هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه مرکزی در تهران

نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی

هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران- در زمینه تعمیر و نگهداری موتورخانه بیشتر تماس‌هایی که مشتریان عزیز با ما دارند این سوال را می‌پرسند که قیمت انجام این‌کار چقدر است؟
تاسیسات حرارتی ، برودتی و سیستم اطفاء حریق و برق اضطراری در برخی ساختمان‌ها و برج‌ها ارزش بالایی دارد. این حجم از سرمایه همانطور که ایجاد رفاه و آسایش می‌کند ، در همان سطح هم می‌تواند ایجاد خسارت مالی و خطرات فراوانی را فراهم کند.

هزینه تعمیر و بازدید و سرویس موتورخانه ساختمان‌ها بر اساس تعداد واحدها تعیین می‌گردد یعنی برحسب تعداد طبقات و واحدها مشخص می‌گردد.

که این هزینه در مجتمع‌ها و برج‌های بلند تغییر می‌کند. شاید در برخی موارد هزینه‌های اعلام شده به نظر بالا بیاید ولی شما عزیزان در نظر داشته باشید، که سرویس و بررسی مرتب می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های تعمیر موتورخانه و شوفاژ را کم کند.

و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌هایی که در زمان بروز ایراد احتمالی که بعدها رخ می‌دهد به شما تحمیل می‌شود را کاهش دهد.

عوامل موثر بر قیمت نگهداری موتورخانه

هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران و دیگر مناطق کشور در سال‌های اخیر تا حدی هم به نوسانات بازار ارز ارتباط پیدا کرده است .

متاسفانه این نوسان باعث می‌شود که هزینه‌های اعلام شده تا حدی غیر متعارف و غیر منصفانه به نظر بیاید. البته پیچیدگی کار موتورخانه و قطعات بکار رفته و زمان مورد نیاز برای رفع این موارد هم تاثیر زیادی بر قیمت تعمیر و نگهداری موتورخانه دارد.

مورد دیگری که می‌تواند بر قیمت موثر باشد. این است که هر چه موتورخانه بزرگتر و پیچیده‌تر باشد سرویسکار شوفاژ باید بیشتر موتورخانه را مورد بازرسی قرار دهد مخصوصا در مجتمع‌ها و برج‌های پر واحد که دارای سرویس‌های موتورخانه تامین کننده آبگرم مصرفی ساختمان و آبگرم مصرفی در استخر و جکوزی هم هستند.

پس به این دلایل نگهداری وسرویس موتورخانه باید دفعات بیشتری مورد بازبینی و بررسی قرارگیرد و به تبع این امر می‌تواند در برآورد هزینه نگهداری و تعمیر آن داشته باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه مرکزی در تهران

سرویس و نگهداری موتورخانه مرکزی

هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها شامل این موارد می‌باشد:

  • حجم موتورخانه: هر چه تجهیزات موتورخانه بیشتر باشد میزان بازبینی و حجم کار بیشتر است
  • قدمت موتورخانه: هر چه عمر موتورخانه و تجهیزات آن بیشتر باشد نگهداری و توجه نیاز است
  • تعداد بازبینی‌ها: با توجه به نیاز و کاربری ساختمان، تعداد دفعات بازبینی متفاوت است
  • عوامل دیگر: عواملی دیگری نیز وجود دارد که با بررسی موتورخانه امکان قیمت‌دهی ممکن می‌شود

قرارداد نگهداری موتورخانه شامل چه مواردی می‌باشد ؟

  1. تعمیر و نگهداری و سرویس پمپ موتورخانه
  2. نگهداری و عیب‌یابی مشعل موتورخانه
  3. تعمیر و نشت‌یابی منبع دوجداره
  4. نگهداری و بازرسی سیستم لوله‌کشی موتورخانه
  5. عایق‌کاری منابع و لوله‌های موتورخانه
  6. سرویس و تعویض فلکه‌ها
  7. تنظیم و یا تعویض شیر برقی مشعل گازی
  8. تعویض شیر فلکه موتورخانه
  9. تنظیم هوا و گاز موتورخانه و هواگیری موتورخانه
  10. تعمیر و نگهداری منبع کوئلی
هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه مرکزی در تهران

نگهداری و تعمیرات تاسیسات گرمایشی 

بازدید مرتب و به موقع از موتورخانه مرکزی جلوی بسیاری از هزینه‌های تعمیراتی گران‌ و پر دردسر را می‌گیرد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود که کلیه ساختمان‌ها با یک تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ در این زمینه قرارداد تنظیم کنند تا از بروز اشکالات پرهزینه در آینده جلوگیری شود.

به دلیل اینکه فردی که به طور مرتب به موتورخانه سرکشی می‌کند سریع‌تر عیوب احتمالی را کشف می‌کند و برای رفع آن اقدام عاجل می‌کند که این امر باعث بالا رفتن عمر موتورخانه و کاهش هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران و دیگر مناطق می‌شود.

هزینه‌های نگهداری و تعمیر شامل مواردی مانند:

  1. هواگیری شوفاژها
  2. اسیدشویی منابع دوجداره و کوئلی

و غیره می‌باشد که در بالا به آنها اشاره شده است .

تعمیر و نگهداری از تاسیسات موتورخانه

رسیدگی مداوم به تاسیسات حرارتی و برودتی یک ساختمان ، از جمله موتورخانه مرکزی ضامن فعالیت مداوم و همیشگی آن است. ابعاد و پیچیدگی در ساختمان‌ها و برج‌ها نوع رسیدگی و نگهداری این تاسیسات را مشخص می‌نماید .

وقتی تاسیسات حرارتی پیچیده می‌شود و تجهیزات برج‌ها هم وارد می‌شود رسیدگی به تمام قطعات و ابعاد مختلف تاسیسات مرکزی مهم‌تر می‌شود. قطع شدن سیستم آبرسانی یک برج و اختلال در برق اضطراری می‌تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد و حتی می‌تواند خطرات جانی ایجاد کند.

عدم نگهداری صحیح از موتورخانه و تاسیسات برودتی و گرمایشی ساختمان می‌تواند هزینه‌های بالایی برای اهالی ساختمان به همراه داشته باشد. ،در حوزه گرمایشی دیگ‌های مولد آبگرم و یا بخار چدنی و یا فولادی با قیمت‌های بالا وظیفه تولید گرمایش را در ساختمان‌ها و برج‌ها را بعهده دارند.

هزبنه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران از تاسیسات در مقابل هزینه‌های تعمیرات ناشی از عدم نگهداری درست بسیار ناچیز است.

هزینه تعمیر و نگهداری موتورخانه مرکزی در تهران

هزینه و اجرت نصب موتورخانه در تهران

موتورخانه‌های قدیمی‌ مانند بسیاری از تجهیزات تاسیساتی بدلیل گذر زمان و استفاده مداوم دچار خوردگی‌ها، بو از بین رفتن عایق‌بندی‌ها و آب‌بندی‌ها و یا تغییرات در کنترل فشار می‌شوند. که این عوامل می‌تواند نگهداری موتورخانه را بسیار جدی‌تر کند و هزینه‌های تعمیر را بالاتر ببرد.

یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌ها، نوسازی و باسازی موتورخانه و بکارگیری تجهیزات جدیدتر است.

در برخی موارد مشکلات موتورخانه به حدی زیاد است که هزینه تعمیر موتورخانه نسبت به راه‌اندازی موتورخانه‌ای جدید با تجهیزات تازه مقرون به‌صرفه نیست و بازسازی از نظر مالی بصرفه‌تر است.

هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی 98

نکته آخر :

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم که چه عواملی به طور کل در تعیین هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی تاثیرگذار است ازجمله:

  • متراژ ساختمان
  • تعداد طبقات
  • حجم موتورخانه
  • قدمت و عمر موتورخانه
  • کیفیت متریال و قطعات مورد استفاده در موتورخانه
  • نحوه بازبینی‌های کارشناسان

و در نهایت دقت داشته باشید که در کشور ما نوسانات ارز که تاثیر به سزایی بر تمامی خدمات ارائه شده دارد متاسفانه باعث می‌شود که قیمت ثابتی برای دستمزد خدمات تعیین نگردد.

و مواردی که در زمان سرویس و تعمیر و نگهداری موتورخانه هم باید مورد توجه باشد را هم در این مقاله ذکر کردیم که امیدواریم که برای شما عزیزان مفید باشد.

و قابل ذکر است که در نوسازی و باسازی موتورخانه هم موارد بالا بسیار تاثیرگذار است بخصوص قیمت ارز که متاسفانه بیشترین اثر برقیمت نوسازی و باسازی  و موارد دیگر را دارد.

نکته : در نظر داشته باشید که در این مقاله از بیان مبلغ برای انجام خدمات و دستمزد آن خودداری شده است. شاید به نظر شما عزیزان کاری منطقی به نظر نیاید اما دلیل این کار این است که قبل از بازدید کار و تحلیل موارد مورد نیاز تعیین قیمت نمی‌تواند درست باشد.

برخی همکاران عزیز اینکار را انجام می‌دهند و لی بعد از شروع کار به مرور هزینه‌های اجباری را به شما تحمیل می‌کنند که در ادامه مبلغی بسیار بالاتر از قیمت اولیه را برای شما در برخواهد داشت .

و شما به دلیل اینکه وارد کار شده اید اجبار به پرداخت آن مبلغ خواهید داشت اما ما از انجام این کار پرهیز می‌کنیم زیرا احترام به نیاز شما و اعتماد به کار خود و کیفیت سرویس دهی خدمات برای ما بسیار مهم‌تر است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *