تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی یکی از کارهای سخت در تعمیرات کولر کولر گازی به حساب می‌آید،  البته در برخی از موارد هم برد قابل تعمیر نیست.

برد کولر گازی درون بخش داخلی کولر گازی قرار دارد، و وظیفه آن کنترل فعالیت‌های مانند:

  1. خاموش و روشن کردن کولر گازی
  2. کمپرسور
  3. فن داخلی کولر
  4. فن بیرونی
  5. و تغییر حالت سرمایش وگرمایش کولر گازی را به عهده دارد.

در صورتی که در کولر گازی شما ایراد و اشکالی رخ داد،  از معتبرترین مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی و تیم متخصصین گروه فنی سرویسکاران 24 کمک بگیرید.

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

برد الکتریکی کولر گازی چیست؟

برد کولر گازی در اصل مغز کولر است که تمامی فرمانهای لازم براب استارت کردن و برقراری ارتباط بین تمامی قطعات را بر عهده دارد.

یکی از مهمترین قسمت‌های کولرگازی، برد الکتریکی است ، و بروز هر نوع ایرادی در آن می‌تواند عملکرد کولرگازی مختل کند. و خنک کردن فضا با مشکل مواجه می‌شود.

تعمیر برد کولر گازی و برطرف کردن ایراد آن ، هزینه بر است، بنابراین قبل از بروز ایراد و اشکال جدی، بهتر است که از علائم خرابی برد الکتریکی کولر گازی اطلاع داشته باشیم، و به آن‌ها توجه کنید.

برای عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی بهتر است که از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

آشنایی با قطعات برد کولر گازی

برای شناخت علائم خرابی برد الکتریکی کولر گازی، و اقدام سریع برای تعمیر برد کولر گازی بهتر است که ابتدا اجزا و قطعات کولرگازی را بشناسیم.

  • ترانسفورماتور: قطعه کنترل کننده‌ی مقدار ولتاژ مورد نیاز آی سی و رله‌ها کهو مقدار ورودی ولتاژ در این قطعه ۲۲۰ ولت و خروجی آن ۲۴ یا ۱۲ ولت است.
  • دیود: ولتاژ خروجی ترانسفورماتور، متناوب است که کار تبدیل کردن ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم را دیود بر عهده دارد.
  • آی سی رگولاتور یا ثبیت کننده ولتاژ: برای زمانی است که مدار نیاز به یک ولتاژ صاف و ثابت دارد.
  • محل اتصال سیم‌ها: کولر گازی دارای دوبخش بیرونی و داخلی هستند، بخش بیرونی در خارج آپارتمان قرار دارد، که شامل بدنه، فن، کمپرسور و کندانسور میباشد، قسمت داخلی که شامل پنکه، لوله مویی، اواپراتور و یک شیر انبساط میباشد.
  • سیم‌های رابطی در بین این دو قسمت قرار دارند، که جریان برق را به یونیت داخلی و خارجی انتقال میدهد. منتقل می‌کنند.
  • رله برد کولر گازی: یک از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات برد الکتریکی، کولر گازی است. که در اندازه و شکل‌های مختلفی وجود دارد، و بروز ایراد در آن می‌تواند، مشکلاتی در عملکرد کولر گازی ایجاد نماید.
  • وریستور: نوعی مقاومت تابع ولتاژ است، و وظیفه آن حفاظت از مدار‌‌های الکترونیکی و قطعات مربوط به آن می‌باشد که ، در برابر ولتاژ‌ها و نوسانات برق است.

تمامی این قطعات نام برده در تعمیر برد پکیج به کار میرود و به هم شباهت دارند

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

نحوه کارکرد برد کولر گازی

برد کولر گازی  قطعه‌یی در کولر گازی است که ، فرمان های لازم را به قطعات دیگر کولر گازی صادر میکند و به این ترتیب، عملکرد کولر را امکان پذیر میکند.

بروز ایراد و یا سوختن برد، عملکرد کارکرد بخش های دیگر دستگاه را دچار اختلال میکند. عدم توانایی تعمیرکار برد میتواند بر فرایند کار و ساختار این قطعه، تاثیر بگذارد و باعث خرابی بیشتر و از کار افتادن آن شود.

بنابراین برای تعمیرات برد کولر گازی حتما از مراکز معتبر و متخصصین مجرب کمک بخواهید. یکی از شایع‌ترین اشکالات کولر گازی، روشن نشدن کولرآن است که علت‌های مختلفی دارد. و مهمترین آن خرابی برد کولر گازی است.

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

علائم خرابی برد کولر گازی

بروز ایراد در برد الکتریکی کولر گازی نشانه و علت‌های  مختلفی دارد، در صورتی که شما با این نشانه‌ها آشنا باشید، سریع‌تر متوجه بروز ایراد در آن می‌شوید. و از بروز آسیب بیشتر به کولرگازی جلوگیری می‌کنید.

  • کولر گازی روشن نمی‌شود –  علل مختلفی دارد از جمله، کثیف بودن فیلتر کولر گازی ، بسته شدن راه آب و یا سیم کشی نامناسب ، البته باید گفت که مهم‌ترین دلیل این اشکال خرابی برد کولر گازی است.
  • کمپرسور کولر گازی عمل نمی‌کند –  بروز ایراد در خازن و از کار افتادن ترموستات می‌تواند یکی از دلایل بروز این مشکل خرابی برد کولر است .
  • از قدرت خنک کنندگی کولر کاهش پیدا کرده – یکی از موارد تمیز و سرویس نکردن دوره‌ای کولر گازی است ، و یا عدم شارژ مرتب گاز کولر گازی و بروز ایراد در رله برد که باعث کاهش قدرت سرمای کولر گازی می‌شود.
  • کولر گازی باد گرم می‌زند –  بروز هر نوع ایراد در ترموستات و کمپرسور، سوختن فن و بروز اشکال در برد الکتریکی کولرگازی می‌تواند دلیل باد گرم کولر باشد.
تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

تعویض برد کولر گازی

در برخی از موارد در زمان تعمیر و سرویس کولر گازی و عیب یابی برد کولر گازی متوجه می‌شوید که برد سوخته است در این مواقع بهترین و تنها راه حل تعویض برد کولر گازی  است.

فقط این اتفاق در کولر های گازی نمی افتد حتی در پکیج های دیواری هم همچین مشکلی به وجود میاید که اکثرا در پکیج های بوتان مدل کالدا ونزیا که برد های سبز رنگ دارن هنگام سوختن قابل تعمیر نیستن و جهت اطلاع بیشتر میتونید به صفحه تعمیر برد پکیج بوتان مراجعه کنید

عیب یابی و تعمیرات برد کولر گازی

  1.  برای تعویض و تعمیر برد کولر گازی اول باید پیچ‌های بدنه را باز کنید.و بعد از آن با یک توری که برای جلوگیری از ورود گرد و غبار در داخل برد تعبیه شده است . پیچ‌های توری را هم باز کرده و آن را برمی‌دارید.
  2. در ادامه سیم‌ها را بررسی می‌کنید، از آن‌ها عکس بگیرید تا در زمان  نصب برد آن‌ را درست وصل کنید.
  3. سیم‌هایی که برد را به بخش‌های دیگر کولر گازی متصل کرده است را قطع کنید.
  4. برد را از داخل دستگاه خارج نمایید.
  5. برد جدید را مطابق با اتصالات برد سوخته که تعویض کردید، در محل مناسب خود قرار دهید، سیم و اتصالات را مطابق با عکس که نصب نمایید.
  6. در آخر تعویض توری را بر روی آن قرار دهید و با پیچ ببندید و بعد از آن بدنه را با پیچ محکم در جای خود ببندید.

در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارید از مراکز معتبر تعمیر برد کولر گازی کمک بگیرید.

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

مزایای تعمیرات برد کولر گازی 

نکته مهمی که در زمان تعمیرات کولر گازی باید به آن توجه کنید این است که همه لوازم خانگی نیاز به سرویس و بازدید مرتب در فاصله زمانی منظم دارند تا طول عمر دستگاه و بازدهی مطلوبی داشته باشند.

مزیت اصلی سرویس مرتب کولر گازی بالا رفتن راندمان آن است. مزیت‌ سرویس و تعمیر برد کولر گازی این است که احتمال خرابی کولر گازی را کاهش میدهد.

و در زمان استفاده از کولر برای تعمیرات برد کولرگازی و برطرف کردن مشکل آن هزینه گزافی را خرج نکنید.

خدمات تعمیر برد کولر گازی

کولر گازی از هر برندی که باشد ، کارشناسان ما آماده انجام تعمیرات لازم بر روی آن هستند. تعمیرات برد کولر گازی در تمامی برندها و مدل‌ها یک کار کاملا تخصصی است و عدم توانایی تعمیرکار میتواند به آن آسیب بزند .

تعمیر هر برند نیاز به تخصص مربوط به آن را می‌طلبد. قبل از شروع فصل گرما کولر گازی خود را بررسی نمایید. تا در صورت وجود مشکل و یا نیاز به تعوض کردن قطعه این کار را سریعتر انجام دهید و از بروز مشکل جدید در آن جلوگیری کنید

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

خدمات تعمیر برد کولر گازی برای چه برندهایی انجام می‌شود؟

مهندسین و کارشناسان ما آماده تعمیرات برد کولر گازی در برندهای معتبر هستند از جمله :

  • تعمیر برد کولر گازی سامسونگ
  • برد کولر گازی اجنرال
  • تعمیرات برد کولرهای گازی ال جی
  • تعمیر برد کولر گازی گری
  • تعمیر کولر گازی پرتابل
  • تعمیرات برد کولر گازی دوو
  • و تمامی برندهای موجود در بازار

هزینه تعمیر برد کولر گازی

تعیین هزینه عیب یابی و تعمیر برد کولر گازی بر اساس مشکل پیش آمده در برد کولر گازی تعیین می‌شود.
و در صورتی که نیاز به تعویض برد باشد، به دلیل نوسانات قیمت در بازار هزینه تعویض و تعمیر برد بسیار بالاتر است.
زمانی که امکانی برای تعمیر برد کولرگازی وجود ندارد، تعمیرکار مجبور به تعویض آن با یک برد اورجینال و شرکتی می‌شود. دقت داشته باشید که گروه فنی و کارشناسان ما در تلاش هستند. که با قیمتی مناسب و کیفیت بالای خدمات در خدمت مشتریان عزیز باشند.

تعمیرات برد کولر گازی در غرب تهران

دلایل شایع سوختن برد کولرگازی

خرابی برد یکی از شایع‌ترین خرابی‌های برد کولر گازی است. اولین دلیل مهم در سوختن برد کولرهای گازی نوسانات برق است.

به دلیل اینکه یرد کولر از مدارهای الکترونیکی ساخته شده‌ است و این قطعات بر روی برد به نیاز به مقدار مشخصی ولتاژ دارند.

که به هر علتی که این ولتاژ ورودی کم یا زیادگردد. میتواند  باعث آسیب جدی بهبرد شود و مسبب سوختن آن شود. دلیل شایع‌ دیگر در بروز ایراد و سوختن بردهای الکترونیکی کولرگازی است.

دقت کنید که رعایت نکردن نکات ایمنی در زمان نصب کولر گازی میتوان باعث ایجاد این مشکلات بشود.تا در مدت زمان استفاده از کولر گازی با مشکلی روبرو نشوید و نیاز به تعمیر برد کولر گازی نباشد.

تعمیرات برد کولر گازی اسپیلت غرب تهران

تعمیر برد کولر اسپیلت

وظیفه برد کولر اسپیلت کنترل کلیه کارهای مربوط به کولر گازی اسپیلت را در دست دارد. برد مغز کولر گازی است.برخی موارد در بعضی از ظرفیت‌ها و برندهای کولر گازی از دو مدل برد بکار میرود.

برد داخلی ، برد بیرونی که این یکی از نقاط ضعف های این کولر است . به دلیل این که خرابی برد بیرونی اسپیلت ، باعث می‌شود که تمام پنل‌های کولر اسپیلت  کارائی خود را از دست میدهد.

بنابراین دقت فرمایید که تعمیرات برد کولر گازی را حتما بوسیله یک تعمیرکار با تجربه انجام دهید.

علل خرابی برد کولر گازی اسپیلت

  1. نوسان برق و سوختن برد کولر
  2. به کار گیری کابل نامناسب
  3. اشتباه در اتصال سیم‌های رابط کندانسور و پنل
  4. عدم سرویس به موقع کولر و آمپر کشیدن اسپیلت

علائم سوختن و خرابی برد کولر گازی

  • روشن نشدن کولر اسپیلت
  • برق کولر گازی اسپیلت متصل نمی‌شود
  • روشن نشدن کولر با ریموت کنترل
  • کمپرسور استارت نمی‌کند
  • روشن نشدن فن کولر گازی
تعمیرات برد کولر گازی دوو غزب تهران

تعمیر برد کولر دوو

یکی از مواردی که در تعمیر کولر دوو ،بروز میکند. بروز اشکال در برد است که نیاز به بررسی و ترمیم دارد. برد در تمام لوازم برقی به عنوان فرمان دهنده و مغز آن دستگاه شناخته شده و بروز هر نوع ایراد و خرابی در آن می تواند در عملکرد دستگاه اشکال ایجاد میکند. نوسان و اختلال در جریان برق، می‌تواند باعث سوختن برد شود. و این قطعه  از کار بیوفتد.

تعمیر برد کولر گازی، یکی از پیچیده ترین مراحل در تعمیرات انواع کولرها است و از عهده ی هر تعمیرکاری بر نمی‌آید. برای انجام این کار باید از تکنسین های مجرب و دوره دیده کمک بخواهید. تعمیرات و تعویض قسمت‌های  مختلف برد، مشکلات را رفع میکند. در صورتی که تعمیر و تعویض قطعات باعث برطفشدن مشکل پیش آمده در برد نشود. مجبور به تعویض بردهستیم ، همکاران ما در گروه فنی سرویسکاران 24 آماده تعمیر و در صورت نیاز تعویض این قطعه با قطعه ی یدکی اصل و اورجینال هستند.

تعمیرات برد کولر گازی گری

تعمیر برد کولر گازی گری

متاسفانه برد کولر گازی گری با ساختاری تولید شده است. غیر قابل تعمیر محسوب می شود و در صورت بروز هرگونه عیب و خرابی غیر قابل استفاده می‌شود. برد کنترل در بخش داخلی کولر گازی قرار دارد، و وظیفه کنترل تمام فعالیت های کولر را به عهده دارد.

از جمله وظایف برد کولر به شرح زیر است:

  • استارت و خاموش و روشن شدن کولر گازی
  • کنترل فعالیت کمپرسور
  • راه اندازی فن داخلی
  • راه اندازی فن بیرونی
  • تغییر حالت کولر از سرمایش به گرمایش

برد کولر گازی گری قطعه زیاد گرانی نیست ، و فقط در صورت سوختن برای تعویض آن یافتن جنس اصل و اورجینال این برند کمی با مشکل روبرو می‌شویم. در صورت بروز ایراد با مراکز معتبر در زمینه تعمیر برد کولر گازی تماس حاصل فرمایید.

تعمیرات برد کولر گازی LGغرب تهران

تعمیر برد کولر گازی LG

برد کولر گازی ال جی در اصل کنترل گر تمام قطعات و قسمت‌های مختلف این دستگاه شناخته می شود. این قطعه در روند عملکرد کولر گازی نقش اصلی را دارا می‌باشد.

و به همین علت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و به علت اینکه این قسمت فرمانده تمام فعالیت‌های کولر است.

کارشناسان و تعمیرکاران کولر گازی به خوبی به این نکته اشراف دارند که تعمیرات نادرست و  اشتباه آن می تواند چه تبعاتی را در کارکرد کولر به دنبال خواهد داشت.

به دلیل این حساسیت ها باعث شده که مدیریت گروه فنی سرویسکاران 24 اقدام به جذب مهندسین و تعمیرکاران مجرب در حوزه تعمیرات برد کولر گازی ال جی نمایید.

کارشناسان ما به علت تجربه بالایی که در این زمینه تعمیرات برد کولر گازی دارند. و تسلط بالای آنها بر قطعات برد، کمک کرده تا  در رفع مشکلات آن به صورت تخصصی اقدام کنند

تعمیرات برد کولر گازی سامسونگ غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی سامسونگ 

یکی از تعمیراتی که در زمان تعمیر کولر گازی حائز اهمیت است.آشنایی به برد کولرهای گازی و داشتن تجربه و دانش کافی در انجام این کار است.

به دلیل این که برد با برق ارتباط مستقیم دارد و هر نوسانی در برق بر روی آن تاثیر گذار است. و در بعضی موارد باعث سوختگی آن خواهد شد.

در صورتی که از تعمیرکاران ناوارد برای تعمیر برد کولر گازی سامسونگ کمک بگیرید ممکن است. که موفق به تعمیر آن نشوند، و برد شما را دچار خسارت و هزینه های بالاتری کنند.

برد هر برند کدام از برندهای کولر گازی مختص آن برند است، و به این نکته باید توجه فرمایید که کلا بردها سیستم پیچیده‌ای دارند. و این امر باید بوسیله یک تعمیرکار با تجربه صورت گیرد.

و صرفا توانایی در تعمیر برد نمیتواند، برای تعمیر هر بردی کافی باشد و باید به نوع برد و برند دستگاه آن توجه شود.

با توجه به این موضوع که برد یکی از قطعات بسیار مهم در کولر گازی است، و تعویض یا تعمیر آن علاوه بر هزینه بر بودن  کاری تخصصی می‌باشد. برای برد با ما در تماس باشید.

تعمیرات برد کولر گازی پرتابل غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی پرتابل

در زمان انجام تعمیرات کولر گازی تعمیر برد کولر پرتابل هم مانند دیگر انواع کولر گازی دارای اهمیت بالایی است. به دلیل این که حساس ترین قطعات در کولرهای گازی در داخل برد نصب می‌شود .
همانطور که توضیح دادیم بردها مغز متفکر کولر گازی هستند. و اگر با مشکل روبرو شوند کل عملکرد آن دچار اختلال می‌شوند.
برای تعمیر برد کولر گازی پرتابل حتما از کارشناسان متخصص و مجرب کمک بخواهید. گروه فنی سرویسکاران 24 با بهترین متخصصین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشند .

در صورت بروز این موارد حتما با تعمیرکار تماس بگیرید:

  1. روشن نشدن موتور کولر گازی
  2. ایجاد برفک در اواپراتور  و کندانسور کولر
  3. در زمان روشن شدن سر و صدای زیاد تولید می‌کند
  4. فن روشن شدن می‌شود اما کمپرسور کار نمی‌کند
  5. در کولر اتصالی برق رخ داده
  6. ریموت کنترل کولر کار نمی‌کند
  7. هوای مطلوبی ندارد یا گرم نمیشود یا بیش از حد سرد است
تعمیرات برد کولرگازی اجنرال غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی اجنرال

تعمیر برد کولر گازی اجنرال بسیار حائز اهمیت دارد.است. کسانی که از کولر گازی استفاده می‌کنند؛ می‌دانند که برد یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات در آن است. مرکز کنترل کولر گازی، برد کولر است.

و در صورتی که دچار خرابی و ایراد شود، و از کار بیوفتد عملکرد کل سیستم سرمایش دچار اختلال می‌شود. گروه فنی سرویسکاران 24 متشکل از مهندسین متخصص یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعمیر برد کولر گازی اجنرال در محل موردنظر شما است.

2 پاسخ
  1. حسین
    حسین گفته:

    باسلام
    کولرپرتابل تویوتومی ۱۲هزاردارم
    کولرباریموت کنترل کارنمیکنه فقط بطورمستقیم کارمیکنه چشمی کنترل سالم
    چشمی کیت گیرنده هم تعویض کردیم نتیجه ای نگرفتم
    میتونه اشکال ازچی باشه.
    باتشکر.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *