عیب یابی پکیج بوتان

عیب یابی پکیج بوتان 

عیب یابی پکیج بوتان در صورت بروز مشکل اولین قدم قبل از تعمیر پکیج دیواری بوتان است. امروزه یکی از بهترین برندهای پکیج موجود در بازار برند بوتان می‌باشد. در برخی موارد خطاهایی در پکیج بوتان شما بروز می‌کند.

که در ابتدا باید دستگاه را عیب‌یابی شود، و با مشخص شدن ایراد اقدام به تعمیر کنید. اگر صاحب یکی از مدل‌های پکیج بوتان هستید، و دستگاه شما مشکل خاصی دارد. راه‌های رفع ارور پکیج بوتان را به طور کامل در مقاله‌ای با نام کدهای خطای پکیج بوتان توضیح داده‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید تمامی ارورها را خودتان برطرف کنید.

در صورت نیاز به تعمیر شما عزیزان میتواند با تماس با مراکز معتبر درخواست اعزام نیرو به محل را داشته باشید. تا در کمترین زمان و با مناسبترین قیمت خدمات تعمیر پکیج شما انجام شود. تعمیر پکیج بوتان یکی از خدماتی است، که در گروه فنی سرویسکاران 24 به صورت تخصصی توسط تکنسین‌های باتجربه صورت می‌گیرد. در صورت نیاز به هرگونه خدمات در این حوزه شما عزیزان می‌توانید با یک تماس از کلیه خدمات ما بهره‌مند گردید.

عیب یابی پکیج بوتان

انواع پکیج مدل بوتان

پکیج نوعی سیستم  گرمایشی است، که امروزه بسیار در بین عموم مردم محبوب است. برای عیب‌یابی پکیج بوتان ابتدا باید مدل آن را شناسایی و پس از عیب‌یابی با توجه به مدل پکیج می‌توان مشکل آن را برطرف کرد.

پکیج بوتان در مدل‌های مختلف تولیدو روانه بازار می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

این مدل‌های پکیج بوتان دارای پسوندهایی هستند، که به شما می‌گویند که دارای تهویه یا بدون تهویه است. اگر پسوند مدل پکیج شما S است، باید بدانید که پکیج دارای فن است و اگر پسوند i است، پکیج بدون فن است، مثلاً CV 424S یک مدل پکیج بوتان فن دار و CV424i بدون فن است. .

عیب یابی پکیج بوتان

آموزش عیب یابی انواع پکیج بوتان

در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از ایرادهای پیش آمده و عیب‌یابی پکیج بوتان را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

در برخی موارد پکیج شما با مشکلاتی مانند:

  • عدم گرمایش آب
  • خاموش و روشن شدن مداوم
  • روشن شدن به حالت انفجاری
  • صدای زیاد حین کار
  • افزایش و کاهش دمای آب خروجی
  • روشن نشدن پکیج
  • خرابی سوپاپ اطمینان
  • نشتی از پکیج
  • بوی گاز و دود
  • گرم نشدن آب
  • گرم نشدن آب و رادیاتور یا هردو
  • بالای رادیاتور سرد است
  • وسط رادایاتور سرد است
  • در تابستان رادیاتور گرم است
  • علت خرابی دکمه
  • روشن ماندن فن
عیب یابی پکیج بوتان

علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان

یکی از ایراداهای رایج در زمان عیب یابی پکیج بوتان خاموش و روشن شدن مدوام است، که شما عزیزان با مطالعه مقاله علت تشکیل نشدن شعله و خاموش و روشن شدن مکرر پکیج بیشتر با راهکارها و علت‌های این مشکل آشنا شوید. که در برخی موارد مشکل در برد  دستگاه است، که باید با کمک متخصصین تعمیر برد پکیج بوتان تعمیر شود. و دلیل دیگر خاموش شدن پکیج می‌تواند فشار کم آب یا گاز باشد که با تنظیم فشار حل خواهد شد.

علت صدای زیاد پکیج بوتان

صدای پکیج در حین کار یکی از ایراداتی است، که در اکثر موارد نیاز به عیب یابی پکیج بوتان و تعمیر دراد. یکی از عوامل ایجاد صدای پکیج، ورود هوا به داخل آن یا ته نشین شدن رسوب در آن است، که در این صورت باید هوای موجود در آن خارج شود شما میتوتنید با مطالعه مقاله هواگیری پکیج شوفاژ دیواری اقدام به این کار نمایید، و با انجام رسوبزدایی پکیج دیواری رسوبات ته نشین شده تخلیه شود.

عیب یابی پکیج بوتان

علت انفجاری روشن شدن پکیج بوتان  

دلایل مختلفی باعث بروز این اتفاق می‌شود، که در زمان عیب یابی پکیج بوتان باید مورد توجه باشد. که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، تنظیم نبودن میزان گاز ورودی است. که با تنظیم آن می‌توانید این مشکل را حل کنید، یکی دیگر از موارد تنظیم نبودن فاصله مشعل و الکترود جرقه‌زن و گرفتگی سیگاری یا آسیب به سوراخ‌های اطراف جرقه‌زن می‌باشد.

افزایش دمای آب خروجی از پکیج بوتان 

در این حالت زمانی که دمای آب بالا می‌رود، چند نکته مهم باید در نظر گرفته شود. که یکی از آنها میزان گاز ورودی به پکیج، فشار کم آب، افزایش دمای پکیج بوتان و گرفتگی آب ورودی و خروجی است.

عیب یابی پکیج بوتان

علت روشن نشدن پکیج بوتان

یکی دیگر از مشکلات رایج در عیب یابی پکیج بوتان این است، که به دلایل مختلف روشن نمی‌شوند. که در مقاله ای به نام 14 علت روشن نشدن پکیج بوتان به صورت کامل به این موارد اشاره شده است. دلایلی مانند: انسداد لوله ها توسط هوا یا رسوب، عدم تنظیم فشار، آسیب به شمع و مشعل و یا داغ شدن بیش از حد آن را بررسی می کنیم که دلیل دیگری برای روشن نشدن آن است.

عیب یابی پکیج بوتان

علت کاهش و افزایش فشار پکیج بوتان

کم شدن فشار پکیج یکی از عواملی است، که می تواند منجر به مشکلات دیگری در پکیج بوتان شود. که در زمان عیب یابی پکیج بوتان به دلایلی که ممکن است، سبب افت فشار باشد توجه شود:

  • سوپاپ اطمینان معیوب
  • نشتی در شیر تخلیه هوای خودکار
  • نشتی رادیاتورها و شیرهای آنها
  • گرفتگی رادیاتورها
  • خرابی گیج فشار
  • خرابی دریچه تخلیه
  • پمپ معیوب
  • می تواند باعث افزایش فشار شود. اما معمولا در 90 درصد موارد افت فشار در پکیج بوتان و … . مشکلی است که ما با آن روبرو هستیم، نه افزایش آن، و این نیز در بیشتر موارد به نشت سیستم پکیج یا زنجیره این عوامل مربوط می شود. برای اطلاع از سایر علل این مشکل و راه حل آنها به مقاله علت افزایش یا کاهش فشار در پکیج مراجعه کنید.
عیب یابی پکیج بوتان

علت نشتی پکیج بوتان

در بسیاری از موارد نشتی پکیج دیواری مشکل بزرگی نیست و یک مشکل جزئی است و در زمان عیب یابی پکیج بوتان به راحتی قابل رفع است. با این حال، گاهی اوقات نشتی های کوچک می تواند منجر به مشکلات بزرگ تری شود که باعث آسیب های زیادی می شود. به عنوان مثال، اگر آب وارد پنل کنترل شود، ممکن است حتی نیاز به تعویض کل پکیج داشته باشید. در عیب یابی پکیج بوتان و … موارد زیر قابل بررسی است:

  1. نشتی مبدل حرارتی
  2. نشت آب از پمپ آب
  3. نشت آب از اتصالات پمپ
  4. نشتی از لوله کشی پکیج
  5. خرابی دریچه ایمنی
  6. خرابی دیافراگم مخزن انبساط
عیب یابی پکیج بوتان

علت بوی گاز، دود از پکیج بوتان

اگر اطراف پکیج بوی گاز می‌دهید، آن را جدی بگیرید. زیرا به احتمال زیاد بوی گاز نشان‌دهنده وجود نشت گاز است، و ادامه این مشکل می‌تواند خطرات جدی مانند گازگرفتگی و انفجار را به همراه داشته باشد.
برای عیب یابی پکیج بوتان به سراغ لوله گاز و اتصالات آن بروید. برای تشخیص نشتی می‌توانید از کف استفاده کنید.علاوه بر گاز، ممکن است در اطراف پکیج بوی دود نیز حس کنید. در این موارد، ابتدا پشت آن را بررسی کنید، نصب نادرست یا بسته شدن و گرفتگی دودکش می‌تواند باعث ایجاد دود شود.

علت سردو گرم شدن آب پکیج بوتان

بسیاری از افرادی که از پکیج استفاده می‌کنند، از سرد و گرم بودن مداوم آب شکایت دارند. این مشکل دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که هر کدام در مراحل عیب‌یابی پکیج بوتان باید به دقت بررسی شوند.
از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فشار آب متغیر، خرابی پمپ ورودی سنسور آب گرم یا سنسور گرمایش معیوب، ایجاد رسوب در مبدل پکیج، خرابی فلومتر، سوئیچ ، ارتفاع فشار شعله تنظیم نشده است.
عیب یابی پکیج بوتان

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

برای رفع مشکل گرم نکردن آب پکیج دیواری در زمان عیب یابی پکیج بوتان ابتدا باید به کارکرد آن توجه کرد. در صورت کار نکردن پکیج، ابتدا باید برق، آب و گاز ورودی پکیج را بررسی کرده و از کارکرد دستگاه مطمئن شوید. اما اگر پکیج شروع به کار کرد و فعال بود اما آب را گرم نکرد باید سراغ موارد دیگری بروید که بیشتر مربوط به خرابی قطعات است.

در اولین قدم برای عیب یابی، برد و ترموستات دستگاه را بررسی کنید. تنظیمات نادرست پکیج ساده‌ترین دلیل برای گرم نکردن آب است، ابتدا ترموستات را روی بالاترین مقدار قرار دهید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

در مرحله بعد پمپ آب آن را بررسی کنید. عیب یابی پمپ آب تا حدودی تخصصی بوده و نیاز به دانش و تجربه دارد. اگر پمپ پکیج خراب شد، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. جهت آشنایی بیشتر با پمپ پکیج میتوانید مقاله ای در همین زمینه با نام تعمیر پمپ پکیج و سرویس پمپ پکیج را در سایت سرویسکاران 24 مطالعه فرمایید.

عیب یابی پکیج بوتان

علت گرم نشدن آب مصرفی و گرمایشی یا هر دو در پکیج بوتان

این یکی از رایج‌ترین مشکلات در زمان عیب یابی پکیج بوتان است، که البته در مدل‌های قدیمی بیشتر به چشم می‌خورد. علت اصلی این مشکل خرابی شیر اطمینان است، شیر اطمینان بخشی از پکیج است که آب گرم شده داخل پکیج را به مدار لوله آب گرم شیرها و حمام‌ها یا مدار گرمایشی منتقل می‌کند.

شیر اطمینان ممکن است به مرور زمان از کار بیفتد، و گیرکردن آن بسیار رایج است. بنابراین در این مورد پکیج رادیاتورها را تغذیه می‌کند، اما شیرهای آب گرم را تغذیه نمی‌کند یا ممکن است برعکس باشد.

از جمله علائم خرابی شیر اطمینان ولرم بودن آب در بهترین حالت ممکن و گرمایش عالی و یا برعکس آب گرم و رادیاتور ولرم خواهید داشت. همچنین در تابستان که رادیاتورها خاموش هستند، اگر آب ولرم باشد و با روشن شدن رادیاتور دمای آب کمی افزایش یابد، این نشان دهنده ایراد در شیر است.

عیب یابی پکیج بوتان

علت سرد بودن بالای رادیاتور 

گاهی اوقات در هنگام عیب‌یابی پکیج بوتان متوجه می‌شوید، که پکیج شما رادیاتورها را گرم می‌کند. اما قسمت بالایی آنها سرد است، ابتدا به سطح رادیاتور توجه کنید. اگر رادیاتور را به تازگی نصب کرده‌اید، از تراز بودن آن مطمئن شوید. تراز کردن رادیاتورها باعث می‌شود که مقدار مساوی آب گرم به هر یک از رادیاتورها و پره‌های گرمایش برسد، که باعث گرمای یکنواخت رادیاتور می‌شود.

این مشکل احتمالاً می‌تواند مربوط به انسداد هوا در رادیاتورها باشد. در این مواقع پیچ هواکش رادیاتور را به آرامی باز کنید تا آب رادیاتور خارج شود. این کار را برای همه رادیاتورها انجام دهید.

عیب یابی پکیج بوتان

علت سردی وسط و بالای رادیاتور

این مشکل مربوط به رسوب گرفتگی لوله‌های پکیج است. تجمع رسوب در سیستم از جمله پمپ‌ها، مبدل‌های حرارتی و حتی رادیاتورها آسیب می‌رساند. اگر در زمان عیب‌یابی پکیج بوتان متوجه شدید لوله‌های گرمایش گرم  ولی پره‌ها سرد است، و یا وسط و بالای رادیاتور سرد است. مشکوک به گرفتگی لوله‌های رادیاتور با رسوب باشید. برای آشنایی بیشتر با مشکلات مبدل پکیج می‌توانید به مقاله تعمیر مبدل پکیج به همراه 6 ماه گارانتی – تعمیر رایگان مراجعه کنید و با مطالعه آن اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

علت گرم شدن رادایاتورها در تابستان

دلیل گرم شدن رادیاتورها در تابستان گردش طبیعی آب در رادیاتورها است. برای رفع مشکل در فصل تابستان، شیرهای برگشت رادیاتور را ببندید و در ابتدای فصل سرما باز کنید.

عیب یابی پکیج بوتان

علت خرابی دکمه‌های پکیج بوتان

یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج بوتان، آسیب دیدن کلیدها است. این امر باعث می‌شود تا هنگام عیب‌یابی پکیج بوتان، وجود مشکلات دیگری را نیز در نظر بگیرید، در حالی که مشکل کاملاً الکتریکی است و مربوط به کلیدها یا دکمه‌های پکیج نیست. در صورت بروز هر کدام از این موارد ممکن است، که دکمه‌ها آسیب ببینند، در این صورت بهترین راه حل تعویض آنهاست:

  • پکیج زمانی که نباید روشن یا خاموش می‌شود
  • دما بالاتر یا کمتر از چیزی است که ترموستات نشان می‌دهد
  • صدای استارت از ترموستات شنیده نمی‌شود
  • ترموستات یا تایمر مکانیکی وزوز می‌کند
  • پیچ‌های رادیاتور طبق تنظیمات دما را کم و زیاد نمی‌کنند
  • آب خروجی خیلی داغ است
عیب یابی پکیج بوتان

علت روشن ماندن فن پکیج بوتان

در ابتدا لازم به ذکر است که در فصول سرد سال کارنکردن فن طبیعی است و در صورت عدم کارکرد آن با تامین آب گرم از پکیج خود مشکلی ندارید، نیازی نیست که در مورد روشن کردن فن پکیج حساس باشید. اما اگر در زمان عیب یابی پکیج بوتان مشکلی در کارکرد صحیح پکیج وجود داشت و فن پکیج به خوبی کار نمی‌کرد، بررسی این موارد ضروری می‌باشد:

  • کیت جرقه‌زنی
  • خراب شدن میله یونی
  • آسیب به فن و برد آن
  • انسداد دودکش
عیب یابی پکیج بوتان ساده و کاربردی

رفع مشکل چراغ قرمز پکیج بوتان

در اکثر مدل‌های پکیج‌های بوتان، زمانی که دستگاه دچار مشکل می‌شود، چراغ قرمز پکیج بوتان به صورت خطا و برای اطلاع مردم از مشکل دستگاه روشن می‌گردد. شاید سوالی برای شما پیش بیاید که برای یافتن مشکل و رفع چراغ قرمز پکیج بوتان چه کنیم؟

اگر از کد خطای پکیج بوتان و نحوه رفع آنها آگاهی کامل دارید، می‌توانید به راحتی خطاها را برطرف کنید. از این رو در مطلب زیر قصد داریم با بررسی خطاهای پکیج بوتان انواع ارور در مدل آنالوگ پکیج بوتان را به شما معرفی کنیم.

شرح خطای پیش آمده کدهای خطا
ثابت شدن چراغ سبز روشن بودن مشعل
چراغ سبز چشمک زن یک ثانیه روشن ۵ ثانیه خاموش دستگاه در حالت آماده به کار قرار دارد
چراغ قرمز چشمک زن ترموستات قطع است
ثابت شدن چراغ قرمز ان تی سی گرمایش قطع است
چراغ زرد چشمک زن حالت حداکثر توان گرمایشی در کلید دستگاه فعال شده است
چراغ زرد ثابت ان تی سی مصرف قطع است
چراغ سبز چشمک زن 5/0 روشن و 5/0 ثانیه خاموش اشکال در پرشر آب

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *