کولر آبی یاطاقان‌ها و گردنده‌های کولر را بازدید و روغن‌کاری می‌کنند.

روغن‌کاری به طور مرتب و در پایان هردوره سرویس کردن کولر آبی در اول فصل و پایان فصل باید انجام گیرد.

بعد از این باید مناطقی که گرد و غبار گرفته شستشو داده شود، و مسیر هوا بازدید شود و از سالم بودن برزنت کانال‌ها مطمئن شود.

در انتهای فصل گرما باید موتور مجدد روغن‌کاری و از کولر جدا شود، و در جای مناسب نگهداری شود.

یکی از عوامل سوختن موتور و پمپ کولر این است ،که موتور کولر احتمالا در معرض رطوبت قرار داشته و دچار زنگ‌زدگی شده و روغن‌کاری به موقع آن می‌توان باعث بالا رفتن طول عمر کولر آبی بشود.

اگر سرویس کولر آبی در زمان‌های مناسب و به درستی انجام گیرد کولر آبی سالها بدون مشکل کار می‌کند.

در مورد کولر های گازی هم این مورد دارای اهمیت میباشد و با سرویس کولر گازی در اول فصل از پرداخت هزینه های اضافه در طول مصرف جلوگیری میکنید

سرویس پایان فصل شامل چه اقداماتی می‌باشد؟ 

روش سرویس کولر آبی در پایان فصل گرما شامل این موارد می‌شود:

  1. خالی کردن آب
  2. خشک کردن کولر
  3. باز نمودن موتور و پمپ
  4. گریس‌کاری و روغن‌کاری نقاط گردنده و حساس
  5. استفاده از روکش برزنتی ضد آب
ساده ترین روش سرویس کولر آبی

هزینه سرویس کولر آبی

هزینه سرویس کولر آبی هم مانند موارد دیگر امروزه در کشور ما بستگی به نوسان قیمت انواع قطعات موجود در آن دارد، که با نوسانات دائمی ارز در ارتباط است.  به طور مشخص امکان برآورد یک هزینه ثابت امکان‌پذیر نمی‌باشد:

  • بدنه کولر
  • سه‌راهی آب ( أب پخش کن )
  • ناودان‌ها
  • فن (پروانه ومحور فن یا توربین )
  • شناور ( فلوتر )
  • کانال داخلی وخارج
  • پولی‌ها (فلکه‌ها ) وتسمه پروانه
  • یاتاقان‌ها

كولر آبی با بخار شدن آب ،عمل سرمایش انجام می‌دهد . با تبخیر شدن آب و باقیماندن املاح موجود در آب در تشتك كولر آبی ،غلظت املاح در آب در گردش كولر آبی افزایش می‌یابد، و تشكیل رسوب بر روی پوشال ها و درب كولر آبی افزایش می‌یابد .

در بعضی كولرها شیر تخلیه برقی وجود دارد، كه در فواصل زمانی مناسب بخشی از آب در گردش كولر آبی را تخلیه و سبب كاهش غلظت املاح آب می گردد، و رسوب‌گذاری آب كم می‌شود .

بصورت دستی هر دو هفته یكبار و یا هر ماه یكبار نسبت به تخلیه آب تشتك كولر آبی اقدام نمود، تا با كاهش میزان غلظت املاح اثر رسوب‌گذاری آب كم گردد . (تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی)

در اولین سرویس کولر آبی که هر ساله باید انجام شود تمیز کردن و آب‌گیری کولر انجام می‌شود، اما سعی کنید حداقل در طول فصل چند دفعه آب کولر را تعویض کنید.

برآورد هزینه تعمیر کولر آبی و سرویس سالیانه کولر آبی بستگی زیادی به قیمت ارز دارد که متاسفانه با نوسانات بازار تاثیر زیادی بر روی این خدمات دارد.

ساده ترین روش سرویس کولر آبی

واتر پمپ(پمپ آب)

بخشی از مجموعه موتور کولر که به شکل پره‌های منظم در قسمت انتهایی (پایینی) محور قرار دارد، واتر پمپ نامیده می‌شود، و عمل پمپاژ آب را به بدنه کولر انجام می‌دهد. در زمان سرویس کولر آبی این بخش باید مورد توجه خاص باد زیرا خرابی آن شما را متحمل هزینه سنگین می‌کند.

بخش‌های مختلف پمپ

بخشهای مختلف به کار رفته در پمپ کولر آبی شامل این وارد است:

  • پایه اصلی پمپ که در داخل آب قرار دارد.
  • پروانه چهار یا سه پره که نقش توربین را دارد و آب را پمپاژ می‌کند.
  • کفی یا پایه پمپ که در زیر پایه نصب است و نقش آب‌بندی پمپ را دارد.
  • چپقی پایه پمپ ، محل قرار گرفتن شیلنگ ، که آب را به سه‌راهی منتقل می‌کند.
  • کلاهک پمپ ، قسمت فوقانی الکتروپمپ ، که به صورت چتری بالای الکتروپمپ قرار دارد تا از ورود آب به داخل آن جلوگیری کند
ساده ترین روش سرویس کولر آبی

مراحل سرویس کولر آبی

قبل از سرویس کولر آبی سالم بودن قطعات و استاندارد بودن آنها اطمینان حاصل کنید؛ یک سرویس کار کولر آبی قبل از اینکه دست به کار شود باید اول تمام قطعات را چک کند و بعد عملیات سرویس کولر را انجام دهد.

نگاهی بندازیم به تنظیم تسمه کولر آبی:

طرز سرویس کولر آبی مخصوصا تنظیم تسمه کولر آبی به شرح زیر می‌باشد:

  • پیچ‌های موتور کولر را کاملا شل کنید
  • فاصله بین دو پولی کوچک و بزرگ کولر را در نظر گرفته و وسط آن را در نظر بگیرید
  • بوسیله انگشتان دستتان تسمه را در محل مشخص شده در بند 3 به هم نزدیک کنید
  • فاصله دقیق نزدیک شدن تسمه به هم به اندازه قطر پولی کوچک است
  • در حالیکه دائم فاصله تسمه را با انگشتان دست به هم نزدیک می‌کنید تا فاصله مورد نظر و استاندارد اعلام شده ایجاد شود باید دایم موتور را به صورت میلیمتری به چپ و یا به راست انتقال دهید

در هنگام فشردن تسمه با دو انگشت و تعیین دقیق جایگاه موتور به این مساله توجه کنید که موتور را در جایگاه خود کاملا محکم کنید و پیچ‌های پایه را ببندید.

اما قبل از سفت کردن به نکات زیر توجه کنید :

  1.  اولا تسمه به اندازه پولی کوچک به هم نزدیک شود
  2. ثانیا در زمان فشردن تسمه توسط انگشت سر موتور پایین نیاید.

عدم توجه به این مساله منجر به گرم شدن موتور و نهایتا منجر به عوارض بعدی ناشی از سفت بودن تسمه کولر آبی خواهد شد. که در زمان سرویس کولر آبی باید به طور خاص مورد توجه باشد.

سرویس کولر آبی

فیلتر تصفیه هوای کولر آبی

قبل از اینکه به سرویس کولر آبی بپردازیم یه نکته ای را مدنظر داشته باشید آن هم استفاده از فیلترهای تصفیه هوا جهت جلوگیری از آلودگی هوا توسط کولر آبی و تولید هوای مطلوب برای آرامش و آسایش شما عزیزان در گرم‌ترین روزهای سال…

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید با گذاشتن و کشیدن فیلتر هوای کولر آبی تمام آلودگی ها را به خود جذب می‌کند و هوای پاک تری را به داخل کولر هدایت می‌کند.

نصب صافی روی کولر آبی بسیار راحت می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید این کار را انجام بدهید.

عوامل موثر بر هزینه سرویس کولر آبی

از جمله عواملی که بر قیمت سرویس کولر آبی تاثیر گذار است می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تعداد قطعاتی که توسط سرویس کار کولر آبی تعویض یا تعمیر می‌شود.
  • قیمت قطعات تعویضی یا تعمیری کولر آبی متفاوت می‌باشد.
  • هزینه سیم‌کشی کولر آبی (تعمیر و یا تعویض سیم‌کشی)

که البته میزان مهارت و فنی بودن یک سرویس کار کولر آبی با تجربه نیز بنا به تشخیص صحیح و عیب یابی کولر در کوتاه‌ترین زمان نیز ارزش خاص خود را دارد.

اگر قصد سرویس کولر آبی خود را دارید و متوجه ایراد فنی در کولر شدید حتما با یک تعمیرکار یا سرویس کار مشورت کنید.

ساده ترین روش سرویس کولر آبی

آموزش مراحل سرویس کولر آبی

برای سرویس کولر آبی بهتر است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید و با بررسی و دقت بر روی هر مرحله سرویس کولر خود را انجام دهید:

  1. شستشوی کفی و درهای کولر
  2. تعویض پوشال‌ کولر آبی
  3. روغن‌کاری یاتاقان‌ها
  4. بررسی تسمه کولر
  5. بررسی برزنت خروجی هوا
  6. بررسی آب‌دهی پمپ آب
  7. نصب سایبان برای کولر
  8. تعویض موتور کولر نو با کهنه

روش سرویس کولر آبی به این شکل است که برای شستشو کفی و درهای کولر آبی ابتدا درب‌های کولر را درآورده و پوشال‌ها را به آرامی جدا کنید و به کمک یک فرچه خاک و رسوبات روی آنها را بشویید زیرا این مواد سبب پوسیدگی پوشال‌ها می‌شود.

در مرحله بعد شیر تخلیه آب کفی کولر را باز کنید و به کمک فرچه درون کفی را بشویید.

تسمه کولر آبی یکی از قسمت‌های مهم در کولر می‌باشد و تنظیم بودن یا نبودن تسمه در عملکرد کولر نقش به‌سزایی دارد لذا اگر تسمه کولر شل شده است یا پوسیده شده حتما آن را تعویض کنید.

برزنت خروجی هوا معمولا با گذشت زمان بر اثر تماس با آب پوسیده می‌شود و نیاز به ترمیم دارد.

پمپ آب کولر نیز از بخش های مهم کولر می‌باشد که اگر خراب باشد و کار نکند کولر باد گرم می‌دهد و البته به موتور کولر هم فشار وارد می‌شود.

اهمیت تعویض پوشال ها در سرویس کولر آبی

طریقه سرویس کولر آبی به این شکل است که یکی از مهمترین کارها در زمان سرویس کردن کولر آبی تعویض پوشال آن است. پوشال‌ها محل مناسبی برای رشد انواع باکتری‌ها می‌تواند باشد بهتر است که هر ساله پوشال‌های کولر خود را عوض کنید.

اگر پوشال‌ها پوسیده شده باشد علاوه بر اینکه هوایی که به محیط داخل می دهد پاک و تمیز نخواهد بود، بوی ناخوشایندی را نیز به محیط می‌دهد.

پوشال‌های پوسیده مشکلات تنفسی را برای افراد به همراه می‌آورد تعویض پوشال‌های پوسیده را امری جدی در نظر بگیرید…لطفا(علت دم کردن کولر آبی)

نحوه روغن‌کاری یاتاقان‌های کولرآبی

یاتاقان‌ها در واقع محل اتصال محور افقی پره‌های هوا به اسکلت داخلی کولر است که بر روی این یاتاقان‌ها در دو طرف محور افقی برای روغن محفظه‌ی کوچکی قرار داده اند که دارای یک درپوش کوچک است.

در زمان روغن‌کاری ابتدا این درپوش را جدا نمایید و سپس روغن را به آرامی در درون محفظه بریزید.

(10 روش خنک کردن خانه بدون کولر؟!!!)

ساده ترین روش سرویس کولر آبی

مزایای سرویس دوره‌ای کولر آبی

کولرهای آبی بعد از سرویس دوره‌ای که معمولا در شروع فصل تابستان انجام می‌شود. خنکای بهتر و مطلوبتری را به شما عزیزان ارائه میدهد، علاوه بر این کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف آب و برق خواهد کرد.

زمانی که هر کدام از قطعات کولر دچار مشکل باشد، امکان این که در هر لحظه در زمان استفاده با مشکل روبرو شود بسیار زیاد است. در زمان انجام سرویس کولر آبی تمامی قطعات مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

تا در صورتی که عیب و ایرادی در طی مدت خاموش بودن برای آنها ایجاد شده باشد. با کمک یک تعمیرکار کولر آبی رفع شود، اگر نیاز به تعمیر و تعویض باشد. قبل از شروع به کار کولر مشکل رفع شود، در فصل زمستان و سالهای طولانی استفاده از این سیستم خنک کننده ممکن است کف کولر دچار پوسیدگی باشد. که سبب هدر رفتن میزان زیادی آب خواهد شد. بنابراین نکته مهم انجام سرویس کولر صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد بود.

 

ساده ترین روش سرویس کولر آبی

سه روش عالی جهت رفع شوره کولر آبی

در اینجا قصد داریم تا شما عزیزان را با بهترین روش‌های رفع شوره کولر آبی آشنا کنیم. 3 راه عالی برای از بین بردن شوره ایجاد شده بر روی بدنه کولر آبی وجود دارد. شوره کولر آبی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌تواند تاثیر بسیاری زیادی در کاهش خنکای کولر داشته باشد.

به همین علت کارشناسان این حوزه برای بالا بردن کیفیت دمای کولر آبی توصیه می‌کنند. که قبل از گرم شدن هوا سرویس کولر ابی و رفع شوره‌های ایجاد شده انجام شود. یکی از مهمترین کارها در زمان سرویس کولر آبی حذف شوره و رسوبات بدنه و قسمت‌های مختلف دستگاه است.
کنید.

وجود شوره علاوه بر ایجاد خرابی پمپ آب می‌تواند به موتور و سایر قسمت‌های کولر هم آسیب برساند و کیفیت تولید هوای سرد را نیز کاهش دهد. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات و هزینه‌های سنگین تعمیر و تعویض قطعات و همچنین پیشگیری از مصرف بی رویه آب و برق بهترین کار سرویس و رفع شوره‌های ایجاد شده است.

بهترین راهها برای از بین بردن شوره کولر آبی

  1. اولین و بهترین روش استفاده از برس سیمی است، که کم ضررترین راه جرم‌زدایی و رفع شوره می‌باشد. این روبات معمولا به دلیل سختی آب ایجاد می‌شود، و در صورتی که به طور مرتب سرویس کولر انجام شده باشد رسوبات نازک است. و چندان بادوام نیستند و با برس سیمی پاک به راحتی می‌شوند.
  2. دومین روش رسوب‌زدایی کولر آبی سرکه است، که با خاصیت اسیدی به عنوان بهترین رسوبزدای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از خاموش کردن کولر، می‌توانید سرکه را روی شوره‌ها اسپری کنید و پس از چند دقیقه با برس پاک کنید.
  3. سومین قویترین و سریعترین روش استفاده از جوهر نمک است، که می‌تواند به راحتی هر مقدار شوره در کولر را از بین ببرد. فقط قبل از بکارگیری آن کولر را خاموش کنید، و از دستکش، ماسک برای جلوگیری از سوختگی چشم و پوست خود استفاده کنید. پس از دو دقیقه، تمام نقاط بدن کولر را با آب سرد کاملاً بشویید. فقط مراقب باشید که آب بر روی قطعات الکتریکی مانند موتور و پمپ آن نریزد.

 

ساده ترین روش سرویس کولر آبی

چگونه از تشکیل رسوب و رسوب در کولر آبی جلوگیری کنیم؟

سختی آب و وجود املاح از مهمترین دلایل تولید شوره در کولرها است. با انجام چند مرحله ساده می‌توان به میزان قابل توجهی میزان شوره را کاهش داد:

1- استفاده از مایع رسوب‌زدا که با ریختن آن در کف کولر، میزان رسوب را کاهش می‌دهد.

2_ رسوب‌گیر کولر آبی رزینی که به آب ورودی کولر متصل شده و املاح و یون‌های منفی آب را خنثی می‌کند. و نتیجه کاملا رضایت بخش است، در مناطقی با سختی آب بالا استفاده از این روش  پیشنهاد می‌شود.

3_ توپ شوره توپ مخصوص روغن تالو را برای از بین بردن شوره آب که با قرار دادن آن در کف کولر تمام یون‌های کلسیم خنثی شده، و از تشکیل رسوب بر روی درهای کولر جلوگیری کند.

36 پاسخ
  1. mohamad
    mohamad گفته:

    سلام وقت بخیر هزینه سرویس 20 تا کولر یک جا دونه ای چقد میشه؟
    منطقه 1 زعفرانیه
    ممنون از مطالبتون

    پاسخ
  2. محمدحسین لطفی
    محمدحسین لطفی گفته:

    با سلام خدمت متخصصین زحمتکش گروه فنی سرویسکاران24
    سوالی دارم از حضور شما اینکه سرویس کولر آبی بدون نیاز به قطعات چقدر شده؟
    و آیا با وجود اینکه ما بعد از پایان فصل تابستان سرویس کولر پایان فصل رو انجام دادیم باز هم نیاز به سرویس کولر مجدد داریم با تشکر از پاسخگویی شما

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محمد عزیز وقت بخیر
      هزینه سرویس کولر متغیر هستش و از 100 هزار تومان شروع میشه تا 200 هزار تومان و در مورد سوال دومتون باید عرض کنم خدمت شما که خیلی کار خوبی کردید که سرویس پایان فصل رو انجام دادید اما برای راه اندازی مجدد حتما باید کولر سرویس بشه و قطعات چک بشه تا در اواسط فصل به مشکل نخورید

      پاسخ
  3. علی کمالی
    علی کمالی گفته:

    با سلام خدمت شما هزینه سرویس کولر آبی امسال چقدر هست؟ و اینکه قیمت فیلتر صافی کولر آبی چنده؟با تشکر از گروه فنی سرویسکاران 24

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام علی عزیز وقت بخیر
      علی جان هزینه سرویس کولر متغیر هستش کدوم منطقه تشریف دارید؟
      قابل دار نیست 3 تا صافیش میشه 200 هزار تومان

      پاسخ
  4. مرتضی امیریان
    مرتضی امیریان گفته:

    با سلام خدمت شما عزیزان در گروه فنی سرویسکاران 24سوالی داشتم از حضور شما جهت سرویس کولر آبی اینکه اگر موتور کولر نیم سوز شده باشه نمیشه دیگه از کولر استفاده کردو حتما باید موتور تعویض یا تعمیر بشه یا میتونیم تایه مدت از اون استفاده کنیم؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مرتضی جان وقت بخیر
      در مورد نیمسوز شدن موتور باید خدمتتون عرض کنم قبل از اینکه سرویس کولر انجا بشه و کولر برای راه اندازی آماده بشه حتما باید موتور تعمیر بشه میتونید برای اطلاع بیشتر یه لینک براتون میزارم مطالعه بفرمایید در صورت نیاز تماس بگیرید تا تکنسین اعزام بشه خدمتتون
      عیب یابی و تعمیر موتور کولر آبی

      پاسخ
  5. امیر امینی فرد
    امیر امینی فرد گفته:

    با سلام خدمت شما سرویس کولر آبی بعلاوه تعویض موتور کولر چند هست؟ با تشکر از گروه فنی سرویسکاران 24

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام امیر جان وقت بخیر
      امسال سرویس کولر ابی بین 150 الی 200 تومان هستش جهت اطلاع بیشتر تماس بگیرید

      پاسخ
    • پیمان رسولی
      پیمان رسولی گفته:

      سلام خدمت گروه فنی سرویسکاران ۲۴ تشکر میکنم از خدمات خوبتون امروز صب تماس گرفتم نیرویی که ارسال کردید خیلی زود اومدن سرویس کولر و انجام دادن کارشون تمیز بود و اینکه خیلی خوش برخورد بودن 👏👏👏👌

      پاسخ
      • alireza
        alireza گفته:

        سلام پیمان عزیز وقت بخیر
        خوشحالیم که باعث رضایتمندی شما بوده در صورت نیاز به خدمات جدید سرویسکاران 24 آماده ارائه خدمات هستش

        پاسخ
  6. حسین
    حسین گفته:

    سلام وقت بخیر من یه درخواستی دارم اگه امکان داره درباره تنظیم و تعویض شناور یه ویدیو تولید کنید خیلی کمک میکنه ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
  7. مرجان
    مرجان گفته:

    سلام و عرض ادب سوالی داشتم درباره سرویس کولر آبی و این که اگه ما پوشال رو تعویض نکنیم تو روند کارکد اتفاقی میفته؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام سر کار خانوم وقت شما بخیر باشه
      بله در اوج گرما به علت اینکه درست هوا رد و بدل نمیشه منزل شما دم میکنه

      پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت شا بخیر باشه
      هزینه سرویس کولر در ارتفاع بین 200 الی 300 هزار تومان هستش بستگی به شرایط داره

      پاسخ
  8. علیرضا سیدحسینی
    علیرضا سیدحسینی گفته:

    با سلام و عرض خداقوت خدمت شما عزیزان در گروه فنی سرویسکارن 24 سوالی داشتم ما بعد از پایان فصل گرما سرویس کولر آبی پایان فصل انجام دادیم آیا بازم هم نیاز به سرویس کولر مجددقبل از روشن کردن داریم با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام علیرضا جان وقت بخیر
      بله حتما باید انجام بشه تا در اواسط فصل به مشکلی بر نخوره
      سرویس کولر در اول فصل جزو واجباته:)

      پاسخ
  9. لیلا محبی
    لیلا محبی گفته:

    با سلام قیمت سرویس کولر آبی امسال چقدر هست ممنون میشم از گروه فنی سرویسکاران 24 که هرچه سریعتر پاسخگو باشند که نیاز به نیروداریم جهت سرویس کولر با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام سرکار خانوم وقت بخیر
      هزینه سرویس کولر از 150 الی 200 هزار تومان هستش بدون جنس مصرفی

      پاسخ
  10. آرش سلطانی
    آرش سلطانی گفته:

    سلام و عرض ارادت و خسته نباشید خدمت اساتید محترم سرویسکاران 24 سوالی برای بنده پیش اومد که گفتم از خدمت شما بپرسم
    اگه ما به جای یک پمپ آب از 3 تا استفاده کنیم تو کارکرد کولر فرقی میکنه یا نه؟
    ما اگه بخوایم سرویس کولر آبی رو انجام بدیم شما زحمتشو میکشید؟
    سعادت آباد هستیم و لطفا مبلغ روهم بفرمایید

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام آرش جان وقت بخیر
      برای چی میخواید این کارو کنید؟!!!خوب قطعا تا حدی تو روند سرما دهی تاثیر داره اما نیازی نیست به این کار
      بله در مورد سرویس ولر برای امسال 150 الی 200 اجرت تکنسین هستش و اجناس مصرفی جداگانه محاسبه میشن

      پاسخ
  11. دانیال علیپور
    دانیال علیپور گفته:

    سلام، میخواستم تشکر کنم از نیروی خوبتون که توی پونک زحمت سرویس کامل کولر رو کشیدن.
    خیلی دقیق و با حوصله با هزینه خیلی مناسب نسبت به زحمتی که کشیدن کار رو انجام دادن

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام دانیال جان وقت بخیر
      خیلی خوشجالیم از اینکه رضایت کامل داشتید موفق باشید انشالله

      پاسخ
  12. محم
    محم گفته:

    تسمه کولر سایز ۴۴ بود که کمی آسیب دیده بود عوض کردم همون سایز رو گرفتم ولی وقتی تسمه جدید رو می بندم کولر شروع می کنه صداش ی جوری هست که انگار ی لحظه گیر می کنه بعد آزاد میشه ولی با تسمه قدیمیش مشکلی نداره

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محمد جان وقتت بخیر عزیزم
      تشمه به احتمال زیاد سفت هستش و باید کمی موتور ریگلاژ بشه تا به موتور فشار نیاد

      پاسخ
  13. Mahdi
    Mahdi گفته:

    سلام هزینه کلی سرویس کولر ، منطقه 11تهران، ناحیه 4، محله عباسی به چه صورت است؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مهدی عزیز وقت بخیر
      هزینه سرویس متغیر هستش امام عموما بین 100 الی 150 هزار تومان هستش

      پاسخ
  14. مصطفی
    مصطفی گفته:

    سلام
    کولر ما دو سه روزی هستش که موقع روشن کردن آمپر میکشه و به برق خونه یک لحظه اول فشار میاد
    دور کند هم همینشکله
    و اینکه داغ میکنه و یه مقدار که میخواد بو بده خاموش میکنیم .
    لطفا بفرمایید که مشکل از چی میتونه باشه
    کولر 5500 یا 6000 هست
    یه مقداری هم شوره روی دینام بسته شده
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
  15. امیر حسین حاصلی
    امیر حسین حاصلی گفته:

    سلام اگر بخواهیم کولر آبی رو بعد ۱۴ سال راه اندازی کنیم باید کولر رو سرویس و موتور اون رو عوض کنیم؟ یا یک کولر جدید تهیه کنیم؟؟؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام ارادت وقت بخیر
      خیر نیاز به تعویض نیست با یه سرویس اصولی کار راه میفته
      سرویس کولر آبی

      پاسخ
  16. Fatemeh
    Fatemeh گفته:

    سلام، ما کولر رو بدون سرویس اخر فصل و بدون سرویس اول فصل روشن کردیم و حالا به فاصله یک هفته موتور و پمپش سوخت، علت سوختن موتور و پمپ میتونه سرویس نکردن کولر باشه؟؟ پدر اصرار داره علت خراب شدنشون روشن بودن زیاده کولر بوده! 😂 ممنون

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام ارادت وقت بخیر
      قطعا به خاطر عدم سرویس و روغنکاری یاتاقان ها هستش و تو این فصل اکثر کولر ها طی شبانه روز خاموش نمیشه
      سرویس کولر آبی

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *