مقایسه پکیج با دیگر وسایل گرمایشی

بیایید به مقایسه پکیج با بخاری بپردازیم

مقایسه پکیج با بخاری: پکیج‌ها با استفاده از روش گرمایش محیط به کمک آب گرم از وجود متعدد بخاری­‌ها در ساختمان می­‌کاهند.

به این طریق میزان خطرات ناشی از نشت منواکسیدکربن از مجراهای دودکش و همچنین خطرات ناشی از نشت گاز و خطر انفجار آن به کمک حضور پکیج‌های دیواری در ساختمان به شدت کاهش می‌­یابد.

همچنین خطراتی مانند: آتش­‌سوزیِ ناشی از مجاورت پارچه و لباس با بخاری و یا سوختگی پوست بدن، با وجود پکیج دیواری در ساختمان به طور کامل از بین می‌­رود.

مقایسه پکیج دیواری از لحاظ هزینه مصرف انرژی و سایر هزینه­ها:

مقایسه پکیج با بخاری این است که پکیج­های گرمایش این قابلیت را به سیستم گرمایش ساختمان اضافه می‌­کنند که کلیه واحدهای یک ساختمان می­‌توانند شرایط دمای هوا و دمای آب گرم واحد را به طور دلخواه و مستقل از دیگر واحدها تنظیم کنند. بنابراین همه مصرف‌کنندگان، از شرایط محیطی خود که به کمک پکیج قابل تنظیم است.

همچنین در سیستم گرمایش با سرویس پکیج، با کم شدن مسیر لوله­کشیِ آب گرم مصرفی و شوفاژ و همچنین حذف نیاز به پمپ کردنِ آب گرم مصرفی در شوفاژ، از اتلافات گرمایی در مسیر و هزینه برق مصرفی پمپ کاسته می‌­شود.

از مزیت‌­های دیگر پکیج گرمایی، آماده به کار بودن آن است که به محض نیاز، قابلیت تولید آب گرم مورد نیاز ساختمان را دارا است و نیازی نیست حجم زیادی از آب به صورت ذخیره در شوفاژخانه به صورت آماده برای مصرف و گرم نگهداری شود.

پکیج‌ها همچنین با حذف فضای هدر رفته برای ساخت شوفاژخانه و سایر تاسیسات و همچنین با کاهش طول لوله آب گرم مصرفی، از هزینه ­های ساخت بنا به شدت می‌­کاهد.

مقایسه از لحاظ تعمیرات و نگهداری:

مقایسه پکیج با بخاری – مساله مهمی که در تاسیسات گرمایشی وجود دارد، آرامش خاطری است که سیستم گرمایشی در روزهای سرد سال به ساکنین یک ساختمان می­‌دهد. در صورت استفاده از شوفاژخانه پس از گذشت مدت زمانی از راه‌اندازی شوفاژخانه، دیگ و لوله‌ها پوسیده می­‌شوند و نیاز به تعمیر پیدا می­‌کنند.

این نوع تعمیرات معمولا علاوه بر هزینه بالا، زمان­بر بوده و تمامی ساکنین یک ساختمان بزرگ را با مشکل و سردرگمی مواجه می‌­کند. در حالی که پکیج­‌ها حتی در صورت خرابی شدید به سرعت قابل تعمیر و رسیدگی هستند و در صورت خرابی فقط یک واحد با مشکل مواجه خواهد شد.

هم‌چنین با توجه به ساده­تر بودن سیستم لوله­کشی پکیج‌ها و سبک بودن تجهیزات پکیج، تعمیرات آن نیاز به ابزارآلات خاص و بزرگ ندارد و یک کارشناس تعمیر پکیج دیواری به سرعت می­‌تواند پکیج را به حالت آماده به کار برگرداند.

مقایسه پکیج با بخاری

مقایسه پکیج با بخاری:

همچنین باید بدانیم برای مقایسه پکیج با بخاری باید ببینیم آیا دارای خدمات پس از فروش که در دفترچه ضمانت نامه قید شده ، است و حتما توسط سرویسکاران مجاز نصب و راه اندازی شود . خدمات پس از فروش اولیه شامل:

  • نصب
  • راه‌اندازی
  • تست خروج گاز های منوکسیدکربن می‌شود. (مقایسه پکیج با بخاری)

نصب استاندارد یک بخاری نقش مهمی در افزایش ایمنی دارد در هنگام نصب بخاری باید به خروجی دودکش توجه کرد چرا که قرار است تا گاز سمی بدون رنگ، بدون بو و غیرقابل تشخیــــــص CO که زمان کار بخاری تولید می‌شود، از طریق دودکش استاندارد خارج شود .

پس از استفاده از بخاری هم باید در طول زمان‌های مختلف دوره ای جهت اطمینان از مناسب بودن شرایط تهویه و دودکش صورت بگیرد .همچنین باید توجه داشت تا بخاری گازسوز هرگز بدون اتصال به دودکش روشن نشود، چرا که منوکسید کربن و گازهای کشنده وارد خانه می‌شوند.

بنابراین باید همواره از باز بودن مسیر دودکش و نشتی نداشتن لوله و سالم بودن کلاهک دودکش که در انتهای دودکش، در بیرون از ساختمان نصب می‌شود اطمینان داشت.

پس نصب و تعمیرات بخاری را به تعمیرکاران مجاز و خدمات پس از فروش بسپارید و با تمام مهارت‌هایی که ممکن است داشته باشید سعی کنید تا فقط برای اطمینان از ایمن بودن وسیله گازسوز خانه از خدمات پس از فروش مراکز تولیدی استفاده کنید.

4 نکات مهم در نصب بخاری:

  1. طول شیلنگ گاز از شیر تا بخاری نباید حداکثر از ۱۵۰ سانتی‌متر بیشتر باشد، چرا که استفاده از شیلنگ‌های بلند برای رساندن گاز به نقاط مختلف منزل بسیار خطرناک است
  2. باید از شیلنگ‌های لاستیکی تقویت شده که مخصوص گاز ساخته شده ، استفاده شود
  3. برای محکم کردن شیلنگ‌های گاز نیز باید از بست‌های فلزی مناسب استفاده شود
  4. بعد از نصب هم مطمئن شود که لوله بخاری سریع گرم شود

اگر دودکش بعد از نصب گرم نشود به این معنی است که دودکش بطور اصولی و استاندارد طراحی و نصب نشده است و یا به دلایل مختلف گرم نمی شود که باید توسط متخصصان کاملاً بررسی شود.

مقایسه پکیج با بخاری

هزینه‌های خرید بخاری:

برای خرید بخاری باید به متراز خانه خود نیز توجه کنید :

  • مکان‌های زیر 50 متر و دارای فضای باز می‌توانند از بخاری‌های بدون دودکش دیواری استفاده کنند.
  • مکان‌های زیر ۵۰ متر یا فضاهای بسته می‌توانند از بخاری‌های دیواری با دودکش و یا بخاری‌های زمینی با قدرت 5 هزار تا 6 هزار کیلوکالری استفاده کنند
  • خانه‌های ۵۰ تا ۷۰ متری باید بخاری‌های 7 تا 9 هزار خریداری شود
  • خانه‌های ۷۰ متر به بالا بخاری با قدرت حرارتی ۱۲ هزار به بالا باشد
  • بخاری‌های شومینه نیز برای سالن و پذیرایی خانه مناسب است

البته در برخی مواقع افراد در هنگام خرید مدل یک بخاری را با قدرت حرارتی اشتباه می‌گیرند این در حالی است که باید توجه داشت تا با هم اشتباه گرفته نشوند .

توجه داشته باشید که : قدرت گرما‌دهی با عبارت (( کیلو کالری )) همراهی می‌شود و با مدل بخاری فرق دارد. ( مقایسه پکیج)

نحوه نگهداری بخاری:

توصیه می‌شود بعد از فصل سرما و اتمام کار بخاری ابتدا گرد و غبار را از بخاری با دستمال گرفته و هرگز بخاری را نشوئید مگر در مواردی که اجزاء آن توسط سرویسکار مجاز تفکیک شده باشد و بعد از خشک کردن دوباره مونتاژ شود.

اکثر قطعات فلزی بوده و دچار زنگ‌زدگی می‌شود حتی‌الامکان بخاری را بسته‌بندی کرده و یا در نایلون و یا پارچه پیچیده و در انباری نگهداری کنید نه در گوشه حیاط و پشت بام و محیط‌‌های سر باز ؛تا برای مصرف سال آینده مجبور به پرداخت هزینه‌هایی از قبیل :

  1. رفع زنگ‌زدگی
  2. گرفتگی لوله‌های داخلی
  3. تعویض شیشه

انشا ا… که امسال کلمه مرگ خاموش را نشنویم و هموطنان گرامی با رعایت کردن مسائل ایمنی زمستانی گرم را در کنار خانواده سپری کنند .

مقایسه پکیج با بخاری

نکته آخر :

شما عزیزان از هر نوع وسیه گرمایشی که استفاده می‌کنید مثل : موتورخانه ، پکیج دیواری ، بخاری و دیگر موارد نیاز به سرویس سالیانه و نگهداری دارد.

در نظر داشته باشید امروزه پکیج‌های دیواری به شدت در حال استفاده و نصب هستند و کم کم جای موتورخانه‌ها را می‌گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *