تعمیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

تعمیر پکیج بوتان مدل کالداونزیا (Calda Venezia)

تعمیر پکیج کالداونزایا یکی از خدماتی است، که نیاز به تخصص و دانش لازم در این زمینه دارد. پکیج‌ها برای گرم کردن آب گرم و ایجاد دمای مناسب در فصل زمستان در اکثر ساختمان‌های مسکونی و اداری استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه پکیج بوتان یکی از استانداردترین و باکیفیت‌ترین پکیج‌های موجود در بازار فعلی است، تقاضا برای خرید آن بسیار بالاست.

به علت این که پکیج‌های دیواری مصرفی هستند، بعد از مدتی نیاز به سرویس و تعمیر پکیج دیواری و سرویس پکیج دیواری بسیار ضروری است. در برخی موارد که مشکلات بسیار جدی است و پکیج دچار فرسودگی شده نیاز به تعویض آن است. مهمترین نکته در زمان تعمیر پکیج کالدا‌ونزیا عیب‌یابی صحیح پکیج است.

نحوه تعمیر پکیج کالداونزیا

ویژگی‌های پکیج بوتان مدل کالداونزیا

تعمیر پکیج کالداونزیا مانند مدل اپتیما است، ویژگیهای این مدل از پکیج بوتان که بسیار هم در بین مدل‌های این برند پرطرفدار است شامل این موارد است:(تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما)

  • مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه‌زنی اتوماتیک
  • سیستم یونیزاسیون برای محافظت در برابر شعله روی پکیج
  • وجود سیستم ایمنی برای تخلیه گازهای ناشی از سوختن
  • وجود یک سیستم الکترونیکی برای تشخیص خطا
  • دارای سیستم ضد یخ می‌باشد
  • دارای سیستم پمپ ضد گرفتگی پکیج
  • وجود سیستم ایمنی برای کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش
  • وجود یک سیستم ایمنی که حداکثر دمای آب را در مدار گرمایش پکیج محدود کند
  • در دسترس بودن یک سیستم ریزپردازنده برای مدیریت عملکرد دستگاه
  • سیستمی برای آهسته بودن شعله
  • در دسترس بودن سیستم بای پس خودکار

این ویژگی‌ها در این مدل با اپتیما تاحدی مشترک است.

نحوه تعمیر پکیج کالداونزیا

نحوه عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان مدل کالداونزیا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای تعمیر پکیج کالداونزیا یافتن تکنسین مجرب می‌باشد. تعمیرات تخصصی پکیج کالداونزیا یکی از خدمات متخصصان این حوزه در گروه فنی سرویسکاران 24 می‌شود، کارشناسان ما در مدت زمان کوتاهی پکیج شما را عیب‌یابی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر می‌کنند.

عیب یابی پکیج بوتان کالداونزیا به دوصورت انجام می‌شود، دسته اول ایرادهایی هستند، که تشخیص راحت‌تری دارند. یعنی مواردی از بروز نقص که با کد خطا به ما گزارش می‌شوند، که نقص از کدام قسمت است.
نکته: کدهای خطا در هر پکیج دیواری یکسان نیست، در مدل های آنالوگ با چراغ های چشمک زن  و در مدل‌های دیجیتال با نمایش اعداد و حروف انگلیسی بر روی مانیتور دستگاه شناسایی می شوند.
توجه: برای رفع این گونه ایرادات باید با مراجعه به دفترچه راهنما کد خطا را شناسایی کنید. و در صورتی که طبق توضیحات توسط خود شما قابل برطرف کردن باشد، موارد را انجام دهید. اما در زمانی که توضیحات نشانگر بروز ایرادی فنی است، که نیاز به تعویض قطعه و یا تعمیرات خاصی است، حتما از مراکز معتبر درخواست اعزام نیرو داشته باشید.
دسته دوم عیوبی است که هیچ کد خطایی روی پکیج درج نمی‌شود، در این صورت پکیج نیاز به بررسی دقیق دارد. که باید توسط یک سرویسکار ماهر صورت گیرد، شما عزیزان جهت آشنایی کامل با کدهای خطای پکیج های بوتان میتوانید به مقاله کاملترین لیست ارورهای پکیج بوتان مراجعه کنید.

نحوه تعمیر پکیج کالداونزیا

نگاهی به مشکلات رایج پکیج دیواری بوتان مدل کالداونزیا

در زمان تعمیر پکیج کالداونزیا یکی از خدمات تخصصی کارشناسان ما در گروه فنی سرویسکاران 24 می‌باشد. مشکلات رایج پکیج کالداونزیا شامل این موارد است:

  • گرم نشدن رادیاتور
  • کار نکرده مشعل
  • کار نکردن پمپ
  • کاهش دمای آب مصرفی
  • انفجاری روشن شدن مشعل
  • فشار کم آب
  • سر و صدای زیاد
  • زرد شدن شعله
  • خاموش و روشن شدن مکرر

که در ادامه به طور مختصر در باره علت بروز هر کدام از این موارد توضیح خواهیم داد.

رادیاتورها گرم نمی‌شوند: گرفتگی مبدل حرارتی کاهش فشار گاز خرابی سنسور گرمایش کاهش فشار گاز ورودی. را ه حل رفع این مشکلات رسوب‌زدایی و اسیدشویی مبدل حرارتی تعویض سنسور مدار گرمایش چک فشار گاز با دفتر گاز

مشعل کار نمی‌کند: این مشکل ناشی از نوسان جریان برق، نوسان یا کاهش فشار گاز در ورودی ساختمان و یا نوسان شدید فشار آب و خرابی فشار هوا است. برای رفع مشکل باید از محافظ برق پکیج استفاده شود، فشار گاز را با تماس با واحد گاز بررسی کنید، کمپرسور هوا را تعویض کرده و فشار آب را یکسان کنید.

پمپ کار نمی‌کند: این مشکل به دلیل کوپلینگ پمپ، خرابی و خرابی پمپ، نوسان یا قطع برق ورودی پمپ رخ می‌دهد. برای حل مشکل رفع گرفتگی یا تعویض و سرویس پمپ، مسیر الکتریکی پمپ را بررسی کنید.

کاهش دمای آب مصرفی: این مشکل به دلیل ته نشین شدن مبدل، کاهش فشار گاز یا خرابی سنسور آب گرم رخ می‌دهد. رسوب‌زدایی و اسید‌شویی مبدل، بررسی سنسور آب گرم یا تعویض آن راه حل‌های حل این مشکل است.

مشعل را در حالت انفجاری روشن کنید: این مشکل به دلیل نوسانات شدید فشار گاز، الکترود احتراق معیوب، یا فاصله الکترود احتراق نادرست ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل باید ورودی شیر گاز بررسی و تنظیم شود، الکترود تعویض و الکترود بین 3 تا 5 میلی متر تنظیم شود.

پکیج مداوم خاموش و روشن می‌شود: این مشکل به دلیل جریان کم آب در مدار گرمایش و مناسب نبودن ظرفیت و تعداد رادیاتورها می‌باشد. برای رفع این مشکل شیر مدار را بیشتر باز کنید و تعداد رادیاتورها را بررسی و در صورت نیاز زیاد کنید.

سر و صدای زیاد پکیج: این مشکل به دلیل وجود هوا در سیستم یا عملکرد ضعیف روتور رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل باید هوا از سیستم خارج شود یا روتور پمپ بوتان تعویض شود، که نیاز به تعمیر پمپ پکیج یا تعویض است.

فشار کم آب پکیج : این مشکل به دلیل فشار کم آب شهری یا نشتی رادیاتور و لوله‌کشی و اتصالات پکیج رخ می‌دهد. برای حل این مشکل از پمپ آب خانگی استفاده کنید، تا فشار آب را افزایش داده و نشتی‌های سیستم را بگیرید.

زرد شدن شعله مشعل پکیج: این مشکل به دلیل عدم مکش مناسب دودکش، نبود هوای محیط، آلودگی مشعل‌ها، عدم تطابق قطر مشعل با نوع گاز مصرفی، دوده موجود در دیگ و دودکش رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل مسیر دودکش را بررسی کنید، شیر ورودی هوا را نصب کنید. قطر مشعل را کنترل نماید، مشعل‌ها، دیگ و دودکش را تمیز کنید.

کاهش مکرر فشار آب پکیج: این مشکل به دلیل وجود نشت آب در پکیج، لوله‌کشی و مسیر رادیاتورها رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل باید سیستم و لوله‌کشی بررسی و از نظر نشتی بررسی شود.

پمپ پکیج کالدا ونزیا

هزینه تعمیر پکیج بوتان کالدا ونزیا

تعیین هزینه تعمیرات پکیج نیازمند حضور سرویسکاران پکیج به محل و عیب‌یابی دقیق است. زیرا برآورد هزینه تعمیر پکیج  کالداونزیا که بستگی به نوع مشکل و خدمات انجام شده دارد.

رسوب‌زدایی و اسیدشویی مبدل حرارتی، تهویه پکیج و تنظیم فشار پکیج از جمله موارد مهم در زمان سرویس پکیج می‌باشد. و این که برای تعمیرات پکیج بسته به نوع قطعه‌ای که نیاز به تعویض یا تعمیر دارد. قیمت تعیین می‌شود، این قیمت معمولا بر اساس نوسانات بازار مشخص می‌گردد. و در کنار قیمت قطعه هزینه خدمات هم بر طبق تعرفه تعیین شده توسط مدیریت مجموعه می ‌باشد.

نحوه تعمیر پکیج کالداونزیا

مشکلات مبدل پکیج بوتان کالداونزیا

یکی از مواردی که نشان دهنده نیاز به تعمیر پکیج کالداونزیا است، خرابی مبدل این پکیج است، مبدل حرارتی گرما را به آب منتقل می‌کند. و از آنجایی که آب معمولاً دارای املاح است، گرما باعث ایجاد رسوب بر روی سطح فلزی داخل مبدل می شود. در صورت عدم سرویس و رسوب‌زدایی دوره‌ای امکان سوراخ شدن مبدل وجود دارد.

به همین دلیل سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار توصیه می‌شود. در صورت بروز مشکل و سوراخ شدن مبدل شما عزیزان می‌توانید با گروه فنی سرویسکاران 24 تماس حاصل فرمایید، ما آماده ارائه خدمات تعمیر مبدل به همراه ضمانت 6 ماهه هستیم.

تعمیر مبدل پکیج

کدهای خطا و عیب یابی پکیج دیواری بوتان مدل کالداونزیا

یکی دیگر از مواردی که در زمان تعمیر پکیج کالداونزیا مورد توجه قرار دارد. خرابی برد آن است، شما عزیزان می‌توانید برای رفع کد خطای پکیج کالداونزیا، و اطلاع از مشکل پکیج خود موارد زیر را بررسی کنید. در صورتی که با مراجعه به این مطالب قادر به رفع کردن مشکل نبودید، با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت یا با راهنمایی تلفنی و یا با اعزاوم نیرو مشکل شما را برطرف کنیم.

اگر رنگ LED سبز و دائما روشن است:

دستگاه در شرایط عادی کار می‌کند و مشعل روشن است.

اگر چراغ سبز به مدت 1 ثانیه روشن و به مدت 5 ثانیه خاموش شود:

1. کلید انتخاب در حالت تابستانی است.

2. کلید  در موقعیت وسط و در حالت خاموش موقت است.

اگر چراغ به مدت 5 ثانیه روشن و به مدت 5 ثانیه خاموش شود:

1. دستگاه در حالت گرمایش به دمای مورد نظر رسیده است، و منتظر روشن شدن مجدد مشعل است.

2. فشار مدار گرمایش به مدت 10 دقیقه به زیر 0.5 بار کاهش یابد و بعد قرمز باقی می‌ماند.

3. در صورت بروز مشکل در خروج دود یا سوئیچ فشار، سوئیچ دود به مدت 10 دقیقه قرمز می‌ماند.

اگر رنگ LED سبز است و به سرعت چشمک می زند:

دماسنج پتانسیل آن در محدوده خود تنظیمی (سارا) است.

اگر رنگ LED زرد و دائما روشن است:

خرابی NTC

اگر رنگ LED زرد و چشمک زن است:

دستگاه در حالت حداکثر توان است.

اگر چراغ قرمز به مدت 5 ثانیه روشن شود و به مدت 5 ثانیه خاموش شود:

فعالیت کلید حرارتی

اگر رنگ LED قرمز و دائما روشن است:

مسدودی دستگاه به دلایل زیر:

1. بدون تشکیل یا تشخیص شعله

2. نقص در NTC

3. نقص در سیستم دود پس از 10 دقیقه

04 افت فشار در مدار گرمایش به کمتر از 0.5 بار پس از 10 دقیقه و کنترل پنل

تعمیر برد پکیج بوتان

تعمیر برد پکیج کالداونزیا

بردها در تمام مدل‌های پکیج های دیواری جدید نقش مغز و فرمانده دستگاه را دارند، و جزو قطعات بسیار حساس در پکیج است.

در صورتی که این قطعه در دستگاه‌های پکیج دچار مشکل شود، هیچگونه فرمانی صادر نخواهد شد. و ممکن است به طور کامل سیستم غیر فعال شده، و امکان روشن و خاموش شدن نداشته باشد.

علل مهمی می‌تواند باعث برور اشکال در بردها شود، مانند ریختن آب بر روی برد که یاعث سوختن آن شده و تقریبا دیگر کارایی نخواهد داشت.

امادر برخی موارد خرابی به علت بروز ایراد در یکی از قطعات موجود در آن است، که با بررسی دقیق توسط متخصصین این حوزه و تعویض قطعات مجدد قابل استفاده خواهد شد.

خرابی بعضی از قطعات پکیج هم سبب عدم کارایی در برد می‌شود، برد با نشان دادن علائم هشدار دهنده به شما نشان می‌دهد، که در کدام یک از قطعات مشکل ایجاد شده است.

در حال حاضر تعمیر مدار الکتریکی برد پکیج بوتان به صرفه‌تر از تعویض آن است، در صورتی که تعداد زیادی از قطعات خراب شده باشد.

توصیه ما به شما تعویض آن است، زیرا استهلاک برد باعث می‌شود تا به زودی قطعات دیگر آن هم با مشکل مواجه شود.

عیب یابی برد پکیج بوتان کالدوانزیا

عیب یابی برد بوتان کالداونزیا

کدهای ایجاد شده در صفحه برد، علائم خرابی  پکیج Butan Calda Venezia را نشان می‌دهد. که در مدل‌های آنالوگ پکیج Calda Venezia  به کمک لامپ‌های چشمک‌زن بر روی پنل پکیج انجام می‌شود.

در مدل‌های دیجیتال با نمایش اعداد و حروف انگلیسی بروز ایراد را به ما نشان می‌دهد، تعمیر پکیج‌های دیجیتال نسبت به پکیج‌های آنالوگ کمی راحت‌تر است.

تکنسین‌های ما در گروه فنی سرویسکاران 24 با شناسایی کدهای خطا در صفحه برد پکیج کالداونزیا متوجه این نکته که مشل در کدام یک از قطعات بروز کرده شده و اقدام به تعمیر قطعات می‌کنند.

برای مثال رنگ زرد هشداری مبنی بر معیوب بودن و قطع شدن سنسور پکیج (NTC) می‌باشد. همچنین رنگ قرمز نشان دهنده خرابی برد پکیج یا غیرعادی بودن فشار پکیج و یا قطع شدن سنسور حرارت و خرابی ترموستات است.

برای تعمیر پکیج دیواری Calda Venezia و رفع ایرادات، تکنسین ما باید هر یک از قطعات ذکر شده را بررسی، تعویض و یا تعمیر کند.

هر کدام از کدهای خطا درج شده بر روی برد مدل دیجیتال پکیج Calda Venezia نشان دهنده ایراد در پکیج است.

کدهایی مانند E12 مربوط به مشکل و خطا در خود برد الکترونیکی است، و یا کد خطا E2 ناشی از مشکل در شعله پکیج و همچنین کد خطای E50 با نقص فن دستگاه همراه است.

نحوه تعویض مبدل پکیج بوتان کالداونزیا

نحوه تعویض مبدل پکیج بوتان کالداونزیا

در اکثر اوقات بعد از بروز مشکل در مبدل پکیج‌های بوتان مهمترین سوالی که از ما پرسیده می‌شود.

نحوه باز و بسته کردن و تعویض مبدل است، که ما در اینجا قصد داریم به شما عزیزان بگوییم که انجام این کار توسط خود شما عزیزان به راحتی انجام می‌شود.

و نیازی به اعزام نیرو جهت بازکرن و بستن مبدل نیست، زیرا انجام این کار بوسیله کارشناسان یرای شما عزیزان تحمیل هزینه اضافه است.

اولین کار برای بازکردن مبدل باز کردن و جدا کردن قاب پکیج  می‌باشد، در مرحله دوم جدا کردن شیرها و اتصالاتی که مبدل را به دستگاه مرتبط کرده است.

بعد از آن شما در سمت چپ مبدل دو مهره بزرگ برنجی را می‌بینید، که توسط یک آچار مناسب با سایز مهره می‌توانید به راحتی مبدل را باز کرده و در سمت راست دو عدد شلنگ که توسط خار بسته شده و میتوانید به راحتی باز کنید و به کارگاه مورد نظر اراسال نمایید.

همچنین بعد از تعمیر و یا تعویض مبدل هم جهت نصب مجدد با همین روش مبدل را در جای خود نصب نمایید.

نحوه ریست پکیج کالداونزیا

نحوه ریست پکیج بوتان کالداونزیا

نحوه ریست کردن پکیج بوتان مدل کالداونزیا مانند مدل‌های دیگر این برند پرطرفدار است، که معمولا در صورت مواجه شدن با خطا یا درست کار نکردن دستگاه را ریست می کنند.

که انجام این کار در بسیاری از موارد باعث رفع مشکل میشود، و دستگاه به تنظیمات کارخانه بازمیگردد.

در این مقاله تمامی نکات لازم برای ریست پکیج بوتان مدل کالداونزیا را به شما آموزش داده‌ایم.

ممکن است پکیج به دلایل زیادی مانند، نوسانات برق، قطع آب یا گاز برای چند دقیقه و غیره نیاز به تنظیم کردن مجدد داشته باشد.

بنابراین هر زمان که با مشکلی در دستگاه روبرو شدید، بهتر است ابتدا پکیج را ریست کنید، مهمترین کاری که عمل ریست کردن پکیج انجام میدهد این است که پکیج به عملکرد صحیح و نرمال خود برمیگردد.

و در صورتی که مشکل برطرف نشد، حتما با مراکز تعمیر پکیج بوتان تماس بگیرید.

مهمترین علل نیاز به ریست کردن پکیج بوتان کالداونزیا

1. مشکل در تنظیمات پکیج

روشن نشدن دستگاه پس از نصب یکی از مشکلات رایج است. در صورت مواجه شدن با این مشکل  تنظیم مجدد و ریست کردن دستگاه میتواند مشکل را حل کند.

2. بروز خطا هنگام راه اندازی پکیج

روشن نشدن در هنگام راه اندازی پکیج یکی از دلایل مهم جهت ریست کردن مجدد پکیج های گرمایش دیواری است.

برای دریافت علت روشن نشدن پکیج باید مراحل نصب دستگاه به دقت مطالعه و ارزیابی شود. پس از تأیید درستی مراحل نصب ریست کردن یکی از مناسب ترین اقدامات برای حل مشکل است.

3. مشکل در ایجاد شعله پکیج

در صورتی که با مشکل تشکیل نشدن شعله مواجه شدید، ریست کردن ممکن است مشکل را حل کند.

در صورتی که خرابی جرقه زن منجربه روشن نشدن پکیج است، می توانید دکمه ریست را برای تنظیم مجدد دستگاه فشار دهید.

4- ایجاد کد خطا روی برد دستگاه

بعد از دیدن کد خطا در روی برد پکیج، بهترین و اولین کار ریست کردن آن است. زیرا ممکن است کد خطا را برطرف شود.
روش ریست کردن پکیج بوتان در مدل کالداونزیا و اپتیما کاملاً مشابه است و باید این کار را با قرار دادن دکمه فصل دستگاه در حالت آماده به کار و سپس تغییر آن به حالت زمستانی و تابستانی انجام دهید.

نکته مهم دیگری که با ریست کردن دستگاه کالداونزیا برطرف میشود رفع ارور e1 پکیج بوتان با ریست کردن به طور کامل برطرف می شود.

بهترین زمانی ریست کردن پکیج کالداونزیا زمانیست که خطایی در پکیج رخ داده است.

اما به یاد داشته باشید، زمانی که دستگاه شما نیاز به تنظیم مجدد و مداوم دارد، باید از یک تعمیرکار پکیج درخواست کنید تا پکیج شما را بررسی قرار دهد.

نحوه هواگیری پکیج بوتان کالداونزیا

نحوه هواگیری پکیج بوتان کالداونزیا

فرآیند هواگیری پکیج بوتان مدل کالداونزیا به شکل زیر است، اما قبل از انجام این کار به این نکات توجه داشته باشید.

در ابتدا باید اطلاعات اولیه در مورد محل قرارگیری دریچه هواکش و شیر پرکن پکیج داشته باشید.

که معمولاً شیر پرکن در زیر دستگاه قرار دارد، که از این قطعه برای تنظیم فشار پکیج و تخلیه آب آن استفاده می‌شود.

در ابتدا باید شیر پرکن را باز کنید، تا هوای موجود در دستگاه خارج شود. و مطمئن شوید که دیگر هیچ هوایی در داخل دستگاه وجود نداشته باشد، تا تنظیم فشار به درستی انجام شود.

که این فشار باید از یک تا یک و نیم بار باشد، بعد از تخلیه کامل هوای موجود در مدار پکیج و تنظیم درجه بار پکیج میتوانید شیرپرکن را ببندید.

قبل از هواگیری سیستم تمام قسمت‌های دستگاه و اتصالات آن را به دقت بررسی کنید، نشتی نداشته باشد.

زیرا در صورت وجود نشتی در اتصالات تلاش شما بیهوده خواهد بود، و باید دوباره دستگاه را هواگیری کنید. جهت آموزش هواگیری پکیج دیواری به صورت تصویری میتوانید به مقاله  هواگیری پکیج شوفاژ دیواری در یک دقیقه مراجعه کنید.

نحوه تعویض شیرپرکن کالداونزیا

نحوه تعویض شیرپرکن پکیج بوتان کالداونزیا

محل قرارگیری شیرپرکن در پکیج بین ورودی آب سرد به پکیج و مدار اصلی آن در پایین دستگاه قرار دارد.

که در واقع این قطعه یک شیر کنترل فشار است، که با افزایش یا کاهش مقدار آب در مدار گرمایش دستگاه قابل تنظیم است.

در صورت بروز افت فشار دستگاه رفع مشکل افت بدون استفاده از شیرپرکن غیر ممکن است.

یعنی این قطعه یکی از اجزای مهم در انواع پکیج‌های دیواری محسوب می‌شود.که در ادامه نحوه تعویض این قطعه مهم را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم:

برای تعویض شیرپرکن ابتدا باید پکیج را از دیوار جدا و آب دستگاه تخلیه شود، که با بستن شیر ورودی آب سرد، جریان آب دستگاه بسته می‌شود.

در ادامه شیر تخلیه پکیج را باز می‌کنیم، که در اکثر دستگاه‌ها در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز می‌شود.

و اجازه می دهیم، آب موجود در منبع انبساط و مدارهای ورودی و گرمایشی کاملا تخلیه شود.

حتما در این مرحله ورودی آب سرد به شیر پرایمینگ را کاملا از رسوبات تمیز کنید. زیرا این رسوبات موجود در کانال ورودی آب میتواند منجربه از کار افتادن مجدد شیرپرکن شود.

مهمترین علل خرابی شیرپرکن پکیج

شیر پرکن به دلایل زیر ممکن است آسیب ببیند و باید در زمان تعمیر پکیج کالداونزیا حتما تعویض شود:

  • سختی بالای آب
  • جذب رسوبات

در این حالت شیر ​​پرکن توانایی خود را برای جلوگیری از ورود آب اضافی به مدار گرمایش از دست خواهد داد. زیرا رسوبات و املاح آب باعث خوردگی لاستیک اطراف شیر می‌شود، که در نتیجه سوپاپ آن دچار خوردگی خواهد شد.

علائم خرابی شیر پرکن

  1. افت فشار در بسته بندی
  2. نشتی در محل شیر پرکن
  3. افزایش فشار هنگام خاموش بودن دستگاه در زمان باز بودن شیر ورودی آب سرد

در صورتی خرابی شیر پرکن فشار در دستگاه به صورت خودکار افزایش می‌یابد. چون شیر توسط رسوبات مسدود شده، و به درستی بسته نمی‌شود و با باز بودن ورودی آب سرد دستگاه به طور مداوم آب گرفته و باعث افزایش فشار در آن خواهد شد.

اما اگر دلیل خرابی شیر پرکن نشتی در آن باشد، فشار دستگاه به طور مداوم کم می‌شود.

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان کالداونزیا

علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان کالداونزیا

روشن شدن چراغ قرمز پکیج نشانه چیست؟ در صورتی که با این مشکل مواجه شده ایباید جهت بررسی و تعمیر پکیج کالداونزیا با تعمیرکار تماس بگیرید. تا علت آن را بعد از بررسی دقیق کل قطعات پکیج مشخص و آن را برطرف کند.

دلایل اصلی چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان کالداونزیا

  • کم بودن فشار (کمتر از 0.5 بار)
  • جریان گاز ورودی مسدود است
  • قطع برق پکیج
  • نوسانات برق
  • خرابی برد
  • تشکیل نشدن شعله و نقص در هنگام گرم کردن ntc
  • گرفتگی مدار گرمایش
  • آلودگی و وجود جرم در مبدل اصلی
  • شکاف یون و جرقه قابل تنظیم نیستند
  • افزایش دمای مبدل
  • وجود هوا در مدار
  • خرابی فن دستگاه
  • خرابی رله فن درب
  • خرابی ترموستات حد
  • بالا بودن بیش از حد ارتفاع شعله

نکته مهم در زمینه، این است که تشخیص این موارد کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش فنی مدل‌های مختلف پکیج بوتان دارد.

نحوه تمیر پکیج بوتان مدل کالداونزیا

علت جرقه نزدن پکیج بوتان مدل کالداونزیا

جرقه نزدن پکیج بوتان علل مختلفی دارد، که  نشان دهنده بروز مشکل و در این سیستم گرمایشی است. در اصل این مشکل زمانی رخ میدهد، که عملکرد پکیج قبل از استارت کردن جرقه متوقف میگردد. جرقه زن جزو اصلی ترین قطعات پکیج  است، که در کنار مشعل قرار دارد. در واقع جرقه زن یک میله یون است، که به کمک ترانس جرقه فعال میشود. و وظیفه جرقه زن در اصل آن ایجاد شعله برای روشن شدن مشعل پکیج است. برای عملکرد درست این قطعه مهم باید حداقل یک سانتی‌متر از مشعل فاصله داشته باشد.

۹ دلیل اصلی جرقه نزدن پکیج بوتان 

۱. اتصال الکترود جرقه زن به بدنه دستگاه
یکی از دلایل مهم فاصله کم و تماس جرقه زن با بدنه پکیج است، که ولتاژ ایجاد شده توسط سیم ارت به زمین انتقال میابد. و دلیلی برای عمل نکردن جرقه زدن پکیج بوتان است، که این مشکل با تنظیم جرقه زن پکیج بوتان از بین خواهد رفت.

۲. مسدودیست الکترود جرقه زن
کثیفی نوک الکترود جرقه زن یکی دیگر از دلایل مهم عدم جرقه نزدن پکیج بوتان میباشد.  که با یک سمباده میتوانید آن را تمیز کرده و گرفتگی آن را برطرف کرد.

۳. مناسب نبودن فاصله الکترود جرقه زن با بدنه برنر
مناسب نبودن فاصله الکترود جرقه زن با برنر دستگاه یکی دیگر از اصلی ترین علتهای جرقه نزدن پکیج بوتان باشد. در این مواقع باید الکترود جرقه زن را در یکی از دو جهت بالا و پایین تنظیم کرد.

۴. قطع شدن یا خراب شدن کابل جرقه زن
در صورت خرابی کابل جرقه زن و قطع ارتباط آن با سیستم ، پکیج بوتان جرقه نمی خورد. زیرا دیگر انتقال ولتاژی توسط ترانس جرقه زن صورت نمیگیرد، و جرقه زن غیرفعال میشود، در این مواقع بهترین کار تعویض کابل جرقه زن است.

۵. وجود قطعی در وایر پکیج بوتان

یکی دیگر از دلایل عدم  جرقه زدن پکیج بوتان قطعی در وایر و جدا شدن اتصال است، که باید وایر را به خوبی در جایگاه صحیح خود قرار دهیم.

۶. از کار افتادن ترانس جرقه زن
علت مهم دیگر خرابی ترانس جرقه زدن است، که منجربه روشن نشدن مشعل و شمعک پکیج بوتان میشود. ترانس جرقه زن موجود در برد پکیج وظیفه دارد که ولتاژ ۲۰۰۰۰ را جهت عملکرد جرقه زن و روشن شدن مشعل ایجاد کند. و خرابی ترانس باعث اختلال در کارکرد صحیح  در سیستم می شود، که باید ترانس جرقه زن را تعویض کنید.

۷. شکستن چینی الکترود
در اصل جرقه زن از یک الکترود و سرامیک جرقه زن تشکیل شده که وقتی الکترود در معرض حرارت زیاد قرار دارد. ممکن دچار خرابی و شکستگی شود، و بر روی عملکرد سیستم تاثیر بگذارد که نیاز به تعویض دارد.

۸. خراب شدن فندک
از دیگر دلایل عدم جرقه زدن خرابی فندک است، و نیاز به تعویض فندک پکیج میباشد.

۹. بروز ایراد در برد پکیج بوتان
اگر هیچکدام از موارد بالا نبود علت دیر جرقه زدن پکیج بوتان می تواند از خرابی برد باشد. بهترین کار این است که از سرویسکاران متخصص راهنمایی بخواهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *