عواملی که تاثیر در قیمت نگهداری و سرویس موتورخانه دارند شامل موارد زیر می‌باشند:

1:وسعت موتورخانه

2:تعداد قطعات موتورخانه

3:تعداد دفعات سرکشی ماهیانه

4:تعمیر موتورخانه شوفاژ

نگهداری موتورخانه مجموعه خدمات زیر می‌باشد

نگهداری و سرویس موتورخانه

نگهداری و سرویس موتورخانه

نگهداری موتورخانه

مجتمع‌های بزرگ مسکونی و یا اداری و تجاری معمولا، با تیم‌های متخصص در زمینه تاسیسات قراردادهای طولانی مدت برای نگهداری و بازرسی منظم موتورخانه دارند. در این موارد، با توجه به تعداد واحدها و انشعابات مجتمع و هم‌چنین شرایط فصلی جاری، دفعات بازدید در ماه تعیین می‌شود. البته بسیاری از مجتمع های بزرگ دارای نیروهای مقیم تعمیراتی و تاسیساتی هستند که در صورت بروز اشکالات فنی به صورت به رفع ایراد اقدام می‌کنند.

نگهداری موتورخانه

نگهداری موتورخانه

نگهداری و سرویس  و تعمیر موتورخانه شوفاژ  تخصص و مهارت خود را می‌خواهد تعمیرات موتورخانه را به افراد متخصص یعنی به تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ بسپاریدکه علاوه بر صرف زمان بیشتر هزینه‌های اضافی و سنگینی را برای شما به همراه خواهد نداشته باشد.

سرویس و نگهداری موتورخانه

به طور کلی تعمیر و نگهداری از تجهیزات موتورخانه و شوفاژ اگر در زمان مناسب و بعد از سرویس‌های دوره‌ای منظم، انجام شود، باعث کاهش هزینه کلی سیستم موتورخانه در بلندمدت می‌شود. چراکه با سرویس و تعمیر تجهیزات در بهترین زمان، عمر مفید سیستم ارتقا پیدا کرده و نیاز به تعویض آنها که هزینه اولیه زیادی را به بارمی‌آورد، کمتر می‌شود.

رفع عیب یک سیستم گرمایشی که به شکل مناسبی کار نمی‌کند علاوه بر اینکه یک هنر است، پشتوانه علمی نیز دارد. شما ممکن است در خصوص هواگیری سیستم هر کاری که می‌توانستی، انجام داده اید و یا منبع انبساط را برای اطمینان از عدم گرفتگی در آن بررسی و بازدید کرده‌اید، ولی مشکل هنوز رفع نشده باشد. پس حضور یک فرد متخصص در این مواقع ضروری است.

آیا موتورخانه نیاز به نگهداری دارد؟

در اینجا باید گفت بله معمولا سرکشی متناوب و به موقع به این گونه سیستم‌ها یا همان نگهداری و سرویس، جلوی بسیاری از هزینه‌های تعمیراتی گران‌تر و پر دردسرتر را می‌گیرد.

به همین منظور متخصصان تاسیسات همیشه پیشنهاد می‌کنند که مجتمع‌های ساختمانی با یک مجموعه یا فرد فنی قرارداد ببندند تا هم سرویس همیشگی و منظم انجام‌ شود و هم به هنگام پیداشدن ایرادی جدی سریعتر به نتیجه برسند.

در ضمن وقتی قرارداد طولانی‌ مدت باشد هم هزینه پایین‌تر می‌آید هم اینکه به دلیل راندمان خوب موتورخانه، هزینه سوخت مصرفی هم کاهش می‌یابد.(سرویس و تعمیر پمپ های موتورخانه)

هزینه نگهداری از موتورخانه

سرویس و نگهداری موتورخانه

سرویس و نگهداری موتورخانه

سرویس‌های سالیانه که باید در موتورخانه انجام بشود

هم‌چنین سالانه یک بار اسیدشویی کندانسور چیلر و کنترل تمامی قسمت‌های آن از جمله فشار و اندازه گاز و روغن در چیلرهای تراکمی و لیتیم برماید در چیلرهای جذبی و هم‌چنین فلوسویچ‌ها و پمپ‌های خلاء و گردش آب در ابتدای هر فصل سرویس گردد.

سالانه یک‌بار برج خنک کننده سرویس و شتشو گردد و میزان تن تبرید خنک‌کنندگی برج‌ها با میزان تن تبرید چیلر هماهنگ و سنکرون گردد. در ابتدای فصل سرما نیز نیاز به تعمیر و عیب یا بی مشعل موتورخانه است و باید سرویس کامل گردد و کویل‌شویی از مخازن آبگرم در زمان مناسب بدون اختلال در تامین آبگرم ساکنین انجام شود.

همه این فعالیت‌ها در کنار چک کردن هر دو هفته یکبار دیزل ژنراتور می‌تواند عمر تجهیزات گران‌قیمت برج و ساختمان شما را به طرز شگفت‌آوری بالا برده و رفاه ساکنین را افزایش دهد.

سرویس و نگهداری موتورخانه

سرویس و نگهداری موتورخانه

نوسازی موتورخانه در تعمیرات و نگهداری موتورخانه

برای هزینه نگهداری و تعمیر موتورخانه مرکزی در تهران یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌ها، نوسازی موتورخانه های شوفاژ و بکارگیری تجهیزات جدیدتر است. البته نباید فراموش کرد که نوسازی فقط با این هدف انجام نمی‌شود.

گاهی نوع ایرادات موتورخانه چنان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که در مجموع هزینه تعمیر موتورخانه شوفاژ نسبت به راه‌اندازی موتورخانه‌ای جدید با تجهیزات تازه مقرون به صرفه نیست.

حدودا مبلغی که برای سرویس و نگهداری موتورخانه در نظر گرفته می‌شود از مبلغ ماهانه 100/000هزار تومان شروع می‌شود تا 5/000/000میلیون تومان(برج‌های مسکونی با حضور یک نیروی ثابت به صورت 24ساعته)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *