نصب پمپ آب خانگی و منبع

نصب پمپ آب خانگی و منبع

نصب پمپ آب خانگی و منبع – در بسیاری از موارد دیده شده که بعضی از مشتریان در راستای کاهش هزینه ها، شخصا اقدام به نصب پمپ آب خانگی می‌کنند که در صورت داشتن تجربه قبلی نصب پمپ آب مشکلی پیش نخواهد نمود.

اما در مواقعی که به دلیل فنی بودن اقدام به نصب پمپ آب خانگی و منبع می‌نمایید و میزان اطلاعات خود را با نصاب پمپ آب خانگی و منبع یکسان بدانید، احتمال اینکه متحمل خسارت گردید زیاد است که با وجود پرداخت هزینه اصلی که هزینه خرید پمپ آب خانگی می‌باشد.

نتوانید خروجی و بازدهی مناسب از پمپ آب خانگی خود بگیرید و هم‌چنین در بعضی مواقع دیده شده که به دلیل نصب نامناسب، پمپ آب سوخته و مشتری مجددا متحمل پرداخت هزینه مجدد برای خرید پمپ شده . لذا توصیه می‌شود از نصاب پمپ آب خانگی حرفه‌ای استفاده نمایید.

عزیزانی که در تهران ساکن هستند می‌توانند مقاله نصب پمپ آب خانگی در تهران مطالعه بفرمایند

نصب پمپ و منبع آب

آیا هنگام نصب پمپ آب نیاز به منبع ذخیره هست؟

در جواب این سوال باید پاسخ داد بله حتما باید منبع ذخیره هنگام نصب پمپ آب ساختمان نیاز است.

وقتی پمپ آب خانگی را بدون مخزن نصب کنید، پمپ آب به صورت مستقیم بعد از کنتور آب ساختمان قرار می گیرد و تمامی آب موجود در لوله آب اصلی خیابان را به داخل ساختمان مکش می کند.

در این صورت اگه شرکت آب و فاضلاب متوجه این موضوع شود میتواند شما را جریمه کند.

به تجربه بعضی از همکاران در بعضی مواقع مشاهده شده یکی از دلایلی که باید از منبع استفاده کنید به جای گرفتن اشعاب از لوله اصلی آب شهر این است که به علت فشار بالای آب شهر پشت ورودی پمپ سیل و فیبر و فنر پمپ زودتر آسیب میبیند.

یکی دیگه از دلایل نصب منبع این است که شما در هنگام قطع آب شبکه شهری تا یه حجمی آب ذخیره دارید

نصب ست کنترل پمپ آب

نصب پمپ آب ساختمان به چند صورت انجام میشود؟

عموما در ساختمان های مسکونی به دو صورت پمپ نصب میشود

  1. نصب پمپ به همراه کلید اتوماتیک ، 5 راهه ، منبع تحت فشار
  2. نصب و را اندازی پمپ آب با ست کنترل

در هر دو روش مشکلی پیش نمیاد اگه درست و اصولی انجام شود.

پمپ های آب خانگی بر اساس فشار درون سیستم لوله کشی کار میکنند به همین علت برای مدیریت عملکرد پمپ از پرشر سوئیچ یا کلید اتوماتیک استفاده می کنند

در ست کنترل ها معموولا فشار استارت و استاپ به پرشر تعریف میشود و دارای یک ورودی و یک خروجی و شیر یکطرفه میباشد.

نصب پمپ آب خانگی با مخزن تحت فشار و کلید اتوماتیک

نصب پمپ های آب خانگی با پرشر سوئیچ مکانیکی عموما به همراه اتصالات پنج راهی ، گیج فشار و مخزن دیافراگمی صورت می گیرد.

پرشر سوئیچ های مکانیکی که به آنها کلید مکانیکی نیز گفته می شود در دو مدل 5 بار و 10 بار تولید می شوند.

که متناسب با فشار خروجی پمپ انتخاب می شوند. ظرفیت منابع تحت فشار پمپ متناسب با تعداد شیر های برداشت و مصرف کنندگان تعیین می شود.

نصب پمپ آب خانگی با ست کنترل

نصب پمپ آب خانگی با ست کنترل ( اتومات دیجیتال پمپ ) نسبت به سیستم مکانیکی به مراتب ساده تر است . این تجهیز می تواند مستقیما در خروجی پمپ قرار گیرد و نیاز به تجهیزات جانبی ندارد.

عموما ست کنترل را برای حد اکثر دو واحد استفاده میکنند و بیشتر از این تعداد باعث خرابی ست کنترل میشود.

بر روی بدنه ست کنترل ها معمولا یک درجه فشارسنج تعبیه شده است و برای نصب نیاز به تهیه جداگانه فشار سنج ندارند.

اکثر ست کنترل ها از وقتی ساخته میشوند داخل کارخانه تنظیم میشود و نیاز به تنظیم خواصی ندارد.

اما برای تنظیم ست کنترل یک پیچ دو قرار دارد که با چرخواندن آن به سمت مثبت زودتر روشن میشود و دیر تر قطع میکند و یک نکته این که توجه داشته باشید مسیر ورودی و خروجی جهت فلش ست کنترل باشد.

نصب پمپ آب خانگی و منبع

تنظیم و نصب غیراصولی پمپ آب و منبع 

1. افزایش مصرف برق

با نصب غیراصولی پمپ آب احتمال افزایش مصرف برق تا پنج برابر و در نتیجه پرداخت هزینه برق بالاتر و احتمال ایجاد پدیده ضربه کله قوچی که باعث خسارات سنگینی به سیستم پمپ آب خانگی می‌شود.

2. سرویس دوره‌ای پمپ

برای نصب پمپ آب خانگی و منبع شما لازم است هر چند وقت یکبار از طرف نصاب پمپ آب خانگی و منبع انجام گیرد پمپ آب خانگی همانند دیگر وسایل مکانیکی و برقی احتیاج به سرویس‌های دوره‌ای دارد. تا از خسارات احتمالی جلوگیری شود، پمپ شما نیز باید هر سه ماه یکبار توسط نصاب پمپ آب خانگی مورد سرویس و بازرسی قرارگیرد تا سالیان سال و بدون مشکل برای شما کار کند.

3. روشن شدن پمپ حتی در زمان فشار مناسب

گاهی دیده می‌شودکه به علت نصب پمپ آب خانگی و منبع به صورت ناصحیح، پمپ آب خانگی در زمانی که فشار آب سیستم شهری هم که مناسب است استارت شده و کار می‌کند، درصورتی‌که در زمان مناسب بودن فشار آب سیستم شهری این اتفاق نباید رخ دهد.

و گاهی قطع نمی‌کند که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر علت یکسره کارکردن پمپ آب کنید.

4. روشن و خاموش شدن متعدد پمپ

در صورت رعایت نکردن نکات کلیدی در روش صحیح نصب پمپ آب خانگی و منبع ، پمپ دائما روشن و خاموش شده و حتی ممکن است پمپ دائما روشن مانده و موتور پمپ آب خانگی بسوزد.

مقاله پیشنهادی ما علت خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب می‌باشد

نصب پمپ آب خانگی و منبع

5. عدم تنظیم منبع تحت فشار آب

فشار باد منبع تحت فشار آب رابطه مستقیمی با راندمان پمپ، مصرف برق و طول عمر مفید پمپ آب و منبع و کلید اتوماتیک دارد. در صورت درست تنظیم نشدن منبع، به دلیل کم بودن فشار باد پشت پمپ، پمپ هر لحظه استارت می‌کند تا فشار مورد نیاز را تامین کند، در نتیجه این اشکال عامل کم شدن عمر مفید پمپ، کلید اتوماتیک و منبع تحت‌فشار آب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن نوسان در آب حتما کلیک کنید

6. ارتفاع پمپ نسبت به سطح آب

انتخاب غیر صحیح محل نصب پمپ آب خانگی و منبع می تواند در فشار مکش پمپ تاثیر داشته باشد و این میزان مکش را کاهش دهد و فشار دو چندانی به پمپ وارد کند که در نتیجه میزان خروجی آب مناسب مصرف کننده نباشد.

نصب پمپ آب خانگی و منبع

7. نوع لوله

لوله‌های فولاد، پی وی سی، پلی اتیلن و پنج لایه، همه دارای اصطحکاک‌های متفاوتی می‌باشند و انتخاب درست این لوله‌ها در خروجی کار تاثیرگذار است.

8. انتخاب لوله‌مکش

در صورت انتخاب نادرست یک لوله‌مکش با قطری کمتر از قطر ورودی پمپ می‌تواند آسیب‌های جدی به پمپ آب خانگی وارد کند.

9. انتخاب لوله تخلیه

در هنگام خروج و  تخلیه، آب با سطح لوله اصطحکاک ایجاد می‌کند و در صورت انتخاب لوله تخلیه نامناسب ، ظرفیت تخلیه پمپ آب کاهش پیدا می‌کند.

10. شیرآلات، زانویی‌ها و رابط‌ها

باید از شیرآلات یا زانویی و یا رابط مناسب در مسیر لوله‌کشی آب استفاده کرد تعداد این اتصالات با راندمان و طول عمر شیر پمپ آب رابطه مستقیم دارد.

نصاب پمپ آب خانگی و منبع به دلیل آموزش دیدن اصولی کلیه نکات کلیدی را در زمینه نحوه نصب پمپ آب خانگی و منبع رعایت می‌کنند نه تنها به کاهش هزینه‌های شما کمک خواهند نمود بلکه در افزایش طول عمر پمپ آب خانگی شما نیز موثر خواهند بود.

قیمت نصب پمپ آب خانگی

هزینه نصب پمپ آب خانگی در حال حاضر بستگی به نوسانات بازار ارز دارد همانطور که در چند سال اخیر تمامی اجناس و خدمات موجود در بازار دچار نوسانات قیمت شده هزینه خرید و خدمات نصب هم تحت‌تاثیر این موضوع قرار دارد و امکان تعیین قیمت ثابت وجود ندارد.

8 پاسخ
  1. هیوا
    هیوا گفته:

    برای پمپ پنتاکس یک اسب داخل چاه تا چند متر لولە بزاریم خوبە ؟ و کم یا زیاد بدون لولە چە تاثیری روی کارایی پمپ دارە؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام هیوا جان وقت بخیر
      روی پلاک پمپ زده مقدار ارتفاع اب دهی رو چون متفاوت هستن پمپ ها

      پاسخ
  2. محمد باقرنواز
    محمد باقرنواز گفته:

    با سلام و خسته نباشید پمپ آب ۲ اسب ۲ پروانه آبارا برای ساختمان ۳ طبقه تهیه شده همراه با ست کنترل . مشکل اینجاست که بار روی ست کنترل روی ۸ قرار میگیرد و فشار آب زیادی در لوله ها ایجاد میشود پیچ تنظیم ست کنترل هم در اخرین جهت بسته شده و مهره و فنر داخل به انتهای قسمت مخروطی چسبیده و جایی برای تنطیم ندارد به نظر شما چه کاری میشه انجام داد تا بار روی ست کنترل را پایین اورد تا فشار آب خروجی و داخل لوله ها کمتر شود که آسیبی به لوله ها و شیرالات وارد نکند . با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام محمد جان وقت بخیر
      بستن ست کنترل روی پمپ 2 اسب کاملا اشتباه هستش و به زودی زود ست کنترل شما آسیب میبینه و باید از منبع دیافراگمی و کلید اتوماتیک استفاده کنید
      و اما برای حل این مشکل با استفاده از ست کنترل تنها راهی که داره بستن 1دور الی 2دور شیر فلکه خروجی هستش که اینن راه هم نسبتا به سیل پمپ آسیب میرسونه و توصیه نمیشه
      نصب پمپ آب خانگی و منبع

      پاسخ
  3. رضا
    رضا گفته:

    سلام خسته نباشید من منبع هزار لیتری و پمپ رو نصب کردم در پشت بام ولی مشگل اینجاس وقتی که منبع پر میشه میخوام استفاده کنیم عرص ۲الی ۳ساعت خالی نیشه منبع این اتفاق اوکی یا مشگلی داره که منبع هزار لیتری واسه ساختمان ۴طبقه ۲ساعته خالی میشه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *