کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

اگر از کاربران کولر گازی و آبی هستید، شاید شما هم با مشکل کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی مواجه شده‌اید. اکثر افراد برای رفع این موضوع سرعت و قدرت کولر را افزایش می‌دهند، اما این کار کمکی به افزایش پرتاب باد کولر نمی‌کند. بلکه باعث افزایش هزینه برق و فشار بیشتر بر روی دستگاه می‌شود.

بروز این مشکل علل مختلفی دارد، که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. اما به این نکته مهم دقت فرمایید، قبل از اینکه بخواهید به دنبال راه‌حلی برای حل  مشکل کاهش پرتاب باد کولر گازی باشید. ابتدا کنترل از راه دور دستگاه را بررسی کنید، و ببینید چگونه راه اندازی شده است. برای استفاده بهتر از کولر گازی باید با راهنمای کنترل کولر گازی آشنایی کامل داشته باشید.

کولر گازی به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می‌شود، که قسمت داخلی، شامل فن دمنده و اواپراتور و قسمت خارجی، دارای کندانسور و کمپرسور می‌باشد. کاهش قدرت باد کولر گازی مشکلی است که باید به دنبال آن در قسمت داخلی کولر گازی بود.

هر دستگاه الکتریکی برای عملکرد بهتر نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. اگر سرویس کولر گازی به موقع انجام نشود و فقط از آن استفاده شود، پس از مدتی دستگاه خراب شده و از کار می‌افتد. دقت داشته باشید که سرویس کولر گازی به همراه شارژ گاز در محل با 30% تخفیف توسط متخصصین ما انجام می‌شود.

متخصصین ما در گروه فنی سرویسکاران 24 در بخشی دیگر از این مقاله در مورد کاهش پرتاب باد کولر آبی هم سخن خواهند گفت و شما را بیشتر با صفر تا صد بروز این مشکل در آنها  آشنا می‌کنند.

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

مهمترین دلایل کاهش پرتاب باد کولر گازی

مهمترین علت‌های کاهش پرتاب باد کولر گازی شامل این موارد است:

  • کثیفی فیلتر کولر گازی
  • کثیفی اواپراتور
  • مشکلات دمنده کولر گازی
  • یخ زدن کوئل‌های اواپراتور
  • انسداد و سوراخ شدن لوله‌های کولر گازی
  • خرابی برد کولر گازی
  • اتمام گاز کولر گازی
  • آسیب دیدن برد کولر
  • عدم سرویس به موقع کولر گازی

با توجه به این نکات و بررسی دقیق آنها می‌توانید، مشکل عدم پرتاب باد بوسیله کولر گازی را برطرف نمایید. دقت داشته باشید که بررسی این موارد نیاز به تجربه و دانش لازم دارد، در صورت عدم آگاهی و ناتوانی در انجام آن از کارشناسان خبره در این حوزه کمک بخواهید. تعمیر کولر گازی غرب تهران یکی از خدمات ما در این منطقه می‌باشد، که در کوتاهترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

صفر تا صد رفع کاهش پرتاب باد کولر گازی

کثیفی فیلتر کولر گازی: فیلتر هوا که بعد از دریچه‌ها قرار دارد، گرد و غبار را در هوا به دام می‌اندازد و از ورود آنها به سیستم جلوگیری می‌کند. با گذشت زمان، فیلتر کثیف و مسدود شده و باعث اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. و از دمیدن هوا جلوگیری می‌کند. بهتر است که ماهی یک بار فیلتر هوا را شستشو دهید.

 کثیفی اواپراتور: فیلتر هوا بیشتر گرد و غبار هوا را جذب می‌کند، اما در نهایت مقدار کمی از این ذرات موفق به ورود به پنل داخلی و اواپراتور می‌شوند. و با گذشت زمان ضخیم شده و از عبور هوا جلوگیری می‌کنند.

یخ زدن کویل‌های اواپراتور: یخ زدن کویل اواپراتور می‌تواند جریان هوای کولر را کاهش دهد، و عبور جریان هوا را مختل نماید، و سبب کاهش پرتاب باد کولر گازی شود.

مشکلات دمنده کولر گازی: این قسمت وظیفه گردش و خنک کردن هوا را بر عهده دارد. مطمئن شوید که درست کار می‌کند. زیرا هوای در گردش حاوی عناصر مختلفی است، بعد از مدتی سنگین شده و تیغه‌های فن را کاملا مسدود می‌کنند.

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

راه‌حل‌های رفع کاهش پرتاب باد کولر گازی

مسدود و سوراخ شدن لوله‌های کولر گازی: وجود نشتی یا گرفتگی در لوله‌های کولر گازی یکی  از موارد عدم پرتاب باد در کولر گازی است. برای بررسی گرفتگی یا نشتی این لوله‌ها که وظیفه وارد کردن سرما را به درون دارد، بهتر است از کارشناس کولر گازی کمک بگیرید. (نشت یابی گاز کولر گازی)

آسیب دیدن برد : نیمه سوز شدن و یا سوختن برد می‌تواند بر قدرت و نیروی باد در کولرگازی تاثیر بگذارد. (تعمیر برد کولر گازی)

عدم سرویس به موقع کولر گازی: فرسودگی و عدم سرویس دوره‌ای کولر گازی ممکن است، یکی از دلایل کاهش جریان هوای کولر باشد.
اتمام گاز کولر گازی: کم شدن و تمام شدن گاز کولر می‌تواند، سبب کم شدن پرتاب باد کولر گازی شود.

جهت تعمیر کولر گازی و رفع مشکل کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی درخواست خود را از طریق شماره‌های داخل سایت سرویسکاران 24 اعلام نمایید، و منتظر تماس کارشناس باشید. پس از ثبت درخواست، تیم پشتیبانی با شما تماس گرفته و پس از هماهنگی‌های لازم، تکنسین را در زمان مورد نظر به محل اعزام می‌کند.

کاهش پرتاب کولر گازی و آبی

کاهش پرتاب باد کولر آبی 

در فصول گرم سال از دو نوع کولر برای خنک‌کردن محیط استفاده می‌شود. که در برخی موارد ممکن است با کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی روبرو شوید. کولر آبی برای مناطق خشک مانند جنوب و کولر گازی برای مناطق مرطوب مانند شمال، اما برای مناطق خشک بهترین گزینه کولر آبی است.

در برخی موارد به دلایل مختلفی ممکن است، کولر آبی هوای خنک سابق نداشته باشد. دقت داشته باشید که مشکل همیشه موتور کولر نیست، عمر طولانی کولر آبی، مشکلات فنی و …. از جمله دلایل کم شدن پرتاب باد کولر آبی هستند. (سرویس کولر آبی)

که هرکدام نیازمند بررسی دقیق هستند، در صورتی که شما عزیزان به طور مرتب و سالیانه سرویس دوره‌ای را انجام دهید در طول دوره استفاده از کولرهای آبی هرگزدچار مشکلات این چنینی نخواهید شد. زیرا مدت زمانی که کولر در فصل سرما در خواب بسر میبرد، ممکن است که بر اثر تغییر آب و هوا دچار مشکلاتی شده باشد. که شما با عدم سرویس قبل از مصرف خود و سیستم را دچار مشکل خواهید نمود. (تعمیر کولر آبی)

کاهش پرتاب کولر گازی و آبی

مهمترین علل کاهش پرتاب باد  کولر آبی

در ادامه شما را با دلایل مختلف کاهش پرتاب باد کولر کولر آبی آشنا می‌کنیم:

  1. روشن نبودن دکمه پمپ آب
  2. کاهش یا نبود آب در کف کولر
  3. انسداد شیلنگ و لوله‌ها
  4. شکستگی شیلنگ و لوله‌ها
  5. خرابی پمپ آب کولر
  6. عدم تنظیم تسمه کولر
  7. پارگی در برزنت کولر
  8. پوشش نامناسب
  9. عدم تنظیم شناور
  10. خرابی دینام کولر
  11. رسوب در اطراف کولر آبی
  12. طول زیاد کانال کولر
  13. نامناسب بودن کولر با محیط
  14. هوای گرم و رطوبت بالا
  15. نبود جریان هوا در محیط

توجه داشته باشید که رفع این موارد در کولر آبی نیازمند اطلاعات و تجربه است، در صورتی که آشنایی کافی نسبت به این سیستم برودتی ندارید حتما از افراد متخصص در این حوزه کمک بخواهید.

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

راه حل‌های رفع کاهش پرتاب باد کولر آبی

روشن نبودن دکمه پمپ آب: کلید کولر آبی دارای سه دکمه با عملکرد روشن/خاموش، کم/بالا و پمپ آب می باشد. اگر فقط کلید روشن باشد، کولر آبی مانند یک فن عمل می‌کند و هوای گرم را به داخل هدایت می‌کند و می‌تواند دلیل سرد نبودن هوای کولر آبی باشد.

کم بودن و یا نبودن آب در کف کولر: در مخزن کولر آبی همیشه باید مقدار استاندارد آب وجود داشته باشد، تا پوشال‌ها به طور کامل خیس باشند، کاهش آب باعث کاهش عملکرد پمپ آب می‌شود.

عدم تنظیم شناور: تنظیم نبودن شناور باعث کاهش آب کولر می‌شود، بنابراین اولین کار بررسی وضعیت و تنظیم شناور است. زیرا این مشکل می‌تواند سبب کاهش پرتاب باد کولر آبی گردد.

گرفتگی لوله یا شیلنگ انتقال آب: مسیر انتقال آب ممکن است، توسط رسوب یا شلنگ شکسته مسدود شده باشد، لوله‌ها و شیلنگ را به طور کامل بررسی کنید.

خرابی پمپ آب کولر: پمپ آب فرآیند انتقال آب بر روی پوشال‌ها را انجام می‌دهد، به این صورت که آب را از کف و از طریق شیلنگ به لوله‌های توزیع سه گانه می‌رساند. پمپ آب همیشه داخل سبد است، این سبد از عبور ذرات ریز و اجسام به داخل پمپ جلوگیری می‌کند، ورود آب به پمپ آب یکی از دلایل خرابی آن است.

تنظیم نبودن تسمه کولر آبی: تسمه محل اتصال دینام و فن کولر است، و فن نیروی چرخشی را از دینام به کمک تسمه می‌گیرد. بنابراین باید تسمه را در فواصل زمانی کوتاه کنترل کنید. عملکرد تسمه تاثیر زیادی در کیفیت عملکرد کولر و خنکی باد کولر آبی دارد.

کاهش پرتاب باد کولر گازی و آبی

راه حل رفع علت پرتاب باد کولر آبی

پارگی پارچه برزنتی کولر: پارچه برزنتی دهانه کولر را به کانال متصل می‌کند، و یکی از مهمترین دلایل خنک نبودن کولر است. باید تمام سطح برزنت را بررسی کنید تا پاره نباشد. زیرا فشار زیادی به دینام کولر وارد، و از کار می‌افتد.

پوشال نامناسب: در زمان تعویض پوشال باید یک پوشال با همان اندازه خریداری کنید. بزرگ یا کوچک بودن سبب خارج شدن هوای مطبوع می‌شود.

خرابی دینام کولر: دینام کولر یکی از حساس‌ترین قطعات آن است، که تعمیر و سرویس آن از عهده شما خارج است. اگر مشکل کولر به دلیل خرابی دینام باشد، باید تعمیر دینام را به یک متخصص بسپارید.

بسته بودن فضای اطراف کولر: گاهی‌اوقات به دلیل بسته بودن فضای اطراف کولر، تهویه کولر به درستی انجام نمی‌شود. تعیین فضای صحیح برای هر کولر باید بر اساس ابعاد آن باشد.

زیاد بودن طول کانال: طولانی بودن مسیر کانال خنک‌کننده و چرخش‌های متوالی باعث کاهش هوای مطبوع کولر می‌شود.

نامناسب بودن اندازه کولر آبی و محیط: اندازه کولر آبی باید با توجه به فضای مورد استفاده انتخاب شود. مثلاً برای فضای 100 متری نمی توان از کولر آبی 3500 استفاده کرد.

هوای خیلی گرم و رطوبت زیاد: گرمای بیش از حد هوا باعث کاهش راندمان کولر آبی می‌شود، با استفاده از سایبان از شدت گرما 40 تا 35 درصد کاسته شده و خنکی کولر 20 درصد افزایش می‌یابد.

جریان هوا وجود ندارد: عدم جریان هوا باعث فشار به کولر می‌شود، وقتی کولر روشن است در یا پنجره باید کمی باز باشد تا جریان هوا کاملا در محیط باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *