پمپ پکیج ایران رادیاتور

پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

عامل به حرکت درآمدن آب گرم در داخل رادیاتورهاست پمپ است. پمپ آب گرم تولیدی داخل پکیج را به حرکت درمی‌آورد تا شما احساس گرما کنید. وجود پمپ برای داشتن گرمایش لازم است پمپ پکیج ایران‌رادیاتور قطعاتی هستند که جزو قطعات مهم پکیج محسوب می‌شوند.در بحث تعمیر پکیج ایران رادیاتور نسبتا خرابی پمپ سیرکولاتور کمتر از بقیه قطعات می‌باشد.

علت خراب شدن پمپ پکیج ایران‌رادیاتور؟

دلیل این که پمپ پکیج خراب می‌شود بستگی به مدل پمپ, پکیج,  روش تعمیر پکیج و روش نصب پکیج و روش استفاده از پکیج دارد اگر پمپ نصب شده بر روی پکیج از نوع مناسب و استاندارد آن باشد می‌تواند سال‌ها کار کند مگر اینکه مشکلی در کار باشد.

در خیلی از مواقع به علت جرم داشتن بیش از حد مبدل و فشاری که روی پمپ جهت چرخش آب وارد می‌شود.پمپ آسیب می‌بیند و اگر آسیب هم نبیند چون تبادل حرارتی ضعیف انجام می‌شود و نیاز است برنر دستگاه بیشتر کار کند. مبدل پکیج سوراخ می‌شود و شروع به نشتی می‌کند و نیاز به تعمیر مبدل پکیج می‌باشد.

در زیر پاره‌ای از این مشکلاتی که باعث خراب شدن پمپ پکیج می‌شود:

  • بدون آب کارکردن پمپ
  • نصب پکیج بدون صافی‌های سیستم برگشت شوفاژ

باکیفیت‌ترین مدل پمپ‌ها

  1. پمپ گرانفوس دانمارک  ۱۵/۵۰, ۱۵/۶۰, ۱۵/۶۵, ۱۵/۷۰ و ….
  2. پمپ‌های داب ۵۵/۱۳۰, ۶۵/۱۳۰, ۶۵/۱۸۰ و …
  3. پمپ‌های ویلو فرانسه ۱۵/۵-۳, ۱۵-۴/۳, ….

قیمت پمپ پکیج ایران‌رادیاتور مدل m24ff

پمپ‌های پکیج ایران‌رادیاتور از برند ویلو می‌باشد تقریبا می‌شود گفت 80درصد مدل های ایران‌رادیاتور ویلو می‌باشد و به دلیل نوسانات دلار در کشور وثابت نبودن قیمت پمپ در بازار امکان دادن قیمت قطعی وجود ندارد.

(پمپ‌های ویلو دو مدل دارد شرکتی و متفرقه لطفا به این موضوع توجه بفرمایید.)

طریقه خرید پمپ پکیج ایران‎‌رادیاتور

دوستان عزیز برای خرید پمپ پکیج ایران‌رادیاتور شما دو راه دارید:

  1. خرید اینترنتی در صورت اطلاع از مشخصات پمپ
  2. خرید سنتی و بازاری

ما در هر دو راه می‌توانیم به شما کمک کنیم اگر وقت ندارید به بازار بروید و پمپ را تهیه کنید. ما می‌توانیم برای شما ارسال کنیم و در صورت تمایل هم نیز می‌توانید مراجعه حضوری داشته باشید و حضورا خرید کنید.

پمپ پکیج رو تعمیر کنیم یا تعویض؟

با دیدن این ویدیو میتونید راحت تر تصمیم بگیرید که پمپ پکیج دیواری رو در صورت خرابی تعویض کنید یا تعمیر؟کدوم به صرفه تر هستش؟

قبل از ادامه مطالعه مقاله بهتون پیشنهاد میدم این ویدیو رو ببینید شدیدا به دردتون میخوره 🙂

کارکرد پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

  • آب در مدار گرمایش مرتب یک مسیر بسته را طی می‌کند و این انرژی گردش آب توسط پمپ تامین می‌شود
  • پمپ پکیج ایران‌رادایاتور آب سرد داخل رادیاتورها را مکیده و به سمت مبدل حرارتی می‌فرستد
  • آب داغ می‌شود و به سمت رادیاتور حرکت می‌کند و این عمل مرتب انجام می‌گیرد.
  • به همین علت به این نوع پمپ «پمپ سیرکولاتور» گفته می‌شود.
  • پمپ در قسمت برگشت مدار گرمایش از رادیاتور به پکیج قرار دارد.( سرویس پمپ پکیج)
  • در حالت زمستانه نیز مادامی که مدار آب گرم بهداشتی فعال می‌شود،پمپ خاموش می‌شود.

نحوه کارکرد پمپ پکیج ایران‌رادیاتور با مبدل دومنظوره:

 پمپ در پکیج با “دومبدل”

پمپ در پکیج‌های دومبدله همواره چه در حالت زمستانه و چه در حالت تابستانه و چه در مواقع مصرف آب گرم بهداشتی فعال می‌باشد.

نکته: در پکیج همیشه اولویت با مدار آب گرم بهداشتی می‌باشد

به این صورت که تا شیر آب گرمی باز نشده است،سیستم به گرم کردن آب مدار گرمایش و رادیاتورها می‌پردازد.به محض آن که شیر آب گرم باز شود شروع به گرم کردن آب مصرفی می‌نماید و تا شیر آب گرم بسته نشود آب گرمی به سمت رادیاتورها فرستاده نمی‌شود.
پس متوجه شدید که چرا بعد از یک حمام طولانی و پی‌در‌پی رادیاتورها سرد می‌شوند.

متوجه شدید که در زمان تعمیر پکیج باید به این نکات آشنایی داشته باشید.

پمپ پکیج یران رادیاتور

جنس حوضینگ پمپ ایران‌رادیاتور

جنس پوسته متصل به پشت پمپ پکیج ایران رادیاتور از مواد کامپوزیت است در قسمت بالای پمپ پکیج شیر هواگیری اتوماتیک قرار دارد.که وظیفه آن خارج کردن هوای موجود در سیستم گرمایش به صورت خودکار می‌باشد.

پمپ سیرکولاتور سیستم گرمایش

برای محاسبه پمپ سیرکولاتور سیستم گرمایش به دو مولفه هد و دبی احتیاج است.

وجود هوا در سیستم مدار گرمایش سبب می‌شود که در عملکرد پمپ اختلال ایجاد گردد . و ضریب انتقال حرارت و بازده کار کاهش میابد که سبب سرعت در خوردگی سیستم و وسایل شود که این خوردی سبب ایجاد ضربه قوچ در سیستم لوله‌کشی گرمایشی می‌شود.

گریپاژ پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

در زمان راه‌اندازی پکیج دیواری ایران‌رادایاتور اولیه پکیج و هنگامی که به مدت طولانی از پمپ استفاده نشود، ممکن است محور پمپ گیر کند و حرکت آن سخت شود. لازم است برق پکیج را قطع کنیم و پیچ موجود در پمپ را باز کنیم و با پیچ گوشتی محور پمپ را چند دور در جهت فلش به حرکت درآوریم این کار سبب می‌شود تا محور پمپ خلاص شود و به راحتی به گردش درآید. البته بهتر است که تعمیر پکیج مخصوصا از این دست مشکلات را حتما به یک سرویسکار پکیج بسپارید.

پمپ پکیج یران رادیاتور

نحوه کار پمپ و تنظیم پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

پمپ‌ها اغلب در سه دور،برحسب واحد دور در دقیقه (R.P.M) و یا Min در بازار وجود دارند. می‌توانیم با کلیدی که بر روی پمپ وجود دارد یکی از سه حالت سرعت را انتخاب کنیم. پمپ‌هایی هم وجود دارند که سرعت دوران آن بر حسب تغییر جریان ورودی کم و زیاد می‌شود که اصطلاحا به این پمپ‌ها “مدولار”  گفته می‌شود. در این حالت اصطلاحا گفته می‌شود که پمپ در حالت مدولار می‌باشد. می‌توان با مقایسه دمای دو سنسور رفت مدار گرمایشی و برگشت مدار گرمایش سرعت پمپ را به صورت مدولار تنظیم نمود.

تنظیم سرعت پمپ پکیج بدلیل کاربرد این نوع پمپ‌ها در حال افزایش می‌باشد زیرا وجود پمپ مدولار باعث می‌شود تا پمپ در اکثر مواقع با حداقل سرعت کار کند. برای انجام تعمیر پکیج بهتر است که در این موارد شناخت کافی داشته باشید.( تعمیر پمپ پکیج)

تست پمپ پکیج

در پکیچ‌های تکمبدله پکیچ در مورد آبگرم کار می‌کند اما برای شوفاژ بعد از چند ثانیه روشن شدن شعله خاموش شده و فشار آب مدار شوفاژ سریع بالا می‌رود و شیر اطمینان عمل می‌کند و مدار ترموستات حد شوفاژ باز شده و پکیچ خطای گرمای بالا را  می‌دهد و در پکیچ دیواری دومبدله در هر دومبدل این اتفاق بروز می‌کند.

نشانه بارز ایراد در پمپ این است که با روشن شده شعله در حالت شوفاژ دمای شوفاژ ثابت است و بالا نمی‌رود و بعد از چند ثانیه روشن بودن شعله ارور خطای باز بودن ترموستات حد نشان می‌دهد.

وقتی پمپ پکیچ کار نمی‌کند برای اینکه معلوم شود پمپ خراب است برد اصلی برق به پمپ نمی‌فرستد، که به وسیله یک کابل پمپ را مستقیما به برق وصل می‌کنیم اگر روتور پمپ شروع به حرکت کرد پمپ سالم و برد اصلی دچار ایراد شده است.

پمپ پکیج - تعمیر پکیج

سیستم ضدجام کردن پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

اگر آب گرمی مصرف نمی‌شود و مشعل پکیج خاموش است ولی یک مرتبه صدایی از آن به گوشتان می‌رسد و بعد قطع می‌شود علامت این است که سیستم ضدجام پمپ فعال شده .این سیستم در همه پکیج‌ها وجود دارد روش کار به این صورت است که اگر احتیاج به گرمایش نباشد و از پمپ به مدت زیاد استفاده نشود،این سیستم شروع بکار می‌کند.

جلوگیری از جام کردن پمپ پکیج ایران‌رادیاتور

برای جلوگیری کردن از جام کردن پمپ پکیج ایران رادیاتور سیستم به مدت 20 ثانیه پمپ پکیج ایران‌رادیاتور را روشن می‌کند و دوباره خاموش می‌کند.

در زمان نصب و راه‌اندازی و تعمیر پکیج ایران‌رادیاتور بهتر است این اطلاعات را در اختیار مصرف‌کننده قرار بدهیم.

108 پاسخ
  1. حسن بهارلو
    حسن بهارلو گفته:

    سلام بنده مدت 8 ماه است پکیج ایران رادیاتور خریدم دیروز پکیج من افت کرما اب پیدا کرد سرویس کار شرکت بدون اینکه علت را ببنده بگوید شروع کرد به تعمیر کردن مخزنی که رادیاتور میگویند وبا محلول شستشو دادن وقتی درست شد بعد چند دقیقه دستگاه پکیج خاموش شد علت را پرسیدم گفتن پمب خراب شده پمب را رفتن اوردن وبدون نشان دادن به بنده که اصل است یا خیر تعویض کردن با این که گارانتی داشت مبلغ 300 هزار تومان هم گرفتن ایا درست است یا خیر لطفا جواب قانع کننده میخواهم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام جناب بهارلو عزیز
      ضمانت پکیج شامل بعضی از خدمات و قطعات میشود ک در ضمانت نامه هر دستگاه با هر برند توضیح داده شده و این که در صورت داشتن ضمانت مبدل اسید شویی شده و پمپ دستگاه تعویض شده به نظر میرسه فقط قطعه مصرفی شامل ضمانت بوده و این مبلغ اجرت و ایاب ذهاب سرویسکار بوده که شما پرداخت کردید

      پاسخ
      • طهماسبی
        طهماسبی گفته:

        سلام پکیج من چند روزی بود که افت کرما داشت مخصوصا تو حموم.امروز سرویس کار اومد و گفت پمپ نیم سوز شده باید تعویض بشه ۱۷۹۰۰۰۰تومن قیمت داد و با دستمزد ۲تومن آب خورد میخواستم بدونم واقعا این قیمتاست یا سرم کلاه رفته آخه تعویض یه دونه پمپ آب ۲میلیون تومن؟

        پاسخ
        • alireza
          alireza گفته:

          سلام وقت بخیر جناب طهماسبی عزیز
          متاسفانه قطعات به شدت گرون شده و مبلغ نسبتا معقوله

          پاسخ
  2. حمید
    حمید گفته:

    سلا میشه به جای پمپ پکیج ویلو ایران رادیاتور، پمپ پکیچ گراندفوس انداخت

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حمید جان
      یه سری پمپ گرانفوس جایگزین ویلو هستش که میتونید از بازار تهیه بفرمایید

      پاسخ
  3. مسعود
    مسعود گفته:

    باسلام پکیج من کمتر از دوسال کار میکنه حدودیک ماه و نیم بخاطر تعویض مستاجر بیکار شد و بعد از اومدن مستاجر بعد یک هفته از کار افتادزنگ زدم سرویس کار ورداورد اومدن گفتن پمپ سوخته و گفتن گارانتیشم تموم شده زدن با گوشیش تو سیستمشون بعدمن زنگ زدم ب یکی از دوستان گفت ۹روز گارانتی داره اومدن بصورت رایگان عوض کردن و ۱۵۰تومن گرفتن رفتن دوستان دقت کنید سرویس کاران عزیز هم زبون بازن هم خالی بند هم دزد

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مسعود عزیز
      ممنون بابت به اشتراک گذاستن تجربه تلخت اما قابل ذکر هستش که تمام سرویس کاران دزد و زبون باز و خالی بند نیستن و هر کسی نون عملشو میخوره و دور از جون تکنسین های خدا شناس و با وجدان ،
      واقعا ادم تاسف میخوره از داشتن همچین همکارانی که بدون در نظر گرفتن شرایط بد اقتصادی و وجدانی دست به هر عمل ناشایستی میزنن

      پاسخ
  4. خسرو
    خسرو گفته:

    با سلام
    من پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff دارم ولی از دیروز از خود پمپ آب نشت میکنه ، تعمیرکار آوردم که گفتن شفتش خرابه و باعث نشتی میشه و باید عوض بشه!
    تعمیر یا تعویض قطعه نمیشه کرد؟ حتما باید یه پمپ نو بخرم؟
    متشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام خسرو جان
      متاسفانه قطعاتی مانند روتور تو بازار کمه و در بعضی مواقع باید کل پمپ تعویض بشه

      پاسخ
  5. آرش
    آرش گفته:

    سلام وقت بخیر
    پمپ پکیج ایران رادیاتور مدل M24FFبه صدا افتاد تعمیکار اومد گفت تاب افتاده ب خاطره رسوب و پمپ باید عوض بشه چون امکان داره گیرپاژ کنه، تعویض کرد و دو میلیون هزینه پمپ ویلورو ‌از ما گرفت
    ایا این هزینه معقول هست؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام آرش جان وقت بخیر
      والا این که گفتن به خاطر رسوب تاب افتاده یه کوچولو غیر معقوله و دور از منطق هستش و اما درباره هزینه ای که پرداخت کردید باید خدمتتون عرض کنم اگه جنس شرکتی باشه و اصلی با اجرت تعویض معقول هستش

      پاسخ
  6. سید رضا
    سید رضا گفته:

    سلام پکیج مدل m24ff دارم با پمپ ویلو ۷۷ وات می خواستم اون رو با پمپ قویتری جایگزین کنم .راهنمایی بفرمایی با چه مدلی تعوویض بشه . ممنون

    پاسخ
      • محمد
        محمد گفته:

        با سلام
        با وجود نشتی در منبع انبساط پکیج
        پس از باز کردن مسیر گاز و آب ورودی و خروجی و روشن کردن شمعک پس از اینکه به برق زدم و ۱۵ دقیقه کار کرد فیوز پرید و بوی سوختن اومد که پس از وصل برق فورا فیوز پرید.

        آیا امکان اتصالی و سوختن برد وجود داره؟
        سپاس

        پاسخ
        • alireza
          alireza گفته:

          سلام محمد جان وقت بخیر
          قطعا برد آسیب دیده و باید تعمیر بشه و سعی کنید دستگاه رو به برق نزنید

          پاسخ
  7. محمد
    محمد گفته:

    سلام پمپ پکیج ما ویلو مدل MSL 12/5-3p هست پمپ گراندفوس معادل این پمپ چیه؟
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
  8. مسعود
    مسعود گفته:

    آیا پمپ گرانفوس بهتر از ویلو می باشد و ایا این جایگزینی بهتر است و توصیه می شود؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مسعود جان وقت بخیر
      نمیشه گفت بهتر یا بدتر هستش تغریبا میشه گفت جفتشون تو یه لول هستن

      پاسخ
  9. محمدخوشدلی
    محمدخوشدلی گفته:

    باسلام، پکیج ما مدل M24FF هست آب گرم داریم ولی شوفاژ گرم نمیشه تعمیرکار آمد گفت پمپ نیم سوز شده باید عوض بشه اگه مدل 28000 بخای میشه 2200 تومن آسیا واقعا قیمتش معقوله؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محمد جان وقت بخیر
      پمپ ایران رادیاتور مدل m الان تو بازار 1/500 هزار تومان هستش به نظر قیمت کمی بالاسو نیازی به گذاشتن پمپ 28000 نیست

      پاسخ
      • امیر
        امیر گفته:

        سلام پکیج m24ff دارم مشکلی که هست اینه شوفاژ ها گرم میشن ولی حرارتشون با چیزی که توی پکیج نشون میده نمیخونه تا این حد که از ارتفاع ۲۰ ۲۵ سانتی دیگه حرارت پکیج اصلا حس نمیشه سوالم اینه مشکل از کجاس؟ ممکنه از پمپ باشه ؟ از روز اول همینه البته تعمیرکار اومد دو سال پیش گفت مشکل از پره هاس که اکو بود فک کنم من با نمونه سولار تعویض کردم یه مقدار بهتر شد ولی همچنان گر گر حرارت رو ندارم رو رادیاتور ها حتی رو حداکثر توان پکیج.

        پاسخ
  10. امیر
    امیر گفته:

    سلام پکیج m24ff دارم مشکلی که هست اینه شوفاژ ها گرم میشن ولی حرارتشون با چیزی که توی پکیج نشون میده نمیخونه تا این حد که از ارتفاع ۲۰ ۲۵ سانتی دیگه حرارت پکیج اصلا حس نمیشه سوالم اینه مشکل از کجاس؟ ممکنه از پمپ باشه ؟ از روز اول همینه البته تعمیرکار اومد دو سال پیش گفت مشکل از پره هاس که اکو بود فک کنم من با نمونه سولار تعویض کردم یه مقدار بهتر شد ولی همچنان گر گر حرارت رو ندارم رو رادیاتور ها حتی رو حداکثر توان پکیج.

    پاسخ
  11. مسیب
    مسیب گفته:

    با سلام
    من یک پکیج دیواری ایران رادیاتور دارم که حدود 10سال کار کرده و هر سال تعمیر و سرویس شده . امسال هم سرویسش انجام شده ولی رادیاتور ها بصورت کامل گرم نمی شود و به گفته کارشناس ایران رادیاتور،پمپ ضعیف شده و باید تعویض شود.به نظر شما با توجه به عمر و کارکرد دستگاه، تعویض پمپ منطقی تره یا تعویض کل پکیج؟ و اگر تعویض پمپ توصیه می شود، چه برند و با چه قیمتی پیشنهاد می فرمایید؟
    به دلیل شدت سرما، تسریع در پاسخگویی موجب امتنان است
    با سپاس فراوان

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر
      قبل از تعویض پمپ و پکیج دونه دونه رادیاتور هارو باز کنید و داخل حمام داخل رادیاتور هارو کامل بشورید و رسوباتشو خالی کنید اگه اوکی نشد جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

      پاسخ
  12. نادر
    نادر گفته:

    سلام پمپ پکیج مدل eco22ff مدتی است به صدا افتاده تعمیرکار نظرش تعویض پمپ است چه مارکی خوبه برای خرید لطفا راهنمایی فرمائید باتشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام نادر جان وقت بخیر
      هر برندی که روی دستگاه هستش همون برند تو تهیه کنید یا irg هستش یا گرانفوس

      پاسخ
  13. رضایی
    رضایی گفته:

    با سلام. وقت بخیر
    پکیج بنده ایران رادیاتور مدل L24FF است. از دیروز از زیر پمپ قطرات اب خارج میشه و صدای پکیج بالا است. البته از اول همینطوری صداش زیاد بود ولی جدیدا بیشتر شده و…
    پمپی که روی خودش است مارک Wilo است. ایا این پمپ ایرانیه؟ چه مدل پمپ و چه مارک را معرفی میکنید؟ ایا ارسال به شهرستان هم دارین؟
    ممنون میشم راهنمایی بکنید
    09370583434

    پاسخ
  14. عظیمی
    عظیمی گفته:

    سلام،پکیج مدل m24ff ایران رادیاتور چند روزه که پمپش به صدا افتاده مدل پمپ _3P IRGTYPE:MSL12/5
    قیمت این در بازار چند است و میتونم پمپ رو از نوع دیگری جایگزین کنم یا روتور پمپ رو عوض کنم لطفا راهنمایی نمائید تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام جناب عظیمی عزیز وقت بخیر
      بله میتونید روتور رو تعویض کنیدو نیازی به تعویض نیست البته اگه سیم پیچی سالم باشه

      پاسخ
  15. یوسف نیک سرشت
    یوسف نیک سرشت گفته:

    سلام وقت بخیر
    پکیج من ایران رادیاتور که نزدیک ۱ ماه صدا میکنه تعمیرکار از نمایندگی آمد گفت پمپ آب خراب شده باید تعویض کنی و فیلتر جهت جلوگیری از رسوب نصب کنی
    قیمت ۲۱۰۰ بهمون داد مارک ویلو
    فیلتر ۴۰۰ هزار
    آیا قیمت ها معقوله؟
    آیا پمپ آب تعمیر نمیشه ؟حتما باید تعویض کنیم؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر
      کمی قیمت ها نسبت به بازار بالاس به نظرم جنس رو خودتون تهیه کنید بیشتر به نفعتون باشه
      خیر متاسفانه ویلو قطعات نداره

      پاسخ
  16. یوسف نیک سرشت
    یوسف نیک سرشت گفته:

    سلام
    دستگاه پکیج من ایران رادیاتور که نزدیک ۱ماه صدا میکنه تعمیرکار از نمایندگی آمد و گفت پمپ آب خراب شده باید تعویض کنی و فیلتر جهت جلوگیری از رسوب نصب کنی
    قیمت پمپ آب ۲۱۰۰ گفتن مارک ویلو
    فیلتر ۴۰۰ هزار
    ایا پمپ آب تعمیر نمیشه؟

    پاسخ
  17. پیری
    پیری گفته:

    با سلام پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff داریم ونماینده ایران رادیاتور گفته باید پمپ عوض شود اشکالش بیش از اندازه صدا میده وگفتن ظاهرا هنگام نصب صافی رو نصب نکردن ومبلغ 1700 پیشنهاد کردن

    پاسخ
  18. کامران کاووسی
    کامران کاووسی گفته:

    سلام
    پکیجو کامل اسیدشویی کردم و آب گرم مصرفی عالیه در حالت شوفاژ مشعل روشن میشه ولی سی ثانیه ای خاموش میشه شوفاژا یه کم داغ میشن بعد مجددا یخ میشن ترموستات بیش از 70 رو نشون نمیده که سنسور حد روشن بشه بنظرتون صافی برگشت پر شده یا پمپ خرابه خرابی پمپ مشخصات ظاهری نداره که باز نکنم؟ ممنون

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام کانران جان وقت بخیر
      از هر دو مورد میتونه باشه
      پمپ رو باز کنید بیرون با برق مستقیم تست کنید

      پاسخ
  19. سحر
    سحر گفته:

    سلام وقت بخیر،ببخشید قیمت پمپ پکیج ایران رادیاتور مدل eco22ff چقدرِ؟ و اینکه گارانتی تعویض پمپ چه مدتِ؟ممنونم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام یاسر جان وقت بخیر
      روتور به علت این که پرس هستش و از بوش استفاده شده قابل تعمیر نیستش باز هم از دوستان کسی اگه تجربه تعمیر داره با دوستمون به اشتراک بزاره

      پاسخ
  20. یاسر
    یاسر گفته:

    پکیج ایران رادیاتور دارم هر سال میخواد واسش پمپ عوض کنی ، میخوام اگه بشه تعمیرش کنم کسی اگه بتونه راهنمایی کنه ممنون میشم

    پاسخ
  21. پاشا
    پاشا گفته:

    سلام پکیچ من تاچی هست سه سال کارکرده دو ماه است پمپ عوض کردم ویلو انداختم بازم پمپ صدا میده خواستم بدونم کل پکیچ راباید عوض کنم یا دوباره پمپ بخرم در ضمن کیفیت ایران رادیاتور بهتره یا تاچی

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام پاشا عزیز وقت بخیر
      نه آقا برا چی کل پکیج رو تعویض کنی احتمالا پمپ چینی انداختید که به این سرعت خراب شده یا مدار گرفتگی داره به پمپ فشار اومده
      به نظر من بین تاچی و ایران…ایران رادیاتور انتخاب منه

      پاسخ
  22. نرگس
    نرگس گفته:

    سلام ما پمپ رو عوض کردم چند روز کار کرد الان ی دکمه روشن میشه کار نمیکنه فشار هم رو ۱ هست

    پاسخ
  23. علی
    علی گفته:

    با سلام روز گذشته پکیج ما ب بکباره خاموش شد و ارور E81 رو میده علتش چیه؟‌

    پاسخ
  24. حسین مرادی
    حسین مرادی گفته:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید پکیج‌ایران رادیاتور مدلm24ff هستش چند روزی هست که صدای خش خش میده هم آب گرمش خوب هم رادیاتور ها گرمن ممننون میشم اگه راهنمایی کنید مشکل چیه.
    با تشکر.

    پاسخ
  25. حسین مرادی
    حسین مرادی گفته:

    سلام خسته نباشید با عرض معذرت صدای خش خش از داخل پمپ هستش آب گرم خوبه رادیاتورها گرم میشن ولی متأسفانه فقط صدا میده بنظرتون پمپ رو باید تعویض کنم ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حسین جان وقت بخیر
      احتمالا بین پروانه جرم وجود داره میتونید پمپ رو باز کنید و تمیز کنید اوکی میشه

      پاسخ
  26. سجاد
    سجاد گفته:

    با سلام
    پکیج من لورچ هست. مستاجر زنگ زد گفت مشکل داره با کارشناس رفتم دیدم پمپش سوخته. سرویس کار امد و گفت هزینه ی پمپ(1800000) و تعویض ان و رسوب گیری و تعویض رسوب گیر و یک شلنگ و یک لوله دوسر دنده و اضافه کردن یک عدد رسوب گیر مغناطیسی و هزینه ی سرویس و این چیزها کلامیشود 3130000تومان
    میخواستم بدونم معقول است یا نه
    بعد میخواستم بدونم عرف بازار چگونه است برای این هزینه که چقدر بر عهده ی میتاجر ایت و چقدر صاحبخانه
    چون منزل 3 ساله است کرایه ی ابن مستاجر بوده و هر سال سرویس میکرده ولی سرویس کارا خبره نبودن چون محافظ برق پکیج نداشته چون میتاجر پولشا گرفته بود ولی فراموش کرده بود نصب کند. با این سهل انگاری ها سرویس کار گفت مستاجر فقط نصف پول پمب و دستمزد ان را بدهد و پول پمپ 1800000و دستمزد 700000 که کلا میشود 2500000تومان. و نصف ان شد 1250000تومان. یعنی از کل هزینه که شد 3130000تومان مستاجر 1250000تومان پرداخت کرد.
    این کار عادلانه هست؟
    ممنون میشوم پاسخ دهید
    با تشکر فراوان

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر سجاد جان
      اینن موضوع کاملا توافقی هستش و به نظر نصف ننصف عادلانه محسوب میشه و چقد خوبه ما انسان ها تو این شرایط سخخت کمی هوای همو بیتر داشته باشیم

      پاسخ
  27. سعید
    سعید گفته:

    سلام
    من یه پکیج برای گرمایش از کف میخوام.
    ۵۰۰ متر لوله ۱۶ استفاده شده
    ۱۴۰ متر زیربنا هست.
    چه پکیجی مناسب هست؟
    تشکر از سایت خوب شما

    پاسخ
  28. موسی
    موسی گفته:

    سلام تو حموم دوشو باز کردم اب گرم اوم یکباره سرد شد رفتم نگاه کردم دیدم ارورE81می ده علت چیه

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام موسی جان وقت بخیر
      اگه دستگاه ایران مدل L هستش نشانگر حرارت بیش از اندازس که میتونه ایراد از پمپ دستگاه باشه

      پاسخ
  29. وحید
    وحید گفته:

    سلام برای یه خونه ۱۵۰ متری دوبلکس پکیج ایران مدل ال ۳۶ خریدم میگن مدل های پکیج ایران رادیاتور زود پمپش خراب میشه و میسوزه ایا به نظر شما تا پکیج نصب نکردم برم عوضش کنم و مارک دیگه ای بگیرم یا خیر شما چه پیشنهادی داریدتشکر

    پاسخ
    • ali
      ali گفته:

      بوتان هم بگیری صدای پمپ اش اذیت میکنه . قطعات بی کیفیت استفاده کردند هر چی بگیریم مغبون هستیم.من ایران 36 گرفتم قبل نصب از پرلاپرو بوتان آنقدر تعریف کردند قبل نصب عوض کردم و بوتان 32 گرفتم کمتر از یکماه است نصب کردم حالا پشیمانم که عوض کردم . صدایش زیاده سرویس کار هم آمد میگه صدایش همینه عایقکاری کن و یا در تراس بزار.

      پاسخ
  30. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام و عرض ادب

    پکیج مدل L24FF ایران رادیاتور زمانی که آب گرم مصرفی باز می کنیم بعد از بستن شیر آب گرم صدای تق تق معمولا 5 تا 10 تا میاد بعد صدا قطع میشه این مشکل در زمان گرم شدن رادیاتورها وجود نداره فقط زمان آب مصرفی مثلا آشپزخونه پیش میاد به نظر شما مشکل از کجاست؟ آیا با ریختن مایع ضد رسوب که میگن داخل رادیاتور حمام ریخته بشه تا در سیستم گردش کنه مشکل حل میشه؟

    با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مهدی عزیز وقت بخیر
      من فک میکنم ایراد از موتور شیر سه طرفه باشه که چرخ دند هاش رد میکنه بازم باید چک بشه تا ایراد مشخص بشه

      پاسخ
  31. سامان
    سامان گفته:

    سلام و عرض ادب
    اگر توان پمپ ويلو رو كم كنم مشكلي براي پمپ پيش نمياد(پمپ ويلو ايران رادياتور سري L28ff
    با اين كار عمر پمپ ميره بالا يا نه؟
    دليل اين كار فقط عمر پمپ هست؟

    پاسخ
  32. سامان
    سامان گفته:

    سلام مهندس
    پمپ ويلو توان سه درجه داره بزاريم رو درجه يك يا دو در عمر پمپ تاثير داره
    مثلا تحت فشار نباشه يا رو همون درجه سه باشه
    ايران رادياتور مدل L28ff

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام سامان جان وقت بخیر
      روی دور یک و دو پمپ با دور کمتری میچرخه و امکان داره چرخش آب در رادیاتورها (شوفاژ) به درستی انجام نشه روی درجه 3 فشاری روی پمپ نمیاد

      پاسخ
  33. مهران
    مهران گفته:

    سلام من تقربا هر دو سال دارم پمپ پگیج عوض میکنم میشه بگید مشکل از کجاس اولش با صدا شروع میشه بعد یه مدت یهو قفل میکنه
    دیگه داره حالم از پکیج بهم میخوره امکان داره جای دیگه خراب باشه بزنه به پمپ

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مهران جان وقت بخیر عزیزم
      آقا با نهایت تاسف باید بگم جنس هایی که در بازاره به شدت آشغاله و همه چینی بی کیفیت هست ومشکل از دستگاه شما نیست

      پاسخ
  34. سیدمرتضی
    سیدمرتضی گفته:

    آیامیشودبجای پمپ گراندفوس ازپمپ ویلواستفاده کرد؟هردوپمپ درکلاسHهستندوفقط مسیرگردش آب آنهاباهم تفاوت دارد.ویلوازچپ به راست وگراندفوس ازراست به چپ گردش آب دارند.

    پاسخ
  35. محسن
    محسن گفته:

    سلام .ضمن تشکر از پاسخگویی شما . آیا پمپ رایارن رادیاتور (IRG) l24ff قابل تعمیر هست یا نه و جهت جایگزین کردن می توان از پمپ گرانفوس استفاده کرد .چه مدل از گرانفوس با این مدل مطابقت میکنه . دور چپ به راست یا بالعکس روی متراژهم تاثیر دارد.

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محسن جان وقت بخیر
      میتونید از پمپ گرانفوس جایگزین ویلو استفاده کنید
      بله چپ گرد راست گرد خیلی مهمه

      پاسخ
  36. غفوری
    غفوری گفته:

    سلام ببخشید وقتی آبگرم رو باز میکنم بعد از یه مدت سرد میشه بعد دوباره گرم میشه همینطور گرم و سرد میشه فرقی هم ندارد اب کجا رو باز کنم

    پاسخ
  37. محسن حمامیان
    محسن حمامیان گفته:

    سلام بنده دو سه روز هستش پکیج ایران رادیاتور مدلf24ff رو خریداری کردم ولی متاسفانه رادیاتور زیاد حرارت و داغی ندارد خواستم ببین مشکل از کجاست چند باری هم هواگیر کردم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محسن جان وقت بخیر
      درجه دمای شوفاژ رو تا انتها زیاد کنید اگه اوکی نشد با نمایندگی تماس بگیرید و از خدمات پس از فروش به صورت رایگان استفاده کنید

      پاسخ
  38. هادی
    هادی گفته:

    با سلام
    آیا پمپ ایران رادیاتور قابل تعمیر است؟
    تعمیرکار میگه هزینه تعمیر کمتر از تعویض پمپ است.
    ممنون راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
  39. علی
    علی گفته:

    باسلام و خسته نباشید ،پکیج ا ی ران رادیاتور m24ffیک سال ونیم هستش گرفتم دوروز میشه که از داخل پمپ صدای تق تق میاد

    پاسخ
  40. حمید
    حمید گفته:

    سلام،بنده پکیج ایران رادیاتور دارم،تقریبا میشه گفت هرسال پمپ تعویض میشه و عمر هر پمپ ۱ سال است.۲ماه قبل دوباره پمپ صدا میداد درحال چرخش و روتور پمپ تعویض کردم،دوباره امروز شروع کرد به صدا دادن بعد از ۲ماه کار کردن.چه کاری میتونم بکنم که انقدر هزینه پمپ و روتور ندم؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حمید جان وقت بخیر
      قطعا یه مشکلی در سیستم وجود داره که انقد به سرعت پمپ آسیب میبینه برای گرمایش از داکت اسپیلت استفاده میکنید؟

      پاسخ
  41. یوسف
    یوسف گفته:

    با سلام
    امروز پکیج از صبح خاموش شد و کلا شعله روشن نمی ماند…تعمیرکار اومد خیلی رسوب جمع شده بود و ایراد رو از پمپ گرفت…پمپ رو عوض کرد و نکته جالب اینکه قیمت پمپ با روتور رو جدا حساب کرد 2500000 تومان قیمت یک پمپ شد…آیا واقعا قیمتش اینه…خود پکیج هفت تومنه…خدایی به چه قیمتی نون می بریم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام یوسف جان وقت بخیر
      اگه یک پمپ رو 2/500/000 حساب کرد باشن قطعا بالا حساب کردن پمپ ویلو الان نو در بازار اصلی از 1/400/000 الی 1/600/000 هستش
      شاید با اجرت این مبلغ شده؟!!!

      پاسخ
  42. امیر
    امیر گفته:

    سلام استاد.خسته نباشید.من واحدم دوبلکسه و حدودا ۲۰۰ متر مساحت داره.پکیج من ۳۶ کیلووات ایران رادیاتور با پمپ ۸۳ واته… فاصله رادیاتهای طبقه بالا از پکیج زیاده و به نظرم این مساله باعث شده پکیج زیاد کار کنه و مصرف گاز بالا بره.به نظرتون میتونم یه پمپ قویتر رو پکیج بندازم؟ یا مثلا یک‌پمپ کمکی با پمپ اصلی سری کنم؟ به نظر شما تاثیر مثبت خواهد داشت؟ ممنون از راهنمایی جنابعالی و تقدیم احترام

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر امیر جان
      این که تو کارکرد پکیج تاثیر داشته باشه خیر تاثیری نداره اما در خرابی پمپ تاثیر به شدت بالایی داره

      پاسخ
  43. صالح
    صالح گفته:

    سلام وقت بخیر
    پکیج میزنم برق بعد حدودا یه ربع کنتور برق میزنه بالا مشکل از چی میتونه باشه

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر صالح جان
      احتمالا مشکل برد دارید و به احتمال بیشتر پمپ ایراد داشت باشه داره آمپر میکشه
      پمپ پکیج ایران رادیاتور

      پاسخ
  44. صالح
    صالح گفته:

    سلام وقت بخیر
    پکیج ایران رادیاتور میزنم برق بعد حدودا یه ربع کنتور برق میزنه بالا مشکل از چی میتونه باشه

    پاسخ
  45. حسین
    حسین گفته:

    سلام
    منزل ما ۳۱۰ متر است. پکیج زمینی ایران رادیاتور مدل z60 داریم. ما طبقه آخر هستیم و. پکیج رو روی خرپشته قرار دادیم (خرپشته از سقف منزل ما ۳ متر ارتفاع داره) از داکت اسپیلت استفاده میکنیم. آیا این کار به پمپ فشار میاره؟ پمپ پکیج ویلو سری Top-s 30/7 است. اگر محل پکیج در خرپشته مشکل ایجاد میکنه چه پمپ بهتری میشه جای پمپ ویلو قرار بدیم؟ طول لوله ها از پکیج تا آخرین داکت اسپیلت حدود ۷۰ متر میشه که با احتساب برگشت حدود ۱۴۰متر مسیر رفت و برگشته
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حسین جان وقت بخیر
      خیر مشکلی نداره تمام داکت ها باد گرم میزنه دیگه درسته؟؟
      تعمیر پمپ پکیج ایران رادیاتور

      پاسخ
  46. هادی آقاجانی
    هادی آقاجانی گفته:

    با سلام ،یه واحد دوبلکس ویلایی در منطقه بشدت سردسیر دارم ،هر طبقه ۹۵ متر هست،فقط سیستمی که کار کردیم گرمایش از کف هست،هر طبقه به صورت جداگانه لوله کشی شده ،هر طبقه برای گرمایش از کف کلکتور ۵ سوراخه داره ،چون منطقه خیلی سرد سیر هست فاصله لوله ها که با لوله ۱۶ نیوپایپ کار کردیم ۱۰ سانتی متر است و اندازه لوله هر زون حدودا ۱۴۰ متر میباشد،بنظرتون برا هر واحد یک پکیج ۳۶ هزار ایران رادیاتور جواب میده ،یا ۲۸ هزار بگیرم با پمپ کمکی ؟

    پاسخ
  47. محمد محمدی
    محمد محمدی گفته:

    سلام خسته نباشید بنده یه پکیج m24ffایران رادیاتور دارم هر دوهفته یکبار ارور ۴۰۷۰۸۰میده سرویس کار اومد گفت برای رسوب اهنی هست زنگال فیلتر مدار گرمایشم گذاشتم ولی بازم درست نشد هر دو هفته یکبار میاد یه اسپری روانکننده به روتور میزنع درست میشه و بعدش دوباره خراب میشه میخواستم ببینم باید چیکار کرد

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محمد جان وقت بخیر
      ترموستات حد رو تعویض کنید ببینید بازم این ارور رو میده یا نه
      پمپ پکیج ایران رادیاتور

      پاسخ
  48. محمد رضا نجد
    محمد رضا نجد گفته:

    با سلام وخسته نباشید پکیج ما ایران رادیاتور هست پکیج روشن میشد ولی آب رو گرم نمی‌کرد تعمیر کار اونو باز کرد خیلی هم جرم گرفته بود شستشو داد گفت پمپ وشیر برقی هم خرابه تعویض کرد قطعات من رو هم با خودش برد و۵میلیون تومان هم هزینه گرفت گفت قیمت پمپ هم ۳/۳۰۰ میلیون هست جما۵تومن گرفته است درست گرفته؟?؟؟ممنون

    پاسخ
  49. سیدناصر
    سیدناصر گفته:

    سلام. خواستم بدونم پمپ روی دستگاه ایران رادیاتور مدل ال 24 اف اف را میشه با پمپ دانفوس 15_50 تعویض کرد

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام ارادت سید جان
      الا حور ذهن ندارم دقیق پمپ ال چی بود اما اگه مشخصات با هم بخونه اوکیه مشکلی نداره
      پمپ پکیج ایران رادیاتور

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *