تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

آموزش تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در حوزه تعمیر پکیج دیواری بوتان توسط کارشناسان گروه فنی سرویسکاران 24 می‌باشد. پکیج دیواری اپتیما دو مبدل بوده و در دو مدل فن‌دار و بدون فن، توسط شرکت بوتان که از تولیدکنندگان بزرگ در کشور ماست تولید و روانه بازار میشود.

که در ظرفیت‌های مختلف، از 24000 تا 28000 کیلو کالری موجود میباشد. پکیج گرمایشی بوتان مدل اپتیما در دو ظرفیت 24000 مناسب برای واحدهای با متراژ حداکثر 210 متر مربع و ظرفیت 28000 مناسب برای واحدهای حداکثر متراژ 280 متر مربع موجود می‌باشد.

پکیج دیواری اپتیما برند بوتان آنالوگ است، و خطاهای تشخیص داده شده توسط کنترل پنل یا برد آن با چشمک زدن چراغ پکیج که سه رنگ قرمز، زرد و سبز است، و با سرعت‌های مختلف چشمک می‌زند نشان داده می‌شود.

متخصصین ما در این مجموعه باتجربه بالا در زمینه سرویس و تعمیر پکیج دیواری در انواع برندها و مدل ها میباشند، در صورت بروز مشکل شما عزیزان میتوانید با یک تماس در مدت زمان کوتاهی از خدمات ما بهره‌مند گردید.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

راهنمای تعمیرات 0 تا 100 پکیج بوتان مدل اپتیما

در این مقاله قصد داریم، شما را برخی از مشکلات پیش‌آمده و راه حل رفع این موارد را در پکیج دیواری بوتان مدل اپتیما آشنا کنیم. تا شما مصرف کنندگان عزیز، مشکلاتی را که با چند تکنیک ساده رفع می‌شوند، برطرف کرده و آن را راه‌اندازی کنید. که در این صورت نیاز به تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما نداشته باشید.

در ضمن اگر به دنبال توضیحاتی نظیر نصب، تغییر حالت تابستانی یا زمستانی و عیب‌یابی و کدهای خطای پکیج دیواری بوتان مدل اپتیما هستید، بتوانید به جواب سوالات خود در این زمینه برسید.

نحوه تعمیر و قطعات مدل اپتیما تا حد زیادی به تعمیر پکیج بوتان کالدا ونزیا نزدیک است، و تقریباً یکسان هستند. در واقع مدل اپتیما یک نسل اصلاح شده و به روز شده از مدل کالدا است. از جمله تفاوت‌های قابل توجه این دو وجود مبدل ثانویه و ست‌های توزیع آب در واحد اپتیما می‌باشد.

که تاثیر مثبت قوی در راندمان و کاهش استهلاک این مدل داشته است. در ابتدا به این نکته مهم اشاره کنیم که، در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید،به هیچ وجه آن را دستکاری نکنید. کارهایی که کاربر می‌تواند برای راه‌اندازی دستگاه انجام دهد، در این مقاله مشخص شده است.

اما در صورتی که به دلیل نداشتن تجربه در عیب‌یابی نتوانستید ایراد را به طور مشخص پیدا کنید. حتما از متخصصین این حوزه کمک بخواهید. ممکن است دستکاری آن خطرات و صدمات جانی و مالی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

خدمات تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

خدمات لازم جهت تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما توسط سرویسکاران با تجربه ما به شرح زیر میباشد:

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

علت کار نکردن حالت تابستان و زمستان پکیج اپتیما

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما – شما مصرف کنندگان عزیز میدانید که، جهت استفاده از پکیج در فصول مختلف حالت دستگاه باید تغییر کند. یعنی در فصل گرما بر روی حالت تابستانه باشد تا رادایاتورها گرم نشوند و در زمستان بر روی حالت زمستانه که باعث ورود آب گرم به رادیاتور‌ها میشود. در برخی موارد پکیج بوتان مدل اپتیما در دو حالت تابستانی و زمستانی کار نمی‌کند.

در ادامه به دلایل بروز این مشکل اشاره می‌کنیم:

  • کاهش و نبودن فشار روی دستگاه
  • جریان گاز قطع شده
  • شیر گاز ساختمان بسته است
  • دو شاخه برق وصل نیستند
  •  منبع تغذیه قطع شده است
  • پمپ سیرکولاسیون مشکل دارد
  • سنسور دمای مدار گرمایش مشکل دارد
  • مشکل فشار سوئیچ هوا یا فن خروجی دود در مدل فن دار
  • در نوع بدون فن بروز مشکل در ترموستات دود
تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

دلایل روشن نشدن پکیج اپتیما

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما – یکی از مشکلات اصلی روشن نشدن افت فشار پکیج اپتیما است. اما علت کار نکردن به عوامل دیگری بستگی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از دلایل روشن نشدن پکیج دیواری بوتان اپتیما می‌پردازیم:

دریچه گاز بسته است: با بسته شدن شیر گاز و یا قطع مصرف گاز ساختمان، پکیج اپتیما به هیچ وجه روشن نمی‌شود.

قطعی برق: بررسی کنید که از نظر اتصالات سالم باشد. دوشاخه داخل پریز باشد، قطع برق یکی از دلایل روشن نشدن بسته اپتیما است.

خرابی سنسور حرارتی مدار گرمایش: NTC قطعه بسیار مهمی است، اگر خراب شود سیگنال‌های مهمی را دریافت نمی‌کند و پکیج روشن نمی‌شود.

پمپ گردش آب معیوب است: برگشت آب گرم رادیاتورها به پکیج بر عهده این قسمت می‌باشد. یکی از دلایل روشن نشدن پکیج بوتان در مدل اپتیما خرابی یا انسداد پمپ است.

خرابی فن اگزوز دود یا سوئیچ فشار هوا: خرابی فن اگزوز دود یا سوئیچ فشار هوا و در مدل بدون فن ترموستات دود می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن پکیج اپتیما باشد.

در صورت بروز نقص در هر یک از این قسمت‌ها، پنل پیغام مناسبی دریافت نمی‌کند و این دلیل اصلی روشن نشدن شعله پکیج دیواری اپتیما است.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

لیست کامل کدهای خطای پکیج اپتیما

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما – دقت داشته باشید که کدهای خطای پکیج اپتیما با پکیج کلداونیزیا بسیار مشابه است.در اینجا شما عزیزان در صورت بروز مشکل و کد خطا بر روی سیستم خود با مراجعه به این جدول راهکارهای لازم را انجام دهید و در صورت رفع نشدن از یک سرویسکار باتجربه کمک بگیرید.

شماره کدهای خطا شرح خطا
1  چراغ سبز ثابت شده مشعل روشن است
2 چراغ سبز چشمک‌زن ۱ ثانیه روشن ۵ ثانیه خاموش دستگاه آماده به کار است
3 چراغ سبز چشمک‌زن ۰/۵ ثانیه روشن و ۰/۵ ثانیه خاموش اشکال در پرشر آب و سپس چراغ قرمز ثابت میشود
اشکال در پرشر دود و سپس چراغ قرمز ثابت میگردد
در حالت زمستانه آب به دمای تعیین شده رسیده
ترموستات اتاقی در حالت زمستانه قطع است
4 چراغ سبز چشمک‌زن سریع ورود به محدوده سارا
5 چراغ قرمز چشمک‌زن قطعی ترموستات حد
6 ثابت شدن چراغ قرمز NTC قطع است
عدم تشکیل شعله
ترموستات دود قطع شده در پکیج های بدون فن
7 چراغ زرد چشمک‌زن حالت حد اکثر توان در کلید انتخاب فصل فعال است
8 چراغ زرد ثابت NTC مصرف قطع است
تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

نحوه تغییرحالت تابستانی و زمستانی مدل بوتان اپتیما

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما – در اینجا قصد داریم تا نحوه تغییر حالت تابستانی زمستانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. وقتی جلوی دستگاه می‌ایستیم 5 قسمت می‌بینیم که با توضیح این 5 قسمت به طور کامل متوجه تغییر فصل دستگاه می‌شوید.

  1. دکمه ولوم برای تنظیم دمای مدار گرمایش
  2. دکمه ولوم دمای آب گرم
  3. سوئیچ چرخشی برای تنظیم حالت
  4. نشانگر دما و فشار (ترمومانومتر)
  5. چراغ وضعیت دستگاه

دکمه ولوم برای تنظیم دمای مدار گرمایش:
در فصل زمستان یا هر فصل دیگری که از دستگاه برای گرمایش محیط از طریق رادیاتور، حوله خشک کن)استفاده می‌شود، زمانی که پکیج روی حالت زمستانی تنظیم شود، این کلید وارد مدار شده و با کم و زیاد کردن آن می‌توانید دمای آب  مقدار گرما را تغییر دهید.

دکمه ولوم دمای آب گرم:
این کلید کنترل دمای آب گرم بهداشتی شامل: آشپزخانه، سرویس و سرویس بهداشتی می‌باشد. کنترل دمای این کلید در تمام فصول سال در مدار کار می‌کند. در واقع با تنظیم فصل تغییری در دمای آن ایجاد نمی‌شود.

دکمه چرخشی تنظیم حالت:
این کلید در سه حالت کار می کند:

حالت متوسط: تصویر یک دایره در دایره دیگر به این معنی است که دستگاه در حالت خاموش است و اصلا استفاده نمی شود.
حالت زمستانی: برای انتخاب این حالت باید کلید را به سمت راست بچرخانید که دو علامت دارد اولی علامت برفک و دومی به سوی کلید مدار گرمایش در صورتی که یک کلید در این موقعیت قرار دارد، دستگاه در حالت زمستانی قرار می گیرد و دمای آب با دکمه ولوم تنظیم می شود تا دمای مدار گرمایش تنظیم شود.
حالت تابستانی: برای انتخاب این حالت کافی است کلید چرخشی را به سمت چپ بچرخانید که دارای دو علامت است، اول نماد خورشید و دوم اینکه علامت قطره آب به کلید وصل شده است که در این حالت کلید کنترل دما در مدار گرمایش مهم نیست که روی هر درجه حرارت تنظیم شده باشد.

نشانگر فشار دما (ترمومانومتر): این قسمت دقیقاً زیر کلید چرخشی برای تنظیم حالت‌ها قرار دارد و به طور همزمان دمای آب و مقدار آب در مدار بسته را به صورت آنالوگ نمایش می‌دهد.

چراغ وضعیت دستگاه: اگر دستگاه با مشعل یا در حالت اتوماتیک کار می‌کند، خاموش است و خطا دارد. در تمام این شرایط، چراغ نمایشگر روشن می‌شود و وضعیت دستگاه را به ما اطلاع می‌دهد. این چراغ هنگام نشان دادن وضعیت دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است.

چراغ سبز همیشه روشن است: یعنی دستگاه سالم است و در حالت عادی مشعل روشن است و تمام قطعات به طور عادی کار می‌کنند.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

چراغ سبز 5ثانیه روشن1ثانیه خاموش

دقت داشته باشید در برخی موارد چراغ سبز به مدت 5 ثانیه خاموش و به مدت 1 ثانیه روشن می‌شود. که دو حالت دارد: ابتدا کلید چرخشی در موقعیت وسط قرار دارد (دایره ای در یک دایره بزرگتر) به این معنی که دستگاه خاموش است.

این خاموش شدن دائمی نیست و دستگاه در این حالت آماده شروع به کار است، و منتظر دستور کاربر برای کار است. دوم اینکه کلید چرخشی در حالت تابستانی است در این صورت، دستگاه تا زمانی که کاربر درخواست کند چشمک می‌زند.

چراغ سبز 5 ثانیه روشن 5 ثانیه خاموش

در برخی موارد چراغ سبز به مدت 5 ثانیه خاموش و به مدت 5 ثانیه روشن می‌شود. که در این زمان سه حالت دارد، اول اینکه کمتر از 10 دقیقه نگذشته بود که فشار به شدت کاهش یافت و سوئیچ فشار مدار آب را قطع کرد.

نکته مهم این است که اگر این زمان از حد تعیین شده بیشتر شود، این چراغ قرمز می‌شود. دوم اینکه فشار هوا نشان می‌دهد، که محصولات احتراق خارج نمی‌شوند یا مسیر دودکش مسدود شده است.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

هزینه تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

اصولاً نمی‌توان قبل از مراجعه به محل و بررسی دستگاه، هزینه تعمیر پکیج را به طور دقیق تعیین کرد. زیرا بعد از بررسی دقیق توسط کارشناسان و عیب‌یابی می‌توان قیمت خدمات را اعلام کرد. زیرا در برخی موارد مشکل با یک خاموش و روشن کردن رفع می‌شود.

و در برخی موارد با تعمیر و تعویض بنابراین در زمان تماس امکان اعلام هزینه قطعی وجود ندارد. در صورت بروز مشکل در پکیج متخصصین ما به دو روش اقدام به رفع آن می‌کنند مورد اول در صورتی که مشکل خیلی جدی نباشد در محل، و مورد دوم در صورتی که نیاز به سرویس و تعمیر کامل باشد دستگاه با رضایت مشتری به داخل کارگاه انتقال داده و خدمات صورت می‌گیرد.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

قطعات پکیج بوتان مدل اپتیما

قطعات بکار رفته در پکیج بوتان مدل اپتیما به این شرح میباشد:

  1. پمپ گردش سه سرعته مارک گراندفوس
  2. شیر اتوماتیک سه راه ایتالیایی
  3. مشعل اتمسفر با سیستم جرقه زنی اتوماتیک
  4. سیستم حفاظت از شعله یونیزه کننده
  5. سیستم تخلیه گاز برای ایمنی
  6. سیستم تشخیص خطای الکترونیکی
  7. سیستم ضدیخ
  8. سیستم ایمنی برای کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش
  9. سیستم ایمنی که حداکثر دمای آب را در مدار گرمایش محدود می‌کند
  10. سیستم ریزپردازنده برای کنترل عملکرد دستگاه
  11. سیستم آهسته سوز
  12. سیستم در برابر نوسانات دمای آب گرم
  13. سیستم بای پس خودکار
  14. سیستم تنظیم اتوماتیک جریان گاز
  15. سیستم تهویه اتوماتیک
تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

پکیج اپتیما بوتان OPTIMA 24.28 KI

در صورت بروز مشکل هنگام راه اندازی یا کارکرد دستگاه، سیستم ایمنی به کار افتاده، و نمایشگر وضعیت عملیات گرمایش (5) قرمز میگردد. در این موراد، قبل از راه اندازی مجدد دستگاه، 10 ثانیه تامل کنید، و بعد از آن مراحلی که در ادامه به آن اشاره میکنیم را انجام دهید.
1. فشار آب در مدار گرمایش  روی کلید(1) چک کنید. باید در محدوده مجاز 5.1-1 بار باشد.

2. اگر فشار کمتر از 1 بار باشد، نشانه کمتر از حد مجاز بودن آب است. مدار گرمایش باید پر شود تا دما در حد مجاز 1-5.1 بار باشد.
3. اگر فشار آب در مدار کافی است و پس از تنظیم فشار مشکل حل نشد، دکمه  (2) را از یا (حالت زمستانی یا تابستانی بردارید و روی حالت خاموش یا راه اندازی مجدد موقت قرار دهید. .
4. کلید (2) را به موقعیت قبلی خود برگردانید.
5. در صورت رفع نشدن مشکل با گروه فنی سرویسکاران 24 تماس حاصل فرمایید.
اگر فشار بالاتر از 5.1 بار باشد، این نشان می‌دهد که مدار گرمایش باید تخلیه شود. برای این منظور کلید(2) را روی حالت خاموش یا راه اندازی مجدد موقت تنظیم کنید. سپس آن را روی حالت زمستانی قرار دهید تا سیستم به صورت خودکار عمل کند و فشار و دما (1) در محدوده مجاز 1-5.1 بار قرار گیرد.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

دلیل چراغ قرمز پکیج بوتان در مدل اپتیما

همانطور که دیده اید روی پکیج بوتان اپتیما مانند انواع دیگر پکیج ها یک LED وجود دارد، که نباید در حالت عادی به هیچ عنوان روشن باشد.اما زمانی که مشکلی در عملکرد پکیج رخ داده است، چراغ قرمز موجود بر روی اسن ال ای دی روشن می شود.
روشن شدن چراغ قرمز نشان دهنده خرابی یکی از سنسورها و یا خاموش شدن نادرست یکی از سنسورهای دستگاه پکیج دیواری بوتان مدل اپتیما است. که معمولا این مشکل می تواند در حالت تابستانی، یا زمستانی در حالت آماده به کار در پکیج رخ دهد.
همانطور که در جدول  کدهای خطا گفته شد،  چراغ قرمز این دستگاه به دو صورت نمایش داده می شود:

  • چراغ قرمز مدام روشن است
  • چراغ قرمز چشمک زن
    هنگامی که چراغ قرمز چشمک زن را روشن میشود، یکی از دلایل زیر میتواند نشانه بروز مشکل است:
  • مبدل اولیه و مبدل ثانویه پکیج دچار مشکل شده است، و نیاز به اسیدشویی و تعمیر دارد. اگر مبدل رسوب داشته باشد، آب نمیتواند به خوبی در داخل مبدل حرکت کند.
  • شیر موتور خراب است
  • خرابی پمپ سیرکولاتور ، علائمی نشان دهنده خرابی این قطعه است شامل این موارد می‌شود:
    پمپ با سرعت کم می چرخد
    پکیج به طور مرتب جوش میآورد
    سنسور حد خاموش می‌شود
  • دریچه های رادیاتور بسته است
    بسته بودن دریچه های رادیاتور ویکی از مشکلاتی است، که باعث روشن شدن چراغ قرمز پکیج می‌شود.
  • سنسور حد 110 درجه خراب است.
    این سنسور بخشی از پکیج است، که با رسیدن دمای به بیش از 110 درجه فعال می شود. اگر این قطعه بدون بالا رفتن دمای پکیج آسیب ببیند، سنسور فعال شده و پکیج خاموش می شود، و باید تعویض گردد.
  • خرابی برد الکترونیکی
    خرابی برد پکیجیکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ قرمز است، که در اغلب موارد قابل تعمیر است اما در صورت سوختن باید تعویض شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *