تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

تعمیر کولر آبی / سرویس کولر آبی

تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی که به دلیل اینکه کولر آبی یکی از پرمصرف‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده محیط است که در بیشتر نقاط کشور عزیزمان کاربرد دارد.

و به همین دلیل نیاز به تعمیر کولر آبی بسیار احساس می‌شود، تعمیر کولر آبی دو راه دارد که یک راه‌حل و شاید بهترین راه‌حل این است که ما نیازمند کمک گرفتن از یک تعمیرکار کولر آبی هستیم و در مرحله دوم اینکه خود با آشنایی به ساختار این سیستم برودتی و شناخت کامل قطعات و نوع وظایف آنها در کولر آبی دست بکار تعمیر کولر آبی یا سرویس کولر آبی شویم .

که البته ما راه اول را به شما توصیه می‌کنیم نه بدلیل اینکه نفع ما در آن است به دلیل اینکه تمامی کاراهای فنی و برقی نیازمند به آشنایی به برق و مکانیک خاص آن دارد تا در تشخیص درست و عیب یابی موتور کولر و دیگر قطعات لازم است .

شما عزیزان برای تعمیر و سرویس کولر آبی به دلیل نداشتن تجربه و آشنایی نداشتن به نکات ایمنی در این موارد می‌توانید به خود و به کولر آسیب جدی و خدای ناکرده جبران‌ناپذیری وارد کنید ،پس حتی الامکان سعی کنید از تعمیرکار کولر آبی دعوت به همکاری نمایید.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی 

کولرهای آبی به دلیل مقرون به صرفه بودن در قیمت‌های سرویس و نگهداری و تعمیر کولر آبی همچنان با استقبال در مصرف روبرو است . و استفاده این سیستم خنک‌کننده مصرف‌کنندگان را با بحث پیدا کردن تعمیرکار مناسب و با تجربه روبرو می‌کند .

برای تعمیر کولر آبی – و سرویس کولر آبی حتما از سرویسکاران و مراکز معتبر دعوت به همکاری کنید. با شروع گرما نیاز به سرویس کولر آبی کاملا ضروری است و یاید قبل از استفاده از کولر صورت گیرد . زیرا در طی مدت بی استفاده بودن و وجود رطوبت در فصل زمستان ممکن است در بعضی از قطعات کولر مشکلاتی بروز کرده باشد .

که برای پیش‌گیری از بروز ایراد در زمان استفاده باید سرویس کولر آبی انجام گیرد. برای تشخیص درست عیب در کولر آبی نیاز به اطلاعات فنی و برقی در این امر می‌باشد در صورت بی اطلاعی و رعایت نکردن نکات ایمنی منجربه ایجاد حادثه و آسیب به کولر می‌شود.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

خدمات جامع کولر آبی توسط سرویسکار کولر آبی:

  1. تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی
  2. تعویض پوشال کولر آبی
  3. نصب کولر آبی
  4. تعویض و تعمیر پمپ کولر آبی
  5. تعویض تسمه کولر آبی
  6. تعویض و تعمیر موتور کولر آبی
  7. تعمیر و یا تعویض موتور کولر آبی
  8. تعمیر سیم‌پیچی موتور کولر آبی
  9. تعویض و روغن‌کاری یاتاقان

    تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

    سرویس کولر آبی

  10. تعویض فولی
  11. تنظیم شناور آب
  12. بررسی برزنت کولر
  13. بررسی لوله‌های آبریز پوشال‌ها
  14. بررسی شیلنگ آب
  15. رفع علت لرزش کولر آبی
  16. بررسی کانال‌های خارجی و داخی
  17. بررسی فیوز و ترمینال و کلیدکولر …و موارد دیگری که در تعمیر کولر آبی نیاز دارید.
تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

راهنمای و تعمیر سرویس کولر آبی

اموری مانند : روغن‌کاری پمپ آب کولر آبی ، روغن‌کاری موتور کولر ، تعویض پوشال‌ها ، بازدید از مسیر لوله‌کشی و آب‌گیری کولر، تنظیم شناور کولر آبی و بررسی تسمه و چک کردن یاتاقان و موتور کولر و …..موارد دیگر را سرویس کولر آبی می‌گویند.

به دلیل اینکه سیستم کولر خیلی پیچیده نیست تعدادی از عزیزان خود اقدام به تعمیر کولر آبی –  سرویس کولر آبی می‌کنند. که باید اطلاعات کافی برای شناسایی نشانه‌های عیب در کولر داشته باشند تا بتواند به درستی از پس تعمیر کولر آبی بربیایند.

با شناخت از بخش‌های مکانیکی و بخش‌های الکتریکی کولر آبی می‌شود مشکلات آن را رفع کرد.در ادامه به تعدادی از این مشکلات اشاره خواهیم کرد. با ذکر این مطلب که بهتر است که این امر توسط سرویسکار با تجربه انجام گیرد تا از بروز حوادث و آسیب به کولر پیش‌گیری شود.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

تعمیر کولر آبی

همان‌طور که در بالا هم توضیح دادیم تعمیر کولر آبی نیازمند دانش و تجربه و اطلاعات است در صورت نیاز به تعمیر کولر آبی و هر گونه ایراد فنی جدی حتما با یک تعمیرکار کولر آبی مشورت کنید.

در صورتی که قابلیت تعمیر نداشت در اسرع وقت اقدام به تعویض آن قطعه کنید. سعی کنید اگر تجربه‌ای در این امر ندارید به هیچ وجه دست به این کار نزنید در تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی تشخیص درست مشکل مهم‌ترین بخش این موضوع است و بی تجربگی می‌تواند باعث آسیب به شما و کولر آبی شود.

تعمیر کولر شامل مواردی مثل:  عیب یابی موتور کولر آبی ، تعمیر دینام کولر ( موتور کولر آبی ) یا واتر‌پمپ و شناور و ……باشد

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

تعمیرات انواع کولر آبی 

همان‌طور که می‌دانید کولرهای آبی در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند که به شرح زیر می‌باشد:

  1. کولر آبی متحرک قابلیت جابه جایی و پرتابل بودن را دارد
  2. کولر آبی ثابت دارای ابعاد بزرگی می‌باشد به همین دلیل بر روی پشت بام یا تراس یا در حیاط نصب می‌گردد

از کولرهای آبی برای مناطق خشک و معتدل استفاده می‌شود. و نحوه محاسبه و انتخاب کولر آبی براساس تفاوت در متراژ بنا و هم‌چنین قرار گرفتن آن واحد در زیر بام ساختمان و یا قرار گرفتن در طبقات وسط، نحوه محاسبه و انتخاب کولرآبی متفاوت است.

تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی در انواع مختلف نیازمند آشنایی کامل به سیستم ساخت آن دارد و نوع کولر و نوع دیگر کولر مدل آن کولر آبی سلولزی است که بنا به دلایلی با استقبال زیادی روبرو نشد.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی با پایان فصل

سرویس و تمیز کردن کولر آبی بعد از فصل تابستان و با آغاز زمستان باید تعمیر کولرآبی – سرویس کولر آبی را مورد توجه قرارداد به دلیل اینکه کولر برای سال بعد و شروع گرما از هر نوع آسیبی ایمن بماند.

سرویس کولر آبی در اتمام فصل کاری آسان است که خود شما هم قادر به انجام آن هستید.

در ابتدا برق کولر را قطع کنید و بعد از آن آب کف کولر را تخلیه کنید و قطعاتی که نیاز به روغن‌کاری دارد روغن بزنید و توجه کنید که کولر در هیچ جای آن پوسیدگی نداشته باشد.

اگربا چنین موردی برخورد کردید حتما پوسیدگی را تراشیده و با ضدزنگ رنگ بزنید.تا در طی مدتی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد پوسیدگی افزایش پیدا نکند و باعث سوراخ در بدنه کولر آبی نشود. دریچه‌های کولر را بپوشانید و با پوشش برزنتی آن را بپوشانید.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

سرویس موتور کولر آبی

یکی دیگر از مواردی که باید در پایان هر فصل در مورد سرویس کولر آبی مورد توجه قرار گیرد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های کولر است که اصلی‌ترین وظیفه که حرکت پروانه کولر آست به عهده دارد موتور کولر است.

همان‌طور که وظیفه پمپ آب، در کولر آبی به چرخش در آوردن آب است وظیفه و کار دینام کولر هم گردش هواست که در صورت بروز هر نوع مشکلی می‌تواند دچار آسیب شود.

پس توجه کنید که در زمان سرویس باید تمیز شود و در صورت امکان موتور کولر آبی را از کولر جدا کنید و بعد از آن یاتاقان‌ها و واتر پمپ و خود دینام را روغن‌کاری کنید.

تا با شروع فصل گرما و فرارسیدن استفاده از کولر آبی دچار مشکل نشوید و به سرعت کولر شما آماده شود تا محیط خانه شما با دمایی مناسب و مطلوب باعث آرامش شما باشد.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

تعمیر دینام کولر آبی

همان‌طور که می‌دانید دینام قلب تپنده کولر است. دینام کولر آبی یک سیستم چرخنده برقی قوی است که نیروی الکتریسته را به نیروی حرکتی مبدل می‌کند و با ین کار ، تسمه متصل به دینام را به حرکت وامیدارد و تسمه در این فرایند ایجاد باد می‌کند.

با شروع گرما اولین قسمتی که در زمان تعمیر و سرویس کولر آبی باید بوسیله تعمیرکار کولر آبی مورد بررسی قرار بگیرد دینام کولر یا همان موتور کولر آست.در صورتی که موتور کولر با صدای ناهنجاری کار می‌کند، بی شک نیازمند تعمیر است.

برای تعمیر موتور کولر از یک تعمیرکار کولر آبی کمک بخواهید. دینام کولر بعد از چند سال کار مداوم، قدرت خود را از دست می‌دهد و توان به چرخش درآوردن پروانه کولر آبی آن کم میشود.در این موارد هم دینام کولر نیاز به تعمیر دارد.

یک علت‌ سوختن دینام کولر آبی عمر طولانی موتور کولر است. موتور کولر بعد از مدت زیاد کار به صورت  مداوم احتمال دارد که بسوزد.
و علت دیگر کار نکردن موتور و سفت کردن بیش از حد تسمه و یا برعکس بستن تسمه است که سبب سوختن موتور می‌شود.
یک علت‌ دیگر سوختن موتور گرم بودن محیط اطراف کولر آبی است. که باعث می‌شود که سیم‌های کولر  فرسوده شود و بسوزد و کولر آبی اتصالی میکند و دینام کولر میسوزد.سرویس نکردن دوره ای کولر آبی مهم‌ترین علت خنک نکردن کولر است.

تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی

  • خدمات تعمیر کولر آبی – سرویس کولر آبی
  • تعمیرات کولر آبی
  • تعمیر کولر آبی با کم‌ترین قیمت
  • سرویس کولر آبی با کم‌ترین هزینه
  • تعمیر کار کولر آبی
  • تعمیر کولر آبی در اسرع وقت در محل و رفع عیب
  • تعمیر کولر آبی شبانه روزی
  • تعویض کولر آبی
  • تعویض کردن تسمه کولر آبی شبانه‌روزی
  • تعمیر پمپ کولر آبی
  • تعویض کردن پمپ آب
  • تعویض یا تعمیر موتور کولر آبی
  • سیم‌کشی کولرآبی
  • تعویض پروانه کولر آبی
  • تعویض سیم‌کشی کولرآبی کم‌ترین هزینه
  • تعویض پمپ خراب و سوخته کولر آبی در محل
  • تعویض پوشال‌های کولر آبی
  • نصب کولر آبی

    تعمیر کولر آبی - سرویس کولر آبی

    سرویس کولر آبی

  • عیب‌یابی و تعمیر اساسی کولر آبی در محل
  • بررسی و رفع بوی بد پوشال‌های کولر آبی
  • رفع عیب سیم کشی  کولر آبی
  • قیرگونی کف کولر آبی
  • رفع هرگونه نشتی کولر آبی
  • عایق‌بندی کل بدنه کولر آبی
  • رفع برق‌دار بودن بدنه کولرآبی
  • بررسی عدم خنکی کولر و رفع باد گرم کولر آبی
  • بالا بردن بازدهی کولر آبی
  • رفع عیب و ایرادهای موتور کولر آبی
  • تعویض بدنه پوسیده یا زنگ‌زده کولر آبی
  • رفع هرگونه زنگ‌زدگی بدنه کولرآبی
  • رفع دلایل داغ شدن موتور کولر آبی 
تعمیر کولر آبی-سرویس کولر آبی

آموزش تعمیر و سرویس کولر آبی

تعمیر و نگهداری و سرویس کولر آبی یکی از  مشکلاتی است، که مصرف کنندگان این سیستم خنک کننده پرطرفدار با شروع فصل تابستان و گرما با آن مواجه می‌شوند. در اینجا به تعدادی از نکات مفیدی در زمینه آموزش سرویس و تعمیر کولر آبی اشاره می‌کنیم.

تا شما عزیزان در مواقعی که دسترسی به تعمیرکار کولر آبی ندارید، بتوانید در اوج گرما موقتا مشکل را برطرف نمایید. دقت داشته باشید، که انجام صحیح این کارها تا حدی نیازمند مهارت‌های فنی است.

مزایای سرویس کولر آبی

سرویس دوره‌ای و انجام به موقع تعمیرات مورد نیاز کولر آبی باعث افزایش طول عمر کولر و قطعات به کار رفته در آن می‌شود، همچنین با سرویس به موقع قبل از استفاده از این دستگاه تهویه مطبوع تا حد زیادی در مصرف آب و برق صرفه جویی خواهد شد.

اگر کولر آبی سالی یکبار سرویس نشود، پس از مدتی کف کولر آبی سوراخ شده و بدنه به دلیل ایجاد شوره از ورود هوا به درون کولر جلوگیری کرده و هوای مطبوعی نخواهد داشت و عدم توجه به آن منجربه خرابی‌های شدید در آن خواهد شد. و شما عزیزان را متحمل هزینه سنگین برای تعویض کولر خواهد کرد.

آموزش مراحل سرویس، تعمیر و نگهداری کولر آبی

کولر آبی دارای دو قسمت می‌باشد، که در یک قسمت آب گردش می‌کند، و در بخشی دیگر هوا که توسط دو موتور که یکی موتور الکتریکی است و دیگری پمپ آب به صورت مجزا انجام می‌شود. وظیفه پمپ آب کنترل سیستم گردش آب کولر است، و وظیفه موتور الکتریکی کولر کنترل سیستم گردش هوا می‌باشد.

قطعات کولر آبی شامل سه بخش است، برقی، مکانیکی و ثابت، قسمت برقی شامل کلید، پمپ آب و موتور کولر است. و قسمت مکانیکی آن: توربین هوا، شناور و تسمه کولر آبی می‌شود. و بخش‌های ثابت شامل محفظه، شیرها و خروجی تخلیه و اتصالات شبکه آب می‌شود.

جهت تعمیر و سرویس کولر آبی و قبل از انجام هر کاری باید از خاموش بودن کولر مطمئن شوید و برق آن را به طور کامل قطع کنید. درهای کولر را برداشته و در صورت نیاز تعویض کنید، در غیر این صورن پوشالها را کاملا شسسته و و در جای خود قرار دهید. تمامی شوره های موجود بر روی در و قطعات را با برس سیمی پاک کنید.

وجود انواع باکتری و قارچ بر روی در و پوشال‌ها می‌تواند منجربه بوی بد و زننده در زمان روشن کردن آن شود. پمپ آب و دینام را مورد بررسی قرار دهید، تا در صورتی که مشکلی در آن وجود دارد. تعمیر و یا تعویض شود، تمامی مسیرهای ورودی آب بر روی پوشال‌ها را چک کنید. تا مشخص شود، که آب به خوبی بر روی آنها میریزد یا خیر. تمامی شیرها و شلنگ‌ها را تست کنید، که دچار شکستگی نباشد، یکی از بخش‌های مهم برزنت کولر است.

که اگر دچار پارگی باشد، باد کولر به هدر رفته و خنکای مطبوعی نخواهد داشت. تسمه یکی دیگر از موارد مهم است، که باید تنظیم باشد. حتما میزان سفتی آن را بررسی کنید،و در نهایت بعد از تست کامل قطعات برق را متصل کرده و راندامان کولر را از جهت میزان خنکی مورد توجه قرار دهید. در صورتی که توانایی این کارها را ندارید، حتما از افراد متخصص و تعمیرکار کولر آبی درخواست کمک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *