فهرست مطالب

سرویس و تعمیر پکیج

به تخصصی ترین مرکز سرویس و تعمیر پکیج دیواری خوش آمدید

انجام کلیه امور در رابطه با سرویس و تعمیر پکیج دیواری،تصب و راه‌اندازی پکیج دیواری ، سرویس پکیج شوفاژ دیواری ، عیب‌یابی و دیگر خدمات تعمیر پکیج دیواری ، توسط تعمیرکار پکیج دیواری در گروه فنی سرویسکاران24

دوستان این مقاله به جرات میتوان گفت یکی از قوی ترین و کامل ترین مقاله های گوگل میباشد که در بحث سرویس و تعمیر پکیج دیواری ترند شده است.

ما قصد داریم در ادامه تمام مواردی که درباره پکیج دیواری شنیده اید و یا حتی تا حالا نمیدانستید را به شما توضیح دهیم.(هزینه سرویس پکیج در تهران 1401)

تمامی موارد و عنوان های گفته شده در این مقاله در رابطه با تعمیر پکیج دیواری بوده و تماما مشکلاتی میباشد که در تمامی پکیج دیواری ها پیش می آید.

سرویس و تعمیر پکیج باید توسط افراد با تجربه و دوره دیده انجام شود و ما به شما قول میدهیم تمامی تکنسین های سرویسکاران 24 دارای مدرک فنی حرفه ای و تماما بالای 4 سال تجربه در رابطه با تعمیرات پکیج را دارند.

سرویس پکیج ایران‌رادیاتور و عیب‌یابی مدل m24FF

متاسفانه بعضی از پکیج‌های دیواری در جای بد و نامناسبی قرار گرفته‌اند که برای دسترسی و تعمیر مشکل می‌باشد.همانطور که در ویدیو‍های زیر مشاهده می‌فرمایید .

جلوی دستگاه چوب mdf قرار دارد که بازکردن قاب دستگاه و عیب‌یابی را مشکل می‌نماید و تکنسین‌های ما مجبور شدند چوب را باز کنند تا بتوانند قاب دستگاه را باز کنند و به دنبال ایراد بگردند.

انواع پکیج دیواری

 انواع پکیج دیواری

پکیج ها براساس محل نصب با هم متفاوت هستند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

  • پکیچ بر اساس محل نصب
  • پکیج زمینی بر اساس سیستم احتراق
  • پکیج زمینی بر اساس نوع سیستم تامین آب
  • پکیج بر اساس خروجی آلاینده
  • پکیج ها بر اساس نوع سیستم گرمایشی
  • پکیج از نظر عملکرد
  • پکیج بر اساس نوع سوخت
  • پکیج بر اساس محفظه احتراق

پکیج دیواری چیست؟

قبل از معرفی انواع پکیچ باید تعریف کوتاهی از سیستم گرمایشی پکیچ ارائه کنیم و بعد از آن به معرفی مدلهای مختلف آن بپردازیم.

پکیچ دستگاه و سیستم گرمایشی است که برای تامین منابع آبی سرد و گرم برای واحدهای موجود در یک ساختمان کاربرد دارد و به صورت زمینی و یا دیواری تولید شده و قابل استفاده و نصب است.

در اصل پکیج دیواری و یا زمینی سیستم گرمایشی است که به جای موتور خانه مرکزی در قدیم بکار می­‌رود. پکیج قابلیت نصب در یک کابینت دیواری و یا زمینی را دارد.

پکیج های دیواری با بازدهی انرژی بالاتر، و سوخت کمتر از موتورخانه و همچنین حذف لوله کشی­‌ در ساختمان و مستقل شدن هر یک از واحدها ار نظر گرمایش و تامین آب گرم استفاده می‌شوند.

پکیج دیواری به گونه‌­ای طراحی شده است که تمام اجزای مدارهای گاز سیستم گرم کننده رادیاتور‌ها، آب گرم مصرفی و سیستم کنترل این مدار‌ها در خود جای داده است.

همچنین سیستم کنترل این مدار‌ها در این مجموعه کوچک قرار دارند و با وزن کم روی دیوار قابل نصب هستند.

از مزایای مهم این سیستم گرمایشی کوچک این است که  می­توان به نیاز به فضای کم، ایمنی بالا و  مستقل بودن در هر واحد اشاره کرد که میتواند جایگزین مناسبی برای موتورخانه و آبگرمکن باشد.

نکته مهم دیگر درباره این سیستم گرمایشی مصرف سوخت بهینه در این دستگاه است .

دقت داشته باشید که برای سرویس و تعمیر پکیج دیواری در انواع مختلف نیازمند اطلاعات کافی و تجربه هستیم پس ر صورت عد آگاهی از این سیستم گرمایشی از فردی کارادن کمک بخواهید.(سرویس پکیج در تهران)

انواع پکیج و محل نصب

انواع پکیچ دیواری بر اساس محل نصب

پکیج های دیواری به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم میشوند که بر اساس محل نصب در کابینت یا زمین کاربرد دارند:

  1. دیواری
  2. زمینی
  3. زمینی ایستاده

سرویس و تعمیر پکیچ دیواری

پکیچ دیواری به خاطر اندازه کوچک و شکل مناسب در آشپزخانه و درون کابینت نصب میشود و طرفداران زیادی در بین مصرف کننده گان دارد.

پکیج دیواری به علت نداشتن منبع ذخیره آب گرم امکان گرم کردن سیستم گرمایشی و تامین آب گرم مصرفی را هم‌زمان ندارد و طوری طراحی شده است اولویت گرمایش با آب گرم مصرفی است.

زمان استفاده از آب گرم مصرفی تمام قدرت صرف گرم کردن آب گرم مصرفی می‌شود و در صورت بازماندن طولانی شیر آب رادایاتورها سرد میشود.

بیشتر انواع پکیج­‌های دیواری مجهز به سیستم دودکش میباشند. در این پکیج ­ها، دود ناشی از احتراق، یا بوسیله دود کش معمولی و یا توسط فن پکیج، به سمت بیرون هدایت می­‌شود.

دودکش این سیستم از نوع دو جداره است که یکی برای خروج دود و دیگری برای مکش اکسیژن برای احتراق مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

درصورت بروز هرنوع مشکل در پکیج دیواری و نیاز به سرویس و تعمیرپکیج دیواری از یک سرویسکار کمک بخواهید.


تعمیر پکیج زمینی

تعمیر پکیچ زمینی و سرویس فصلی

نوع دیگر پکیج که بعنوان سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار میگیرد پکیچ زمینی است. که این نوع از پکیج بیشتر در ساختمان­‌هایی با متراژ بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

پکیج زمینی در سایزهای مختلف و توان حرارتی مختلفی تولید میشود که به دلیل اشغال فضای زیاد در آپارتمان از پکیج­‌های زمینی استفاده نمی­‌شود.

و اینکه توان بسیار بالای این دستگاه‌­ برای واحدهای آپارتمانی و واحدهای ویلایی کوچک مناسب نیست. و تفاوت این سیستم با پکیج دیواری در این است که به دلیل وجود یک مخزن ذخیره آب گرم در صورت قطع شدن برق برای مدت زمان کوتاه، آب گرم وجود دارد.

پکیج‌­های زمینی در انواع چگالشی، مبدلی و مخزنی با توجه به محلی نصب آن انتخاب می‌شوند.

از نکات مهم و معایب پکیج زمینی این است که در حین کار سر و صدای زیاد دارد که به همین علت  امکان نصب آن در آپارتمان وجود ندارد.

در این نوع پکیج‌­ها مشعل به عنوان منبع حرارتی بکار رفته است. و شیرپرکن آنها دستی است و دودکش این پکیج ها دارای قطر ۱۵ سانتی متر است و از نصب دودکش افقی با زانوهای اضافی جدا باید اجتناب کنید.

مخزن آبگرم این پکیج­‌ها و دیگ چدنی آن دارای ظرفیت حرارتی ۲۸ الی ۱۵۰ کیلو وات هستند.

محل نصب این نوع سیستم گرمایشی در زیرزمین یا پارکینگ است و به صورت مرکزی راه اندازی می­شوند و مجهز به دریچه برای ورود هوای تازه میباشند.

از این نوع سیستم‌های گرمایشی در ساختمان­‌های چند طبقه و ویلاها استفاده می­شود.

سرویس و تعمیر پکیج زمینی ایستاده در کوتاه ترین زمان

نوع دیگر پکیج، پکیج زمینی ایستاده است. که برای ساختمان­‌های بزرگ، ویلایی و دوبلکس و دو طبقه بسیار مناسب است که ترکیبی از دو پکیج دیواری و زمینی است.

از مشخصات این دستگاه توان حرارتی بالا و دو خروجی جداگانه است برای دو سیستم گرمایش و قابلیت تفکیک دما‌های مداردر آن وجود دارد.

سرویس پکیج ایران‌رادیاتور 

سرویس معرفی قطعات به همراه تست دستگاه که در سه بخش آماده کرده ایم و می‌توانید مشاهده بفرمایید.

دوستان تعمیر پکیج ایران رادیاتور ، بوتان ، گلدیران و دیگر برند ها هر کدام متفاوت میباشد و اگه دارای تجربه کافی نباشید احتمالا وارد شدن خسارت بسیار بسیار بالا میباشد.

سرویسکار پکیج دیواری

انواع پکیج براساس آلاینده

پکیج بر اساس خروجی آلاینده
پکیج بر اساس فن و خروجی آلاینده

تقسیم‌بندی این نوع از پکیج ها از نظر نوع تخلیه احتراق در این دسته بندی پکیج‌­های دیواری به دو دسته فن‌دار و بدون فن تقسیم‌بندی می­‌گردد. که انواع پکیج براساس خروجی آلاینده به دو دسته فن‌دار و بدون فن تقسیم‌میشود.

سرویس و تعمیر پکیج دارای فن به صورت تخصصی

این پکیج یکی از انواع پکیج ها براساس خروجی آلاینده‌­ها میباشد. که دارای فن است،

به وسیله دودکش دو جداره هوای مورد نیاز برای سوخت را از فضای بیرون به درون دستگاه مکش میکند و گازهای ناشی از احتراق را به بیرون منتقل می‌کند.

دستگاه­‌های فن‌دار می­تواند در حفظ هوای خانه بسیار مفید باشد.

نوع فن‌دار پکیج مطابق با استانداردهای جهانی تولید و مورد تایید قرار می­‌گیرد. که علاوه بر گرمایش منزل، آب گرم مصرفی را هم در اسرع وقت تولید میکند.

پکیج شوفاژ دیواری فن‌دار با یک فن هوادهی در بخش اگزوز گازهای احتراق پکیج در شرایطی مورد استفاده قرار میگیرد که پکیج در فضای باز مانند بالکن و پاسیو  و بخشی از مسبر دودکش به صورت افقی نصب شده باشد و بیش از 30 سانتی متر باشد.

پکیج دیواری فن‌دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره است که جداره داخلی آن دارای قطر ۶ سانتیمتر و بیرونی آن به قطر 10 سانتی متر است و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می­گردد.

دقت داشته باشید که در صورت نیاز به سرویس و تعمیر پکیج دیواری از افراد ناوارد کمک نخواهید که هم باعث بروز خطر برای فرد و آسیب به سیستم کرمایشی میشود.

 تعمیرپکیج دیواری بدون فن 

یکی دیگر از انواع پکیج که براساس سیستم خروجی آلاینده‌­ها کار میکند پکیج­‌های بدون فن است.

پکیج های بدون فن هوای مورد نیاز برای سوخت را از داخل خانه به دست می‌­آورند و دودکشی برای ورود هوای تازه از بیرون ندارد و با استقبال زیادی ربرو نشده است .

انواع پکیج بر اساس مبدل

انواع پکیج ها بر اساس نوع مبدل حرارتی

نوع دیگری از سیستم گرمایشی پکیج­‌هایی هستند که براساس نوع سیستم گرمایشی کار میکنند و به انواع مختلفی دارند. که به دو نوع تک مبدل و دو مبدل تقسیم میشوند.

سرویس وتعمیر پکیج­‌های تک مبدله

این نوع پکیج ها دارای یک مبدل هستند که از یک مبدل برای تولید آب گرم شوفاژ و آب گرم مصرفی استفاده میشود و در واحدهای آپارتمانی کاربرد دارد.

در این پکیج‌­ها یک مخزن وجود دارد که تمام فرآیند گرم کردن آب توسط آن انجام می‌شود.

یکی از مواردی که در تعمیر پکیج دیواری مورد توجه است سرویس و تعمیر مبدل پکیج دیواری است که در گروه فنی سرویسکاران 24 آمده ارائه این خدمت هستیم.

 تعمیر پکیج­‌ های دو مبدله

پکیج­‌های دو مبدله یکی از انواع پکیج براساس سیستم گرمایشی میباشند.

در این نوع پکیج دیواری از دو مبدل مجزا برای فراهم آوری آب گرم شوفاژ و آب گرم مصرفی استفاده شده است که هر یک مستقل از دیگری عمل می‌­کند.

پکیج دو مبدله مزایای زیادی دارد که از جمله آن فراهم کردن آب گرم با درجه حرارت یکسان و رسوب‌گیری کمتر است.

در شرایطی مورد استفاده قرار می­‌گیرد که یا آب ورودی دارای سختی بالا باشد و یا زیربنای آپارتمان بیشر از ۱۲۰ متر باشد.

انواع پکیج برحسب احتراق

انواع پکیج زمینی بر اساس سیستم احتراق و مشعل

پکیج های زمینی براساس سیستم احتراق در انواع مختلفی تولید میشوند که براساس سیستم احتراق به دو دسته تقسیم میشوند:

  • پکیج زمینی مشعلدار
  • پکیج زمینی بدون مشعل

 پکیج زمینی مشعل‌­دار

این نوع پکیج­‌ زمینی مجهز به مشعل خطی و مبدل حرارتی مستقیم است .

این سیستم­‌های مشعل­‌دار دارای دیگ گرمایشی نیستند، و به جای دیگ دارای  مبدل صفحه‌­ای و یا مخزن هستند.

در زمان بروز اشکال در این سیستم از تعمیرکاران پکیج برای سرویس و تعمیر پکیج کمک بخواهید.

 پکیج زمینی بدون مشعل

نوع دیگر پکیج زمینی براساس سیستم احتراق پکیج زمینی بدون مشعل است .

این نوع از پکیج‌ها به نسبت پکیج­‌های مشعل‌­دار ظرفیت بالاتری دارند و مجهز به دیگ فولادی یا چدنی هستند.

از مزایای بارز این نوع پکیج، این است که از مشعل گازوئیل سوز، گازسوز یا دوگانه سوز در آن استفاده شده است.

نکته دیگر این است که به دلیل مجهز بودن آن سیستم به دیگ، که باعث بالا رفتن قدرت آن شده توان تامین گرمایش و آب گرم فضاهای بزرگتر را هم فراهم می‌کند.

انواع پکیج بر حسب تامین آب

انواع پکیج زمینی بر اساس نوع سیستم تامین آب

نوع دیگر پکیج زمینی که براساس تامین آب گرم است. که می­توان به پکیج گرمایشی زمینی که مجهز به مبدل صفحه‌­ای است اشاره کرد این نوع پکیج­‌ها دارای حجم پایین و ظرفیت پایینی برای تولید آب گرم هستند.

این نوع پکیج ها در مناطقی که آب مصرفی آنها املاح دارد قابل استفاده نیستند.

این نوع از پکیج‌­ها برای مناطقی که سختی آب آنها کم است، مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

یکی دیگر از پکیج‌­های زمینی که براساس سیستم تامین آبگرم کار میکند پکیج گرمایشی زمینی مخزن‌دار است. در این نوع از پکیج­‌ها در بخش مبدل ثانویه یک مخزن کوئل دار با قابلیت نگهداری آب به جای مبدل صفحه‌­ای استفاده می‌شود.

به همین علت این پکیج‌­ها همیشه آب گرم مصرفی را تامین می‌­کنند. زیرا آب گرم ذخیره شده دارند. و نحوه عملکرد آنها مانند موتورخانه است و آب گرم را بدون تغییر دما فراهم می­کنند. و این که پکیج­‌های مخزن­دار مقاومت بسیار بالایی در برابر رسوب دارند.

سرویس کامل پکیج دیواری

سرویس یک دستگاه پکیج ایران‌رادیاتور مدل m24000 توسط گروه فنی سرویسکاران 24 که دستگاه چند سالی بود سرویس نشده بود. و واقعا وضعیت نا مناسبی داشت که ما به درخواست مشتری حضور پیدا کردیم و ایراد دستگاه را پیدا کردیم و شروع به رفع ایراد نمودیم که خدماتی که انجام شد شامل:

کارهای انجام شده

  • مبدل اصلی اسیدشویی شد
  • مبدل ثانویه اسیدشویی شد
  • بلوک چپ دستگاه کاملا د مونتاژ شد و مجدد جمع شد
  • بلوک راست دستگاه باز شد و فلومتر و شیر پرکن د مونتاژ شد و مجدد جمع شد
  • ntc مدار گرمایش تعویض شد
  • ntc مدار آب مصرفی تعویض شد
  • ایرپرشر(کلید فشار هوا) چک شد
  • واترپرشر(کلید ایمنی آب) چک شد
  • منبع انبساط شارژ باد شد
  • مدار گرمایش(خط رادیاتورها) شستشو شد
  • ترموستات حد چک شد
  • سه راه صافی برگشت باز شد و تمیز شد
  • مشعل دستگاه تنظیم گاز شد
انواع پکیج زمستانی و تابستانی

انواع پکیج با عملکرد تابستانی و زمستانی

پکیج­‌ها از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم میشوند زمستانی و تابستانی که در فصل تابستان، وقتی نیازی به گرمایش منزل نیست بر روی حالت تابستانه قرار میگیرند.

فقط برای گرمایش آب مصرفی بکار میروند و در فصل سرد سال پکیج هم  آبگرم مصرفی و هم مدارهای گرمایشی را تامین میکند.

سرویس و تعمیر پکیج دیواری در تمام انواع آن با کمک تکنسین های گروه فنی سرویسکاران 24  امکان پذیر میباشد.

انواع پکیج بر اساس نوع سوخت

نوع دیگر پکیج ها آنهایی هستند که براساس نوع سوختشان دسته بندی میشوند :

  • پکیج گازی در دو نوع دیواری و زمینی بدون صدا
  • پکیج گازوییلی زمینی که در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد مسکونی نصب میگردد
  • پکیج دوگانه سوز زمینی که در موتورخانه یا انباری بیرون از واحد نصب میشود
  • پکیج برقی در دونوع دیواری و زمینی بی صدا
  • پکیج­‌های شوفاژ گازوئیل سوز و دوگانه سوز از نوع زمینی هستند که در ویلاها و ساختمان­‌های شخصی حیاط دار مورد استفاده قرار می­گیرند.

انواع پکیج بر اساس محفظه احتراق

تقسیم‌بندی­‌ انواع پکیج براساس محفظه احتراق که به دسته­‌های مختلفی تقسیم‌ میشوند که عبارتند از:

  1. پکیج دیواری محفظه دار
  2. پکیج دیواری محفظه احتراق بسته
  3. پکیج دیواری چگالشی

سرویس و تعمیر پکیج دیواری محفظه باز

این نوع از پکیج ها می­‌تواند هوای مورد نیاز خود را برای احتراق از محیط بگیرد. و این پکیج‌­ها در منازل با متراژ بالا  مشکلی در تامین اکسیژن ندارند

بیشتر در مکان­‌هایی که در مجاورت باد نباشند کاربرد دارند. برای استفاده از این نوع پکیج باید از دودکش با قدرت مکش بالا و قطر ۱۵سانت استفاده شود.

پکیج دیواری محفظه احتراق بسته

این نوع پکیج دارای فن است و گازهای تولید شده  از احتراق را توسط فن به بیرون از ساختمان انتقال میدهد.

موارد مصرف این نوع پکیج­‌ در ساختمان­‌ها و فضاهایی با متراژ پایین است و بیشتر در تراس و بالکن نصب می‌­گردد.

در سرویس و تعمیر پکیج دیواری احتراق بسته حتما باید فن دستگاه خاک گیری شود وکلید ایمنی هوا حتما چک بشود .

یکی از ایراداتی که در ای نوع پکیج ها رخ میدهد خرابی رله برد پکیج مربوط به مجموعه فن دستگاه میباشد.

تعمیر پکیج دیواری چگالشی

این نوع پکیج راندمان بسیار بالا و در حدود ۹۴ درصد دارند. بیشتر مدل­‌های آن در فضای کمی قابلیت نصب در آشپزخانه را دارند. و از دمای تولید شده از احتراق برای گرم کردن آب استفاده می‌کند.

به این شکل که دود قبل از خروج از پکیج، با حرارت خود آب را گرم می­‌کند.

سرویس پکیج دیواری

سرویس تعمیر پکیج دیواری به صورت حرفه ای

سرویس و تعمیر پکیج دیواری همانند دیگر لوازم خانگی نیاز به دانش فنی و علم بروز دارد که تعمیرکاران ما با شرکت در کلاس‌ها و جلسات پیشرفته و گذراندن دوره زیرنظر سازمان فنی حرفه‌ای کشور و گرفتن مدرک معتبر از اجزای تشکیل دهنده کلیه برندها اطلاع دارند.

حتی اگر دستگاه شما نیاز به سرویس اولیه پکیج  برای روشن شدن داشته باشد، باز هم می‌توانید به ما اعتماد کنید.

و از خدماتی که ارائه می‌دهیم بهره‌مند شوید، زیرا ما با دریافت هزینه بسیار کمی این کار را برایتان انجام می‌دهیم.

گروه فنی سرویسکاران24 این تعهد را به شما عزیزان می‌دهد که تمام قطعاتی که برای تعمیر پکیج دیواری به کار می‌برند جنس اصلی بوده و دارای تاییدیه می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازمی که امروزه به دلیل مستقل شدن امکانات ساختمان در هر واحد آپارتمانی یا منزل مسکونی مستقل به چشم می‌خورد دستگاه گرمایشی و تولیدکننده هوا گرم مصرفی و شستشویی است .

به نام پکیج شوفاژ دیواری یا پکیج گرمایشی که می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین وسیله در تولید هوا گرم از آن نام برد.

و به دلیل فراوانی منازل مسکونی ، به‌صرفه بودن، مستقل بودن و بسیاری دیگر از مزایا سال‌هاست که مورد استقبال مردم قرارگرفته .

که با توجه به فراوانی این سیستم گرمایشی این حوضه نیازمند تعمیرکاران و سرویس‌ کارانی است .

که بتوانند نیاز مشتریان را در تعمیر پکیج  دیواری و نگهداری پکیج دیواری گرمایشی برطرف کنند.

توجه: قبل از انجام سرویس و تعمیر پکیج دیواری و یا هر نوع خدمات دیگر روی آن مراحل زیر را انجام دهید و سپس اقدام کنید…

  • دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید
  •  با پای برهنه یا دستان مرطوب به پکیج دست نزنید
  •  مواد قابل اشتعال یا گرمازا را از محل دور کنید
  • بعد از اتمام کار و قبل از روشن کردن پکیج تمامی موارد ایمنی دستگاه را چک کنید

اهمیت تعمیر پکیج دیواری

پکیج دیواری ، یکی از کم مصرف‌ترین و به صرفه‌ترین سیستم گرمایشی دنیاست.

اما پس از گذشت چند سال ممکن است که فرسوده شوند و نیاز به تعمیر پکیج داشته باشند.

هنگامی که مشکلی برای پکیج به وجود می‌آید باید سریعا برای تعمیر پکیج دیواری خود اقدام کنید و برنامه‌ای برای سرویس پکیج دیواری در نظر بگیرید.

زیرا اگر یک پکیج دچار خرابی و یا از کارافتادگی شود ، زندگی ساکنان را مختل می‌کند .

در نظر داشته باشید که برای تعمیرات پکیج دیواری و عیب‌یابی پکیج دیواری مواردی از قبیل :

  • شناخت دستگاه پکیج و آشنایی با نوع آن
  • آشنایی با عیوب متداول پکیج
  • حرفه‌ای بودن تعمیرکار پکیج و تجربه او لازم است.
تعمیرات پکیج دیواری

معرفی قطعات پکیج دیواری

پکیج دیواری از قطعات ریز و درشتی تشکیل شده است که چند مورد از آنها را بخواهیم نام ببریم به این‌گونه می‌باشد:

  1. فن احتراق
  2. پرشر سوییچ فشار هوا
  3. مبدل حرارتی
  4. ترموستات
  5. الکترود جرقه زن
  6. برد کنترل
  7. کلید ایمنی آب
  8. ان تی سی
  9. ترموستات حد
معرفی قطعات پکیج

معرفی قطعات پکیج

معرفی ولوم‌های کاربردی روی پکیج‌های آنالوگ:

اصولا پکیج دیواری‌هایی که آنالوگ هستند سه عدد ولوم دارند که عبارت هستند از:

1: ولوم جهت خاموش و روشن کردن

2: ولوم جهت روشن کردن و تنظیم دمای مدار گرمایش

3: ولوم جهت تنظیم دمای آب مصرفی

4: مانومتر دما و فشار

معرفی قطعات پکیج و ولوم

مانومتر یا گیج فشار پکیج

در تعمیرات پکیج دیواری یکی دیگر از علائمی که باید به آن توجه نمود مانومتر پکیج دیواری می‌باشد که در موقع راه اندازی توسط شیرپرکن بار دستگاه بالا می‌‌آید و به روی 1.5 که برسد باید بسته بشود و حد نرمال بار دستگاه بین 1 تا 2 می‌باشد.

مانومتر فشار پکیج

  1. روشن نشدن مشعل پکیج دیواری
  2. غیر فعال شدن پمپ پکیج دیواری (سرویس پمپ پکیج)
  3. سرد بودن آب رادیاتورها (علت سرد شدن رادیاتور شوفاژ)
  4. کاهش دمای آب مصرفی
  5. خاموش و روشن شدن مداوم (علت تشکیل نشدن شعله و خاموش شدن مکرر پکیج)
  6. قطع شدن مداوم دودکش
  7. یخ زدن آب پکیج و جام شدن پمپ پکیج دیواری
  8.  پایین بودن فشار آب
  9.  زرد بودن شعله مشعل پکیج دیواری
  10. پایین آمدن مکرر فشار آب پکیج دیواری
  11. گرم نشدن رادیاتورها با وجود روشن بودن شعله در پکیج دیواری
  12. سرد و گرم شدن آب مصرفی (علت سرد و گرم شدن آب پکیج)
  13. صدای اضافی در دستگاه (علت صدا در پکیج)
  14. تخلیه آب زیر دستگاه (علت سرریز شدن آب پکیج)
پمپ پکیج - تعمیر پکیج

پمپ سیرکولاتور در پکیج دیواری

در پکیج دیواری هم همانند موتورخانه وظیفه چرخاندن آب مدار گرمایشی به عهده پمپ سیرکولاتور می‌باشد که نسبتا در بحث تعمیر پکیج دیواری به مشکل گیرپاژ کردن یا سوختن یا نشتی آب بر میخورد که هم پمپ و هوزینگ قابل تعویض می‌باشد.

مبدل تبادل حرارت

مبدل پکیج دیواری

مبدل، محفظه‌ای است که آب در آنجا توسط مشعل، گرم می‌شود. مبدل در بالای مشعل قرار می‌گیرد و شعله مشعل مستقیم به آن برخورد می‌کند.

انواع مبدل:

  • مبدل دومنظوره
  • دومبدله

مبدل دو منظوره: در بعضی از مدل‌های پکیج از یک عدد “مبدل دو منظوره” استفاده می‌گردد.

همانطور که از نامش پیدا است، این مبدل، دو وظیفه به عهده دارد. یک آنکه آب مدار گرمایش را گرم نماید و دیگر آنکه آب مدار مصرفی را گرم نماید.

در این مبدل، دو لوله در داخل یکدیگر قرار داده شده‌اند.که در لوله داخلی، آب گرم بهداشتی عبور می‌نماید و در لوله دومی، آب مدار گرمایش عبور می‌نماید.

دو مبدله: در دستگاه‌های دو‌مبدله از دو عدد مبدل استفاده می‌شود به نام‌های مبدل اصلی و مبدل ثانویه ، که وظیفه مبدل اصلی گرم کردن مدار رادیاتور و گرمایش می‌باشد و در صورتی که شما آب گرم را باز کنید مسیر رادیاتورها توسط مغزی شیر سه‌طرفه مسدود می‌شود و آب داخل مبدل اصلی گرم می‌شود و به سمت مبدل ثانویه هدایت می‌شود و از طریق تبادل حرارت آب گرم می‌شود.

تاثیر رسوب در پکیج دیواری چیست؟

رسوب‌زدایی پکیج دیواری یکی دیگر از موارد پراهمیت در بحث تعمیر پکیج شوفاژ دیواری میباشد

رسوب‌زدایی پکیج دیواری و سرویس پکیج را جدی بگیرید با توجه به املاح موجود در آب با گذشت زمان و کارکرد پکیج دیواری،مبدل اصلی و ثانویه پکیج دیواری  رسوب گرفته و باعث آسیب رساندن به قسمت‌های دیگر پکیج دیواری شده و در نتیجه راندمان دستگاه کاهش می‌یابد.

رسوب زدایی پکیج تعمیری

رسوب گیری

این امر در تعمیر پکیج دیواری بسیار زیاد بوده و یکی از بزرگترین مشکلات پکیج دیواری می‌باشد.

هنگامی که لوله‌ها و مبدل رسوب می‌گیرد باعث مسدود شدن مسیر آب در لوله‌ها می‌شود در نتیجه آب به کندی حرکت می‌کند و در مبدل تبادل حرارتی انجام نمی‌شود و تا قبل از رسیدن به محل مصرف، آب مجددا سرد و خنک می‌شود.

جرم گیری پکیج در تعمیر پکیج

جرم گیری

پرشر سوییچ هوا در تعمیر پکیج

وظیفه پرشر سوئیچ هوا

این قطعه یک سویچ فشار است که با کنترل کردن خروج محصولات احتراق کارکرد سالم و بدون خطر پکیج دیواری را تضمین می‌کند ضرورت بودن این قطعه در پکیج ضامن سلامتی و بی‌خطر بودن این دستگاه است.

تعمیرکار و سرویسکار پکیج

با توجه به کاربردی بودن پکیج شوفاژ دیواری در صورتی که عملکرد دستگاه با مشکل مواجه بشود شما با مشکلاتی  مواجه می‌شوید.

زیرا دیگر نه آب گرم مصرفی جهت حمام کردن و شستشوی ظروف دارید و نه گرمای مدار گرمایشی برای رادیاتورها. از این رو باید نسبت به دریافت خدمات از طرف تعمیرکار پکیج دیواری جهت سرویس و تعمیر پکیج دیواری اقدام کنید.

(( دیگر نگران نباشید با گرفتن خدمات تعمیر و صفر‌شویی پکیج در غرب تهران پکیج منزل خود را بیمه کنید…! ))

سرویس و تعمیر پکیج دیواری
سرویس پکیج دیواری

سرویس کامل پکیج

سرویس کامل پکیج شامل خدمات زیر می‌باشد:

  1. رسوب‌زدایی مبدل اصلی و ثانویه پکیج
  2. سرویس مشعل
  3. بازدید پمپ
  4. بازدید سیستم های ایمنی
  5. کنترل فیلتر
  6. هواگیری پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتور ها
  7. تنظیمات فشار آب و گاز و کنترل حرارت
  8. جرم‌گیری و تعویض قطعات

بعد از تعمیر پکیج دیواری یا سرویس کامل دستگاه باید مدار آب مصرفی و مدار گرمایشی و دیگر قطعات پکیج به درستی کار خود را انجام بدهند و دستگاه با کمترین مصرف انرژی و بیشترین راندمان و بازدهی کار بکند.

تعمیر پکیج دیواری

چند نمونه از ایراداتی که ممکن است برای پکیج‌ها رخ دهد و نیاز به تعمیر پکیج داشته باشد به شرح زیر است:

شماره ایراد علت
1 آبگرم دمای مناسب را ندارد یا مقدار و فشار آن کم است. دلیل فشار آب یا گاز دچار مشکل است است و یا پمپ به مشکل خورده است.
2 رادیاتور خوب گرم نمی‌شود و یا اینکه درجه فشار بر روی پکیج افت پیدا می‌کند. مدار گرمایشی و یا شیر رادیاتورها یا شیر و شلنگ زیر دستگاه دچار نشتی شده.
3 درجه مانومتر بالا می‌رود و دستگاه آب تخلیه می‌کند. سوراخ بودن مبدل یا باز بودن شیرپرکن و یا باد نداشتن منبع انبساط.
4 با بازکردن شیر ابگرم مشعل خاموش می‌شود. وجود هوا در مبدل ثانویه یا اشکال در فلوسویچ آب مصرفی.
5 پمپ کار نمی‌کند. پمپ خراب است یا پمپ گیرپاژ است یا بردالکترونیک خراب است.

شماعزیزان دقت بفرمایید که رفع این مشکلات در پکیج نیاز به سرویسکار دارد و نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد در این زمینه با ما تماس حاصل فرمایید.

8 پاسخ
  1. انصارامینی
    انصارامینی گفته:

    سلام ،ببخشید کلبد بالای پمپ که سه درجه داره برای چی هست و روی چند باشه خوبه ،

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام ، دور متغیر پمپ رو تنظیم میکنه و به صورت پیشفرض رو درجه 3 هستش بزارید رو همون درجه باشه تا بتونه آب مدار گرمایش رو بچرخونه

      پاسخ
  2. امید شیرودی
    امید شیرودی گفته:

    سلام وقت بخیر سوالی داشتم از خدمتتون
    ما یک دستگاه پکیج ایران رادیاتور مدل m24 داریم که هر چند روز یک بار ارور 80 60 40 میده و باید دکمه ریست رو بزنیم تا دستگاه مجددا راه بیفته مشکل از کجا هستش؟
    با تشکر از شما جهت وقتی که بابت پاسخ به کاربران صرف میکنید

    پاسخ
  3. معززی
    معززی گفته:

    سلام ما یک پکیج مرکوری mega pro 28 داریم چند وقتی هست ابگرم مصرفی ما اصلا یه قطره هم نمیاد ولی سوفاژها مشکلی نداره خوب کار میکنه چند بار رسوب زدایی کردیم ولی بعد از چند روز کار مجددا بازهم همان مشکل پیدا کرده الان فقط از سوفاژ استفاده میکنیم تعمیرکار گفته مبدل اب گرم مصرفی خیلی رسوب گرفته ایا قابل حله بفرستیم خدمتتون
    ممنون میشم جواب بدید و ادرس کامل بفرستید ودرضمن شماره تماس 09934140623 هست

    پاسخ
  4. معززی
    معززی گفته:

    سلام ما یک پکبج مرکوری mega pro 28 داریم چند وقتی هست آب گرم مصرفی ما اصلا نمیاد ولی سوفاژ مشکلی نداره خوب کار میکنه جرم گیری کردیم خوب کار کرد بعد از چند روز کار مجددا همین مشکل پیدا کرده و سرویسکار گفت راه ورود اب مصرفی مبدل تان خیلی رسوب کرده با رسوب زدایی حل نمیشه الان اب گرم مصرفی ما اصلا نمیاد خواستم بگم ایا قابل تعمیره یا نه اگر هست لطفا ادرس بفرستید تا براتون ارسال کنم ممنون میشم جواب بدید 09934140623

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *