علت صدای زیاد موتورخانه از چیست؟

علت صدای زیاد موتورخانه در خیلی از مواقع مشتریان عزیز با ما تماس می‌گیرند و از مشکل موتورخانه خود با ما صحبت می‌کنند که یکی از این مشکلات صدای زیاد موتورخانه می‌باشد.

در بعضی مواقع این صدای زیاد آزاردهنده می‌باشد و غیرقابل تحمل است.خوب به هر حال این هم یکی دیگر از مشکلات موتورخانه‌های مرکزی می‌باشد که مانند بقیه ایرادات قابل حل می‌باشد.

ما در این مقاله اشاره‌ای داریم به قطعاتی که می‌توانند تولید صدای اضافه در موتورخانه ایجاد کنند و آرامش را از ساکنین بگیرند.

شما می‌توانید مقاله تعمیر موتورخانه و شوفاژ را هم مطالعه بفرمایید.

مشعل‌های گازی

  1. مشعل‌های گازی دارای فن می‌باشند و اگر بلبرینگ‌های فن از بین بروند و به اصطلاح کچل بشوند صدای نا هنجاری تولید می‌کنند مانند صدای آهن را به روی آهن بکشید.
  2. مورد بعدی روشن شدن به صورت انفجاری می‌باشد که به همراه صدا ارتعاش هم داریم در این مواقع به علت تنظیم نبودن هوا و گاز مشعل گازی موتوررخانه مشعل به صورت انفجاری روشن می‌شود که با خواندن مقاله سرویس و تنظیم مشعل موتورخانه و مشاهده ویدیو‌های آموزشی این مشکل را رفع نمایید.
علت صدای زیاد موتورخانه

علت صدای زیاد موتورخانه

پمپ‌های زمینی سیرکولاتور

پمپ‌های زمینی چون از لحاظ قدرتی و اندازه‌ای با پمپ‌های خطی متفاوت می‌باشند. در موقع کارکرد اگر درست تنظیم نشوند باعث ایجاد لرزش در لولهها و ارتعاش به زمین می‌شوند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

علت صدای زیاد موتورخانه

علت صدای زیاد موتورخانه

علت صدای پمپ سیرکولاتور پکیج

پکیج به عنوان یک سیستم گرمایشی که دو وظیفه مهم، که یکی تامین گرمای محیط و دیگری تامین آب گرم مصرفی و بهداشتی منازل است، را بر عهده دارد.

این سیستم گرمایشی ممکن است به مرور زمان و با استهلاک به وجود آمده دچار مشکلاتی مانند:

گرم نکردن آب

ایجاد آلودگی صوتی

روشن نشدن پکیج

سر وصدا پمپ سیرکولاتور و غیره شود.

همان طور که میدانید، پمپ سیرکولاتور پکیج یکی از اجزای اصلی و مهم در این دستگاه است، که به دلایلی مختلفی می تواند سر و صدای اضافی از خود ایجاد کند، که سبب برهم زدن آسایش افراد خانه شود.

یکی از دلایلی که می تواند سبب تولید سر و صدای پمپ سیرکولاتور پکیج شود، وارد شدن هوای اضافی و یا گیر کردن شن و ماسه و یا رسوب لوله ها که توسط آب وارد آن شده، باشد.

تکان خوردن روتور  پمپ سیرکولاتور هم می تواند یکی از علت های سر وصدای پمپ سیرکولاتور پکیج باشد.

علت صدای شوفاژ

شوفاژ های آلمینیومی و یا چدنی در حالت عادی نباید صدایی داشته باشد و تنها در مواردی که در پایین خدمت شما ذکر میکنیم باعث صدای اضافه در رادیاتور مشود.

  1. تراز نبودن رادیاتور
  2. وجود هوا در لوله های رادیاتور (رایج ترین مشکل)
  3. تاب برداشتن لوله های رفت و برگشت
  4. وجود رسوب در رادیاتور

پمپ‌های خطی سیرکولاتور

پمپ‌های خطی مانند مدل‌های AA2 اینچ چون دارای کوپلینگ می‌باشند اگر کوپلینگ آنها بریده بشود به هر دلیلی ایجاد صدا می‌کنند. و یا مانند فن مشعل موتورخانه بلبرینگ دینام از بین برود در اینجا هم صدای ناهنجار و آزاردهنده می‌دهد.گاهی مواقع هم در اثر نداشتن روغن به صدا می‌افتد که با روغن‌کاری صدای اضافی از بین می‌رود.(عیب‌یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور موتورخانه )

صدای پمپ های خطی سیرکولاتور

صدای پمپ‌های خطی سیرکولاتور

رفع صدای پمپ آب در موتورخانه

در گاهی مواقع پمپ‌های آبرسانی به صدا می‌افتند و صدای خیلی بالایی تولید می‌کنند. برای رفع مشکل صدای پمپ آب توصیه می‌کنیم کلیک کنید و مطالعه بفرمایید.

رفع صدای پمپ آب در موتورخانه

رفع صدای پمپ آب در موتورخانه

وجود هوا در لوله‌ها

گاها دیده شده به علت وجود هوا در لوله‌های گرمایشی یا مصرفی و یا غیراصولی لوله‌کشی شدن سیستم ، صدای ناهنجاری در بعضی مواقع تولید می‌شود و در مدار مصرفی ضربه قوچ تولید می‌شود.

پایین بودن سایز دودکش موتورخانه یا انتخاب غیراستاندارد دیگ و مشعل

اگر مشعل موتورخانه نسبت به دیگ خیلی قوی‌تر انتخاب بشود در حین کار ایجاد لرزش و غرش بالایی دارد و یا سایز دودکش انتخابی کمتر از حد‌استاندارد انتخاب بشود همین موضوع صدق می‌کند..(تعمیر موتورخانه غرب تهران)

علت صدای زیاد موتورخانه

در کل صداهای ایجاد شده از موتورخانه اکثرا به موارد بالا مربوط می‌باشد و باید مورد بازرسی قرار بگیرد که ما در کنار شما عزیزان هستیم تا در وجود مشکل  صدای زیاد موتورخانه خدمت برسیم و مشکل را در حد توان و امکان رفع شدن آن را حل نماییم.

گروه فنی سرویسکاران 24 مفتخر می‌باشد در اکثر مناطق تهران خدمت‌رسانی کند و آرامش را به شما عزیزان برگرداند.

17 پاسخ
  1. اعظم
    اعظم گفته:

    سلام ما در ساختمان ۴ طبقه زندگی میکنیم که هواکش مشعل بالای ساختمان ما هست روز وشب صدای وحشتناکی داره شبها صدا بیشتر میشه وخواب را از ما گرفته ‌آیا راه حلی هست برای بی صدا یا کم صدا کردن

    پاسخ
      • اعظم
        اعظم گفته:

        سلام مسعول موتور خانه میگه میتونم با نصب دستکاه صدای مشعل سی درصد کم کنم که هزینش میشه بیست ملیون تومان آیا چنین چیزی هست

        پاسخ
  2. لیلا شاه میرزایی
    لیلا شاه میرزایی گفته:

    سلام موتور خانه در فصل زمستان صدای ناهنجاری می‌دهد که به واحد ما دوطبقه دوم می‌پیچد دلیلش چیست درمان دارد

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر خانوم میرزایی
      این مشکل باید بازدید بشه اینجوری نمیشه نظر داد
      علت صدای زیاد موتورخانه

      پاسخ
  3. فلاحی
    فلاحی گفته:

    سلام، خسته نباشید، ساختمان ما بیست واحدیست و دیروز از موتورخانه (سمت مشعل) برای چند ثانیه صدای سوت بسیار بلندی اومد و بعد قطع شد، صدا از کم شروع شد و اوج گرفت و دوباره کم و در نهایت قطع شد، دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام جناب فلاحی وقت بخیر
      صدای سوت بیشتر به فن مشعل مرتبط هستش و الان چک کنید ببینید فن کار میکنه یا نه
      علت صدای زیاد موتورخانه

      پاسخ
  4. مصطفی
    مصطفی گفته:

    سلام وقت بخیر پمپ شوفاژخانه در ساختمان ما در زمستان یه سره کار میکنه واگر درجه شوفاژرو کم کنیم رادیاتورها سریع سرد میشوند .شخصی گفته بعلت اینکه کلکتور کم گذاشتن وخواستن با صرفه ج.یی اینکار رو انجام بدن .یه نفر دیگه گفته لو له منبع انبساط گرفته .وهمین دلیل کار کردن یکسره موتور سیرکولاتور شوفاژخونه میباشد.راهنمایی میفرمایید

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مصطفی جان وقت بخیر
      عموما پمپ های گرمایشی در زمستان یه دم کار هستن و مشکلی ه براشون پیش نمیاد نگران نباشید
      علت صدای زیاد موتورخانه

      پاسخ
  5. وحید
    وحید گفته:

    سلام موتور فن مشعل ما هم چند روزی به زوزه افتاد و بعد از کار افتاد ، باز کردم خیلی سفت شده بود روغنی کاری کردم خازنش هم کم زور شده بود تعویض کردم ردیف شد ولی زوزه ش دیگه مونده چاره ای داره استاد؟

    در ضمن برای مشکل صدای مشعل که عزیزان بالا بهش اشاره کردن ، کم کردن شعله و تنظیم هوا اثر گذاره و بخوبی صدا رو میندازه ، اکثرأ روی شعله خیلی زیاد تنظیم هستن که خب احتیاجی به اون همه شعله و سر صدای حاصله اش نیست ، با تنظیم شعله مطلوب مشکل برطرف میشه

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وحید جان وقت بخیر
      خیر متاسفانه بلبرینگ های فن هستش که به مشکل خورده و باید تعویض بشه
      علت صدای زیاد موتورخانه

      پاسخ
  6. مصطفی
    مصطفی گفته:

    ایا قدیمی بودن ترموستات باعث یکسره کارکردن موتور سیرکولاتور شوفاژخانه میشود؟ باتشکر

    پاسخ
  7. مصطفی
    مصطفی گفته:

    سلام .وقتتتون بخیر .منبع انبساط ما داغ نمیشه وموتور سیرکولاتور شوفاژخانه هم یکسره کارمیکنه .راهنمایی میفرمایید دلیلش چیه.ممنون

    پاسخ

تعقیب

  1. موتور خانه|شناخت فضای خانه گفت:

    آنجا که موتورخانه معمولا پر سر و صداست ، شایسته است که آن را در زیر زمین یا در جبهه های بیرونی

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *