تعمیر برد پکیج گلدیران

تعمیر برد پکیج گلدیران( ال جی)

تعمیر برد پکیج گلدیران کاری کاملا تخصصی است، زیرا برد پکیج یک قطعه الکترونیکی و بسیار حساس است. در مدلهای مختلف پکیج گلدیران، یک یا چند برد وجود دارد، در واقع نقش آن آنالیز ورودی و خروجی دستگاه است.
گروه فنی سرویسکاران 24، یکی از نمایندگی‌های تعمیر پکیج دیواری گلدیران در تهران می‌باشد. که با بهره گیری از بهترین متخصصین مشکلات پیش آمده در برد را برطرف نموده و پکیج دیواری گلدیران را تعمیر می نماید.
تعمیر برد پکیج دیواری کاملا تخصصی است، زیرا برد پکیج دیواری گلدیران بنابر مدل و کارایی و قدرت دستگاه متفاوت است. ممکن است مشکل اصلی از برد نباشد و قطعات تحت کنترل برد آسیب دیده باشد.

ما در این قسمت قصد داریم، مراحل آن را به اختصار برای شما عزیزان توضیح دهیم. ابتدا باید تاکید کنیم که استفاده از محافظ برق با جلوگیری از نوسانات برق و ولتاژ بالا از سوختن برد جلوگیری می‌کند.

انجام این اقدامات ساده عمر برد را افزایش می‌دهد. بنابراین در قدم اول بهتر است این اقدامات پیشگیرانه انجام شود، تا مجبور به تعمیر آن نباشید. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که بهترین کار سرویس کامل پکیج گلدیران است.

و انجام سرویس سالیانه می‌تواند باعث جلوگیری از خرابی بی‌موقع در پکیج شود. برد پکیج گلدیران قسمت بسیار حساس و مهمی از پکیج می‌باشد، که بر عملکرد بسیاری از قطعات تاثیر می‌گذارد لذا نمی‌توان‌ این قسمت را بصورت جداگانه در پکیج نظر گرفت.

تعمیر برد پکیج گلدیران

برد پکیج چیست؟

برد پکیج یک قطعه الکترونیکی در پکیج است. که در پکیج‌های جدید نمایشگر دیجیتال، یک یا چند برد وظیفه آنالیز ورودی و خروجی دستگاه را بر عهده دارند. در پکیج‌های قدیمی به جای برد از قطعات مختلفی مانند ترموستات و قطعات مکانیکی استفاده می‌شد.

و تعمیرات هر قسمت باید جداگانه انجام می‌گرفت، اما امروزه می‌توان با تعمیر برد پکیج گلدیران مشکل بسیاری از قطعات را برطرف کرد. تکنسین‌های مجرب ما وقتی با یکی از نشانه‌های آسیب‌دیدگی برد پکیج گلدیران مواجه می‌شوند.

ابتدا به بررسی علل ایراد در قطعات پکیج (به غیر از برد) می‌پردازند. بعد از بررسی قطعات یا تعمیر آنها اگر مشکل همچنان پابرجا بود، برد دستگاه به طور قطع علت بروز مشکل در پکیج است.

تعمیرکار برد پکیج گلدیران در گروه فنی سرویسکاران 24 برای اطمینان کامل از خرابی این قطعه حساس ابتدا برد بصورت دقیق بررسی و بعد از عیب‌یابی با خیال راحت اقدام به تعمیر آن می‌کند.

تعمیر برد پکیج گلدیران

مراحل تعمیر برد پکیج دیواری گلدیران

کارشناسان ما به عنوان نمایندگی تعمیرات برد پکیج گلدیران در تهران، پس از بررسی دستگاه اقدام به عیب‌یابی و تعمیر برد پکیج دیواری گلدیران می‌نمایند. اگر برد قابل تعمیر نباشد به طور کامل تعویض می‌شود.

تعمیر برد شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • عیب‌یابی برد و تشخیص صحیح خرابی
  • برآورد هزینه تعمیر برد پکیج دیواری
  • تعویض قطعه معیوب در صورت عدم تعمیر
  • تعویض برد در صورت سوختن و قابل تعمیر نبودن
تعمیر برد پکیج گلدیران

سرویس برد پکیج دیواری گلدیران

اولین قدم برای جلوگیری از نیاز به تعمیر برد پکیج گلدیران، توجه به سرویس‌های دوره‌ای و منظم پکیج گلدیران است.
سرویس برد پکیج دیواری گلدیران باعث افزایش کارایی پکیج، و همچنین سایر قطعات می‌شود. هر اقدام ساده باعث افزایش عمر مفید برد میگردد، پس از بررسی دستگاه توسط سرویسکار و یافتن ایراد در برد پکیج می‌توان علت خرابی برد دستگاه را به سرعت تشخیص داد.
پس از عیب‌یابی در صورت خرابی برد پکیج دیواری اولویت تعویض  قطعات است. بررسی دوره‌ای پکیج دیواری گلدیران از هزینه‌های بالای تعمیر برد و یا تعویض و تعمیر قطعات جلوگیری می‌کند.
نصب برد پکیج تنها توسط متخصصین این حوزه با در نظر گرفتن استانداردهای بسیار مهم انجام شود.

تعمیر برد پکیج گلدیران

رله پکیج دیواری گلدیران چیست؟

بیشترین قسمتی که ممکن است، در برد پکیج دیواری خراب شود رله‌ها هستند. کار اصلی بردهای مدار قطع و وصل برق به سایر قطعات الکتریکی است. برای جلوگیری از آسیب دیدن برد باید تمامی رله‌ها را تعویض کنید، زیرا خرابی رله به سایر رله‌ها آسیب می‌رساند.

هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران

بررسی جزئیات مربوط به هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران با نگاهی به فاکتورهای مختلف امکان‌پذیر است، به طور کلی قیمت و تعرفه سرویس و تعمیر در مجموعه‌های مختلف با توجه به تخصص، مهارت تکنسین و علت خرابی، نحوه رفع مشکل خرابی دستگاه و همچنین بررسی نیاز یا عدم تعویض قطعات پکیج مشخص می‌شود.

تعرفه تعمیر برد پکیج گلدیران بوسیله تعمیرکار برد پکیج گلدیران بر اساس عوامل زیر محاسبه می‌شود:

  •  عیب یابی دقیق برد
  • تعداد قطعات مورد نیاز
  • چند قسمت در برد نیاز به تعمیر دارد

با توجه به موارد فوق و همچنین نوسانات قیمت قطعات اصلی پکیج گلدیران در بازار نمی‌توان به طور کامل هزینه تعمیر برد را تعیین کرد. اما نرخ تعمیر برد پکیج زیر نظر گروه فنی سریسکاران 24 تعیین‌می‌شود، و کاملا منصفانه و بر اساس خدمات انجام شده در این مرکز تعیین می‌شود.

در برخی موارد هزینه تعمیر و تعویض برد پکیج گلدیران تفاوت چندانی ندارد و تعویض برد مقرون به صرفه تر است. ما بعد از بررسی و عیب‌یابی برد پکیج هزینه کامل تعمیر برد و یا هزینه تعویض برد را قبل از اقدام به تعمیر به اطلاع مشتریان می‌رسانیم تا بر اساس نظر مشتری و با رضایت کامل انجام شود. 

تعمیر برد پکیج گلدیران

آموزش رفع خرابی برد پکیج گلدیران

عواملی که باعث خرابی برد و مشکلات پکیج می‌شوند عبارتند از:

  • سوختگی در اثر تماس با آب
  • پایان عمر قطعات برد
  • شکستن برد بر اثر ضربه

برای تست هر قطعه روی برد کافیست از اهم متر استفاده کنید، تا مطمئن شوید مسیر قطعه سالم است یا قطعه کار می‌کند. از آنجایی که خرابی رله رایج‌تر است، اگر رله‌های روی برد خراب باشند دو حالت دارند، یا همیشه بسته هستند یا رله هنگام اتصال برق کار نمی‌کند. برای تست آن باید اهم متر را روی حالت بیپ قرار دهیم، و هر یک از پروب‌ها را به مسیری که می‌خواهیم تست کنیم وصل نماییم. هیچ جریان مشکلی در مسیر وجود ندارد که ما را مستقیماً به رله معیوب می‌رساند.

در این صورت برای تعمیر برد پکیج گلدیران نیاز به تعویض رله روی برد داریم. ابتدا رله مناسب را با ولتاژ صحیح آماده می‌کنیم، سپس با ابزار مناسب آن را از برد جدا کرده و رله قدیمی را با رله جدید جایگزین خواهیم کرد.

تعمیر برد پکیج گلدیران

نحوه تعمیر برد پکیج گلدیران

از آنجایی که صفحه کنترل برد دو طرفه است، باید دقت شود که در هنگام برداشتن رله به تونل‌هایی که دو طرف برد را به هم متصل کرده، آسیبی وارد نشود. همچنین هنگام لحیم‌کاری باید بسیار مراقب باشیم و حرفه ای عمل کنیم تا به مدار آسیب نرسانیم.

در برخی موارد قطعات برد قابل تعمیر یا تعویض نیست. و چاره‌ای جز تعویض برد نداریم که بسیار آسان است، اما باید مشخص شود که آیا نیاز به تعویض برد داریم یا خیر. این کار باید توسط یک فرد متخصص و باتجربه صورت گیرد که هزینه اضافی بر فرد تحمیل نکند.

برای تعویض برد ابتدا باید تمام کابل‌ها را یکی یکی از برد جدا کنیم. سپس پیچهای نگهدارنده برد را باز کرده، و با اعمال نیروی مساوی به چپ و راست به راحتی برد را بیرون بکشیم. در نهایت برد جدید را در جای خود قرار می‌دهیم و پیچ‌ها را بسته و کابل ها را دوباره وصل می کنیم.

برد پکیج گلدیران مغز دستگاه است، به همین دلیل باید روی تعمیر برد پکیج گلدیران بسیار حساس باشید. و تعمیر یا تعویض آن را به تعمیرکاران مبتدی و آماتور نسپارید. کارشناسان ما به صورت کاملا تخصصی برد پکیج را تعمیر و تعویض می‌کنند.

تعمیر برد پکیج گلدیران

عیب یابی برد پکیج گلدیران

یکی از مهمترین نکات قبل از اقدام به تعمیر برد پکیج گلدیران بررسی علت بروز مشکل است، عیب‌یابی دقیق برد نشان می‌دهد، که آیا قطعات دچار مشکل شده‌اند یا نه. و یا در نهایت فقط نیاز به تعویض قطعات است یا تعویض آن، استفاده از محافظ برق با جلوگیری از نوسانات برق و ولتاژ بالا از سوختن برد جلوگیری می‌کند.

این اقدام ساده عمر برد را افزایش می‌دهد. بنابراین در قدم اول بهتر است، اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا مجبور به تعمیر برد نباشید. البته بهترین کار سرویس کامل پکیج است، زیرا همانطور که گفته شد برد قسمت بسیار حساس و مهمی از پکیج می‌باشد. که بر عملکرد بسیاری از قطعات تاثیر می‌گذارد، لذا نمی‌توان این قسمت را بصورت جداگانه در نظر گرفت.

کدهای خطای پکیج گلدیران

کدها یا ارورها نشانه‌هایی هستند، که در صورت بروز مشکل در یکی از قطعات بکار رفته در پکیج یا قطعات موجود برروی برد نمایان می‌شود. که نیاز به بررسی دقیق توسط کارشناسان در این حوزه دارد، ما برای کمک به شما عزیزان کامل ترین جدول کدهای خطای پکیج گلدیران را طی مقاله‌ای به شما عزیزان ارائه کرده‌ایم. که در صورت بروز هرگونه مشکلی با مراجعه به آن میتوانید، با علت و راه برطرف کردن آن آشنا شوید.

تعمیر برد پکیج گلدیران

علائم خرابی برد پکیج گلدیران

در صورت بروز مشکل ابتدا باید مطمئن شد، که مشکل از سایر قسمت‌های پکیج گلدیران نباشد. و بعد از بررسی دقیق توسط تعمیرکاران ما و اطمینان از این موارد برد توسط تعمیرکار برد پکیج گلدیران مورد بررسی و در صورت نیاز اقدام به تعمیر برد پکیج گلدیران و یا تعویض آن می‌گردد.زیرا این موارد نشانه‌های خاصی از خرابی برد نیستند.

خرابی پمپ پکیج: این مشکل دلایل مختلفی دارد، از جمله اینکه هنگام وصل شدن برق به پمپ، جریان برق برقرار نبود و باعث سوختن پمپ شد.

اشتعال انفجاری پکیج: از دلایل این مشکل می‌توان به عدم تنظیم فاصله الکترود احتراق و مشعل، تنظیم نشدن حداکثر فشار گاز در شیر برقی گاز، آسیب دیدن ترانسفورماتور احتراق و گرفتگی دودکش اشاره کرد.

دمای کم مصرف آب گرم: منشا این مشکل می‌تواند در شعله پکیج، سه‌راهی یا بای‌پس باشد.

گرمای ناکافی در رادیاتورها: رسوبات در مبدل حرارتی یا رادیاتور، دریچه خروجی بسته، شعله کوتاه مشعل، ظرفیت حرارتی کم پکیج نسبت به اندازه، ورودی هوا در پکیج یا بخاری و مشکلات در پمپ می‌تواند علل گرمای ناکافی در رادیاتور باشد.

کد خطا E1: مشکل در سنسور شعله است و باید علل احتمالی مانند گرفتگی دودکش، گاز گرفتگی و خرابی سنسور بررسی شود.

کد خطا E3: مشکل مربوط به لوله‌های خروجی آب گرم یا مجموعه فن دستگاه است. علت ممکن است رسوب در پکیج ایجاد شده باشد.

ما جهت کمک به شما عزیزان در مقاله ای به نام کدهای خطای پکیج گلدیران تمامی ارورهای موجود در این برند را ارائه کرده‌ایم تا شما عزیزان با مطالعه آن بتوانید مشکلات را برطرف نمایید. و در صورتی که توانایی انجام آن را نداشتید از متخصصین در این امر کمک بخواهید.

تعمیر برد پکیج گلدیران

دلایل خرابی برد پکیج گلدیران

از دلایل مهمی که می‌تواند باعث خرابی در برد پکیج گلدیران شود، و سبب تعمیر برد پکیج گلدیران توسط تعمیرکار برد پکیج گلدیران شود به این موارد اشاره می‌کنیم:

✔ قدیمی شدن پکیج گلدیران

✔ نوسانات برق و سوختن برد

✔ تجمع گرد و غبار روی برد پکیج گلدیران و احتمالا ایجاد اتصال کوتاه

✔ تجمع آب روی سطح برد پکیج گلدیران به دلیل ریختن آب از پکیج

✔ اتمام زمان کار برد پکیج گلدیران

در صورت خرابی برد پکیج گلدیران کلیه قطعاتی که فرمان را از برد می‌گیرند، در کارکرد خود دچار مشکل می‌شوند. حتی در مواقع نوسانات زیاد احتمال سوختن و آسیب دیدن قطعاتی مانند پمپ و فن وجود خواهد داشت.

برد به عنوان هسته اصلی پکیج عمل می‌کند، و نقش تنظیم کننده و هماهنگ کننده عملکرد کلیه قطعات را بر عهده دارد. بنابراین هرگونه اختلال در عملکرد آن و سایر قطعات و عملکرد غیرعادی پکیج و یا برخی خطاها در پکیج را می‌توان به برد نسبت داد.

در این شرایط باید برد پکیج گلدیران را تعمیر کرد. شما عزیزان می‌توانید تعمیر برد را به تعمیرکار ما در گروه فنی سرویسکاران 24 بسپارید.

تعمیر برد پکیج گلدیران

نحوه تست قطعات برد پکیج گلدیران

قبل از تعمیر برد پکیج گلدیران برد توسط تعمیرکار برد پکیج گلدیران مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای تست هر قطعه روی برد کافیست از اهم متر استفاده شود، تا مطمئن شویم که قطعه سالم است یا خیر.

از آنجایی که خرابی رله رایج‌ترین مشکل در انواع بردهاست، نحوه بررسی آن در این بخش آورده شده است. اگر رله‌های روی برد خراب باشند دو حالت دارد، یا همیشه بسته هستند یا رله هنگام برق کار نمی‌کند.

برای تست آن باید اهم متر را روی حالت بیپ قرار دهیم و هر یک از پروب ها را به مسیری که می‌خواهیم تست کنیم وصل کنیم. در صورت خرابی برای تعمیر برد نیاز به تعویض رله روی برد داریم. ابتدا رله مناسب را با ولتاژ صحیح از نظر اندازه کاملا مشابه آماده و رله قدیمی را با رله جدید جایگزین می‌کنیم.

باید دقت شود که در هنگام برداشتن رله به تونل‌هایی که دو طرف برد را به هم متصل می‌کنند آسیبی وارد نشود. در برخی موارد قطعات برد قابل تعمیر یا تعویض نمی‌باشد و چاره‌ای جز تعویض برد پکیج گلدیران نداریم.

برد پکیج گلدیران مغز دستگاه است، به همین دلیل باید روی تعمیر آن بسیار حساس باشید و تعمیر یا تعویض آن را به تعمیرکاران مبتدی و آماتور نسپارید. کارشناسان ما به صورت کاملا تخصصی برد پکیج گلدیران را تعمیر و تعویض می‌کنند.

تعمیر برد پکیج گلدیران

قطعات برد پکیج دیواری گلدیران

برد پکیج دیواری شامل چندین قطعه مختلف است، که هر کدام وظایف مشخصی دارند. در ادامه، برخی از قطعات رایج در برد پکیج دیواری و وظایف آنها را بررسی می‌کنیم:

میکروکنترلر (Microcontroller): این قطعه مسئول کنترل عملکرد کلی پکیج دیواری است. میکروکنترلر وظایفی مثل کنترل سنسورها، پردازش داده‌ها، کنترل موتورها و تنظیمات سیستم را برعهده دارد.

سنسورها: پکیج دیواری ممکن است دارای سنسورهای مختلفی باشد مانند سنسور دما، سنسور فشار، سنسور حرکت و سنسور گاز. وظیفه سنسورها تشخیص و اندازه‌گیری وضعیت محیطی مرتبط با عملکرد پکیج دیواری است.

مدارهای قدرت (Power Circuits): این قطعات بر عهده تأمین تغذیه الکتریکی به برد و سایر قطعات پکیج دیواری هستند. آنها وظیفه مدیریت و تنظیم ولتاژ‌ها و جریان‌های الکتریکی را برعهده دارند.

الکترونیک‌های قدرت (Power Electronics): قطعات الکترونیکی مانند ترانزیستور‌ها و دیودها که برای کنترل بارهای بزرگتر و قدرتمندتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات معمولاً در اجزای قدرتی مانند موتورها، کمپرسورها، و المنت‌های گرمایشی به کار می‌روند.

مواثرات برق (Passive Components): موثرات برق شامل قطعاتی مانند مقاومت‌ها، خازن‌ها و اندازه‌گیرهای الکتریکی هستند. آنها برای کنترل جریان، ولتاژ و امپدانس در مدارهای الکترونیکی استفاده می‌شوند. این فقط چند نمونه از قطعات موجود در برد پکیج دیواری بودند. بسته به توصیفات و مدل مشخصی دستگاه، قطعات ممکن است متفاوت باشند.

2 پاسخ
  1. ولی اله سرایلو
    ولی اله سرایلو گفته:

    با سلام خدمت شما من تعمیرات بورد انواع پکیچ هستم یک سئوال داشتم یک بورد برای تعمیرات برام اماده است که در تابستان کارمیکند ولی در حالت زمستانه کارنمی کند خواستم راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *