سیم پیچی موتور کولر

سیم‌پیچی موتور کولر

سیم‌پیچی‌ها  به دو شكل انجام می‌شود سیم پیچی موتور کولر از جنس مس است بیشترین مشکلات سیم‌پیچی در این بخش است . که در زمان سرویس کولر آبی باید این بخش بخوبی بررسی گردد.

اگر دقت نشود لاک سیم اسیب می‌بیند و باعث سوختن مجدد سیم‌پیچی موتور می شود .

سیم‌پیچی کولر آبی بسته به قدرت آنها تغییر می كند موتور کولر جزء موتورهای تک‌فازی است .

این موتور دو سرعته است : دور کند و دور تند.

موتور كولر آبی را قبل از سیم‌پیچی با ترازو وزن کشی می‌کنند بدلیل این که بعد از سیم‌پیچی وزن آن نباید کمتر شود.

در 90 درصد موتورهای کولرآبی به جای بلبریگ بوشن برنجی بکار برده شده که هر سال در موقع سرویس کولر آبی باید این بوشن ها  روغن‌کاری گردد .

پمپ آب کولر آبی هم باید در زمان سرویس سالانه روغن‌کاری گردد.

كشش تسمه و عدم توازن آن هم می‌تواند قدرت مصرفی برق را افزایش دهد و سبب سوختن سیم‌پیچی موتور کولر گردد.

اگر سیم‌پیچی كولر آبی به درستي انجام گیرد عمر موتور کولر آبی طولانی تر می‌شود.

در زمان تعمیر کولر آبی مشکلات فنی پیش‌آمده در کولر باید این نکات مورد توجه قرار گیرد تا در تشخیص علت سوختگی موتور به ما کمک کند.

سیم پیچی موتور کولر

علت سوختن زیاد موتور کولر آبی

در اینجا قصد داریم دلایل مختلف سوختن موتورهای کولر آبی را برای شما توضیح بدهیم تا شما عزیزان در صورت بروز مشکل سوختگی موتور کولر آبی متوجه شوید که بروز چه مشکلی باعث سوختن موتور کولر آبی شده است . تا در رفع آن توسط خودتان یا سرویسکار کمک موثری داشته باشید که مشکل برطرف شود و مجدد باعث سوختن موتور نشود.

تعمیر موتور سوخته کولر

تعمیر موتور سوخته کولر آبی زمانی صورت می‌گیرد که سیم‌پیچی درون آن سیاه شده باشد و با بوی نامطبوعی کولر خاموش شده باشد.

و موتور قادر به روشن شدن و چرخاندن پروانه یا حلزونی کولر نباشد در این مواقع باید عیب‌یابی موتور کولر آبی توسط یک فرد با تجربه و با اطلاعات کافی مورد بررسی قرار گیرد .

تعمیر موتور سوخته کولر با تعویض سیم‌پیچی موتور  امکان‌پذیر است و اگر تمایلی به تغییر سیم‌پیچی نباشد تنها راه تعویض دینام کولر است.

سیم پیچی موتور کولر

چرا موتورهای كولر زیاد می‌سوزه علتش چیست ؟

1: مقدار سيمی که برای سیم‌پیچی موتور لازم است زیاد است و همین امر و قیمت بالای مس در بازار باعث می‌شود که تعدادی از تعمیرکاران از سیم کمتری استفاده کنند.

که این امر باعث کوتاه شدن مدار و داغی سیم‌پیچی می‌شود و مصرف برق موتور را بالا می‌برد و گاها باعث سوختگی مجدد می‌گردد.

2: بکارگیری سیم‌های لاکی کیفیت پایین سبب پایین آمدن تحمل حرارت که باعث سوختن مجدد سیم‌پیچی کولر می‌شود.

3: نوسانِ برق هم می‌تواند یکی دیگر از عوامل سوختن سیم‌پیچی کولر آبی باشد

4: بلبرينگي نبودن موتور كولر ها و بي‌كيفيت جنس بوشن‌ها هم می‌تواند عامل دیگری در سوختن سیم‌پیچی کولر شود که با بلبرینگی کردن کولر می‌شود مانع سوختن سیم‌پیچی موتور کولر شد.

5: علت دیگر سوختن موتور کولر آبی بی آب کار کردن کولر آبی و گرم شدن هوای درون فضای کولر است

6:  روان‌كاری نکردن به موقع قطعات کولر آبی هم می‌تواند دلیل دیگر سوختن سیم‌پیچی کولر شود. زیرا سبب بالا رفتن اصطکاک می‌شود.

7: آلودگی و خاك گرفتگی یاتاقان کولر می‌تواند باعث قفل کردن یاتاقان شود و به این علت باعث سوختن  موتور کولر آبی شود.

8 : عدم تعادل بار ، خم شدن ، كوپلینك نامناسب هم می‌تواند باعث سوختن موتور کولر بشود.

9: مرغوبیت نبودن هسته آهنی و عایق‌بندی بین ورقه‌های فلزی و آهن موتورها و ترانس‌ها هم می‌تواند دلیل سوختن شود.

مواردی که در بالا ذکر شد در موقع تعمیر کولر آبی _ سرویس کولر آبی باید دقت شود تا علت سوختن موتور تشخیص داده شود و اقدام به رفع این موارد کرد.

سیم پیچی موتور کولر

انواع سوختگی موتور کولر آبی

 سوختن سیم‌پیچی‌ها

گاهی سوختن سیم‌پیچی موتور کولر به مشکلات فنی مربوط می‌شود که در زمان تعمیر کولر آبی تشخیص علت آن کمی سخت‌تر است. و فقط به دلیل روغن‌کاری نکردن نیست.

چند گونه از سوختگی‌ها در زیر آمده است:

  1. سوختگی کلی: کل سیم‌پیچی خیلی داغ شده به علت مشکلات ولتاژ
  2. از دست دادن یک فاز: از دست دادن یک فاز و گرم شدن شدن موتور دو فاز دیگر جریان زیادی بکشند.
  3. نصف سیم‌پیچی بسوزد:  به دلیل استفاده از دو کنتاکتور که یکی دچار مشکل است.
  4. سوختن لکه‌ای:  به دلیل اتصال کوتاه بین سیم‌ها اتفاق و یا اتصال به بدنه که در یه نقطه رخ می‌دهد.
  5. سوختن سیم‌پیچی راه‌انداز: در یکی از سیم‌پیچ‌های تک فاز رخ می‌دهد. مشکلی در یکی از اجزا راه‌انداز است.
  6. از دست دادن یک فاز اولیه: از دست دادن یک فاز انتقالی

قیمت سیم‌پیچی موتور کولر آبی 1400

عوامل موثر بر هزینه سیم‌پیچی:

  • قدرت کولر بر قیمت سیم‌پیچی موتور تاثیر دارد
  • قیمت مواد اولیه بر هزینه سیم‌پیچی موتور تاثیر دارد

سیم مسی پرمصرف‌ترین  ماده استفاده شده در سیم‌پیچی، موتور کولر است و همان‌طور که می‌دانید نرخ فلز مس به صورت جهانی تغییر می‌کند، پس این مورد در قیمت سیم‌پیچی الکتروموتور سه فاز تاثیرگذار است. و در برخی موارد الکتروموتورها توسط سیم آلومینیم سیم‌پیچی می‌شوند؛ و قیمت جهانی آلومینیوم هم بر روی هزینه سیم‌پیچی الکتروموتور تاثیر‌گذار است . پس متوجه شدید که برآورد هزینه سیم‌پیچی الکتروموتورهای کولر بستگی به نرخ جهانی فلزات دارد و امکان برآورد یک قیمت ثابت امکان‌پذیر نیست.

تخمین هزینه سیم‌پیچی موتور کولر آبی

برای تخمین هزینه سیم‌پیچی موتور کولر آبی ( دینام) باید دقت داشته باشیم که اول قدرت موتور و اینکه موتور یک سوم یا یک دوم و سه چهارم  که این مورد برای ما مشخص می‌کند که میزان آلیاژ مصرفی آن چقدر است و تاثیر بسزایی در تعیین قیمت دارد.

و نوسان قیمت آلیاژ مصرفی در بازار که به دلیل مشکلات و شرایط فعلی کشور که در وضعیت تحریم است باعث تغییر روزانه قیمت‌ها در بازار می‌شود.

بنابر این در این شرایط تخمین هزینه ثابت غیرمنطقی به نظر می‌رسد و اگر در جایی با این مورد روبرو شدید توجه داشته باشید که بعد از انجام کار با توجیه‌هایی شما را متقاعد می‌کنند که قیمت بالاتر درآمده و شما مجبور به پرداخت آن می‌شوید.

دلایل داغ شدن موتور کولر آبی چیست ؟ عاملی که باعث سیم‌پیچی مجدد موتور کولر آبی می‌شود.نوسانات برق در حد 5 درصد می‌تواند باعث بالا رفتن دمای موتور کولر بشود. و این مورد می‌تواند باعث سوختن سیمپیچی می‌شود.

سیم پیچی موتور کولر آبی

سیم‌پیچ مسی یا آلمینیومی کدام بهتر است؟

دوستان توجه داشته باشید که در سیم‌پیچی موتور کولر آبی از 2 نوع سیم استفاده می‌کنند:

1 : سیم مسی

2 : سیم آلمینیومی

طبیعتا هر کدام از سیم‌ها مزایا و معایب خود را دارند . سیم‌پیچی کولر با سیم مس هزینه بیشتری نسبت به سیم آلومینیوم دارد و از لحاظ طول عمر طول عمر بیشتری دارد و هم‌چنین در مقابل حرارت می‌تواند بیشتر مقاومت کند.

امروزه به دلیل هزینه بالایی که سیم‌پیچی مسی دارد اکثرا رو آوردن به سیم‌پیچ آلومینیوم که نسبت به هزینه پایین‌تری که دارد به صرفه‌تر می‌باشد و طبق تجربه اگر درست و استاندارد سیم‌پیچی شود و در حین کار آب روی دینام نریزد تا چند سال قابل استفاده می‌باشد .

در بعضی از دینام‌ها هم مشاهده می‌شود که از مس و آلومینیوم با هم استفاده می‌شود و اصطلاحا در بازار نیم مس نام‌گذاری شده‌اند.

در صورت نیاز به تعمیر و سرویس کولر آبی از یک سرویسکار کمک بخواهید تا اگر نیاز به تعویض موتور بود بتوانید نوع آن را به درستی تشخیص دهید.

قیمت سیم پیچی موتور کولر سال 99

سیم‌پیچی موتور کولر آبی

تعیین قیمت سیم‌پیچی موتور کولر بستگی به دور موتور دارد. در صورتی که موتور کولر شما سوخته است و نیاز به سیم‌پیچی دارد دقت کنید که موتور کولر توان سیم‌پیچی دوباره را دارد یا نه .

موتورهای کولر در طول مدت زمان استفاده و یا بر اثر عوامل بیرونی مانند: نوسانات برق و یا گیرپاژ، دچار سوختگی می‌شوند و نیازمند به سیم‌پیچی مجدد می‌شوند.

برخی از انواع موتورهای الکتریکی مانند: الکتروموتورها، با سیم آلومینیومی هم سیم‌پیچی می‌شوند که این مورد در انتخاب فرد مناسب برای سیم‌پیچی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از معیارهای قمیت‌گذاری سیم‌پیچی الکتروموتورها، مقدار وات و  قدرت موتور آن است که  دلیل مناسبی برای تعیین دور موتور است.

دسته‌بندی موتورهای کولر 

سیم‌پیچی موتور در یک دسته‌بندی کلی بر اساس انواع استفاده و جریان الکتریکی به صورت زیر است:

  • سیم‌پیچی موتورهای یک دوم
  • سیم‌پیچی الکتروموتورهای یک سوم
  • سیم‌پیچی موتورهای سه چهارم
قیمت سیم پیچی موتور کولر سال 99

برای تعمیر دینام کولر آبی چقدر باید هزینه کرد؟

با دقت در قیمت دینام کولرهای آبی نشان می‌دهد که برای خرید الکترو موتور قیمت‌های متفاوتی را باید پرداخت کرد. در صورتی که هزینه تعویض سیم‌پیچی در بیشتر موارد کمتر از قیمت خرید آن است .

با شروع فصل گرما سرویس و تعمیر کولرها ی آبی آغاز می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلیل تعمیرات کولرهای آبی، تعویض و سیم‌پیچی دینام کولر آبی است .  با توجه به قیمت‌های متغییر، تعمیر و سیم‌پیچی مجدد موتور کولر آبی مقرون به صرفه‌تر از خرید موتور کولر نو است.

تعمیرات و سیم‌پیچی موتورها بنا بر قدرت اسمی آن مشخص می‌شود که  این نرخ‌گذاری با توجه به نوسان قیمت قطعات است.

یادآوری کنیم که ماده مصرفی در سیم‌پیچی موتور کولر ، سیم مس است که این محصول در بازار داخلی با قیمت جهانی مس قیمت‌گذاری می‌شود که در یک سال گذشته قیمت مس و به دنبال آن سیم تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته است.

قیمت سیم پیچی موتور کولر سال 99

سیم‌پیچی موتور کولر 

سوالات متداولی که بیشتر مصرف‌کنندگان می‌پرسند

  1. زمانی که موتور کولر می‌سوزد، چه کار باید کرد؟
  2. آیا تعمیر و سیم‌پیچی دوباره موتور کولر راه‌کار مناسبی است یا تعویض آن ؟
  3. چه زمانی نیاز به سیم‌پیچی موتور کولرآبی است؟
  4. سیم‌پیچی موتور کولر؛ آری یا نه؟
  5. چه فاکتورهایی را باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد سیم‌پیچی موتور کولر آبی یا جایگزینی آن با موتور الکتریکی نو در نظر بگیریم؟

سیم‌پیچی دینام کولر یک بحث کاملا فنی است و به اطلاعات و تجربه نیاز دارد، ولی ما قصد داریم با آشنا کردن شما عزیزان با موتور کولر آبی به شما در تصمیم‌گیری در مورد تعمیر و یا تعویض دینام کولر کمک کنیم.

«وقتی که موتور کولر آبی می‌سوزد»، برای رفع این ایراد دو راه‌حل داریم:

  • سیم‌پیچی مجدد موتور کولر آبی
  • تعویض دینام آن با یک موتور جدید

برای سیم‌پیچی دینام کولر اول سیم‌پیچ قبلی را از موتور خارج کرده و بعد از آن سیم‌پیچی دوباره صورت می‌گیرد و از آن عایق هواخشک (شارلاک) را اجرا می‌‌کنیم.

قیمت سیم پیچی موتور کولر سال 99

کدام راه مناسب‌تر است سیم‌پیچی مجدد موتور کولر یا تعویض آن:

سیم‌پیچ اولیه موتور کولر در کارخانه بر روی استاتور که بخش ثابت موتور است صورت گرفته است. که کاملا  دقیق و با توجه به مواردی مثل : سرعت، وزن، کیفیت سیم، مصرف انرژی و بازدهی آن. ولی در بیشتر موارد سیم‌پیچی مجدد دینام کولر سوخته فقط به وزن سیم  و قطر سیم توجه می‌شود و به کیفیت سیم، عایق‌بندی و بقیه موارد فیزیکی توجهی نمی‌شود. و این امر از کارایی و بازدهی دینام کولر آبی سیم‌پیچی شده کاسته و هدر رفتن انرژی را افزایش می‌دهد.

اگر موتور کولر آبی از توان بالایی برخوردار باشد، عمل‌کرد و بازدهی بیشتری دارد و قیمت اولیه آن بالاتر است. و بازدهی بیشتر موتور باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کم شدن هزینه‌های آن می‌شود. تعمیر و سیم‌پیچی دوباره دینام کولر آبی هزینه کمتری نسبت به خریداری یک موتور نودارد.

اگر عمر موتور کولر سوخته زیاد باشد، با جایگزینی دینام کولر با یک دینام نو سیستم خنک کننده خود را به روز کنید و کارایی آن را بالا ببرید.

قبل از تصمیم‌ برای تعمیر یا تعویض موتور کولر آبی معایب و مزیت‌های سیم‌پیچی موتور کولرآبی یا جایگزینی آن را بر اساس معیارهای زیر در نظر بگیرید:

  • عمر مفید دینام کولر آبی
  • کارایی و بازده بالا
  • اجرت و قیمت تعمیر و تعویض
قیمت سیم پیچی موتور کولر سال 99

آموزش نحوه سیم‌پیچی الکتروموتور کولر آبی

ابتدا شیارها را پیدا می‌کنیم شماره یک در طرف راست شیار چهار و طبق این شیارها بقیه شیارها را پیدا می‌کنیم.

  • بعد عایق‌کاری درون شیارها را پیدا می‌کنیم
  • اول سیم‌پیچی دور تند با سه کلاف متحدالمرکز اول کلاف کوچک‌تر بعد کوچک و بعد بزرگ
  • دوم سیم‌پیچی دور کند دو کلاف اول کلاف کوچک‌تر بعد کلاف بزرگتر
  • سوم سیم‌پیچی استارت اولین بوبین سه کلاف 22 دور
  • دومین بوبین چهار کلاف35دور
  • سومین بوبین سه کلاف 34دور
  • چهارمین بوبین چهار کلاف 32دور
  • به صورت متحدالمرکز
  • چهارم سربندی سیم‌پیچی کولر سرسیم پیچ استارت و سرسیم پیچ دور تند و سرسیم پیچ دور کند
  • بعد از عبور دادن این سه سر از یک وارنیش نمره کوچک آنها را به یک دیگر متصل کرده
  •  به محل اتصال انها سیم افشان متصل می‌کنیم
  •  بعد لحیم‌کاری کرده شده و  یک وارنیش مناسب قرار می‌گیرد
  • شروع به نخ‌بندی کرده و روی سیم‌پیچ شارلاک می‌ریزیم.

اینها مواردی هستند که در تعمیر و سرویس کولر آبی و سیم‌پیچی آن باید انجام پذیرد.

هزینه سیم پیچی موتور کولر آبی

مراحل سیم پیچی موتور برق چگونه است؟

سیم پیچی موتور الکتریکی دارای مراحلی است، که باید به صورت تخصصی توسط افراد مطلع و باتجربه در این حوزه انجام شود. برای سیم‌پیچی دینام یا همان الکتروموتور روش‌های مختلفی برای وجود دارد. که کمی در جزئیات انجام این کار متفاوت هستند، که شامل موارد زیر است:

  • در اولین قدم، در زمانی که موتور الکتریکی سوخته و آسیب دیده خارج کردن هسته از قسمت‌های بلبرینگ و روتور است.
  • گام بعدی بررسی بلبرینگ و  اطمینان از سالم بودن آن مربوط به قسمت‌های عقب و جلو و چک کردن یاتاقان‌های سیستم است، که می‌تواند یکی از دلایل مهم سوختن موتور کولر باشد.
  • در مرحله بعد باید محل قرارگیری بلبرینگ‌ها بررسی شود، و در صورت ساییدگی یا شل شدن مشکل برطرف گردد. و همچنین چک نمودن روتور اطمینان از سلامت آن یکی دیگر از کارهای مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.
  • پس از انجام مراحل قبلی که ذکر شد، باید به سراغ تست هسته الکتروموتور برویم. به دلیل تفاوت سیم‌پیچ هر موتور با موتورهای دیگر، ابتدا نوع سیم پیچ موتور تعیین می‌شود.
  • در ادامه باید سیم‌های متصل به استاتور از داخل سیستم حذف شود، که این کار با ابزاری به نام مغار انجام می‌شود. پس از برداشتن سیم‌های سوخته و تمیز کردن و گرد و غبار و مواد اضافی را از آن پاک خواهیم کرد.
  • دقت داشته باشید، یکی از مهم‌ترین مراحل در زمان انجام سیم پیچی الکتروموتور فرآیند نقشه برداری الکتروموتور است. یعنی سیم‌پیچ های سیستم را می‌شماریم و در جایی یادداشت می‌کنیم.
  • و در مرحله بعد با توجه به طول و قطر شیار استاتور، عایق مناسب با آن را انتخاب کرده و اقدام به عایق‌بندی دینام می‌کنیم.
  • پس از این کار، با توجه به طرح پیچ در پیچی که یادداشت کرده‌ایم؛ سیم‌پیچی را طبق الگوی گرفته شده از استاتور شروع خواهیم کرد.
  • پس از پیچیدن آنها را با دقت در جای مناسب خود قرار می‌دهیم، و شروع به بریدن نخ روی آنها می‌کنیم.
  • در نهایت برای اطمینان بیشتر و تثبیت سیم پیچ، لاک زده و عایق می‌کنیم.
هزینه سیم پیچی موتور کولر آبی

در چه شرایطی باید سیم پیچ موتور الکتریکی را تعمیر کرد؟

در مورد تعمیر الکتروموتورها باید بگوییم که، تمامی عیوب سیستم کولر آبی نیاز به سرویس و تعمیر دارند. و که آنها از اهمیت یکسانی برخوردارند، اما دینام کولر بله دلیل این که موتور محرک کولر و اصلی‌ترین قطعه در آن این سیستم خنک کننده محسوب می‌شود. در زمان خرابی کامل نیاز به تعمیر یا تعویض سیم‌پیچی الکتروموتور است. به عنوان مثال، برخی از نمونه‌های مشکل عبارتند از:

  • خطا در قدرت موتور الکتریکی به دلیل نقص در ولتاژ سیستم
  • ناهماهنگی قطعات مکانیکی
  • شفت متعادل نیست و محکم نیست و شل شده
  • خرابی بلبرینگ و یاتاقان
  • ایجاد مشکل در پایه دستگاه

63 پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام امیر عزیز
      مبلغ سیم پیچی ثابت نمیباشد لطفا هر موقع خواستید اقدام کنید تماس بگیرید و از همکاران ما استعلام بگیرید

      پاسخ
    • hamid
      hamid گفته:

      سلام، موتور کولر هنگام روشن شدن فقط صدا میدهد و نمیچرخد بعد از چرخاندن ان با دست شروع به چرخش میکند ایا ممکن هست سیم پیچ راه انداز سوخته باشد؟ و برای سیم پیچی مجدد سیم پیچ راه انداز چگونه باید عمل کنیم با تشکر از شما

      پاسخ
  1. امیر
    امیر گفته:

    با سلام
    من یک موتور دست دوم خریدم رنگ سیم ها مشخص نیست چطور می توانم تشخیص بدم که کدام سیم هستن که به کلید متصل کنم؟
    با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام امیر عزیز
      میتونی از پایین دونه دونه وصل کنی برق بگیری از بالا با فازمتر چک کنید

      پاسخ
  2. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام وقت بخیر
    یه موتور کولر داریم از پارسال یه دورش بیشتر کار نمیکنه علتش چی میتونه باشه چقد زمان میبره جهت تعمیر؟

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام علیرضا جان
      اول از همه فیش پشت کلید کولر و فیش پشت موتور کولر را چک کنید در صورتی که درست بود موتور باید باز بشه تا بررسی بشه
      موفق باشید

      پاسخ
  3. فرزاد
    فرزاد گفته:

    کولرمون دادم جدیدا سیم پیچی شده ولی متاسفانه بهد از سیم پیچی شدن اصلا درست کار نمیکنه هم بعد از چند دقیقه بوی روغن سوخته بدی تو خونه میپیچه و هم صدا میده

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام فرزاد عزیز
      به احتمال زیاد موتور آمپر میکشه و داغ میکنه و حتما به محلی که سیم پیچی کردن اطلاع بدید

      پاسخ
    • رز
      رز گفته:

      سلام داخل دینام کولرمون اب ریخته شده و الانم دیگه کار نمیکنه چقدر هزینش میشه درست بشه ؟
      آیا کاملا دینام سوخته یا نه؟

      پاسخ
  4. اسماعیل
    اسماعیل گفته:

    سلام موتور کولر سوخته ی متور نو می خوام قیمت موتور سه چهارم چنده بای کلر 5000 چنده
    چه تور میشه از شما خرید کنیم
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام اسماعیل جان
      موتور کولر 5هزار 1/2 هستش و تغریبا 620 هستش
      تماس بگیرید تا براتون ارسال کنیم و یا تشریف بیارید حضوری خرید کنید

      پاسخ
      • hamid
        hamid گفته:

        سلام، موتور کولر هنگام روشن شدن فقط صدا میدهد و نمیچرخد بعد از چرخاندن ان با دست شروع به چرخش میکند ایا ممکن هست سیم پیچ راه انداز سوخته باشد؟ و برای سیم پیچی مجدد سیم پیچ راه انداز چگونه باید عمل کنیم با تشکر از شما

        پاسخ
        • alireza
          alireza گفته:

          سلام حمید عزیز
          میتونه از خازن باشه و یا از سیم پیچی استارت
          جهت سیم پیچی مجدد باید موتور رو ارسال کنید تا همکاران براتون انجام بدن

          پاسخ
  5. TEKNOBOSCH
    TEKNOBOSCH گفته:

    با سلام، ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمائید که موتورهای سوخته ای که صرفه اقتصادی برای تعمیر ندارند و قصد فروش داریم بهتره که مس اونها رو جدا کنیم و بفروشیم یا کامل همین طوری که هست ؟ اگر بتونید قیمت هر دو نوع را بفرمائید واقعا لطف بزرگی کردید چون خدایی آدم نمی دونه کی راست میگه و هر کدوم هم یه قیمتی میدن و میگن بقیه کلاه سرتون میزارن و من خوبم. حتی اونکه ارزونتر میخره میگه چون فلان کارو میکنن گرونتر میخرن و شما اغفال میشی و‌‌…
    اعم از موتورهای لباسشویی معمولی و دایرکت (بدون تسمه در پشت دیگ) و پمپهای تخلیه لباسشویی و موتور کولر آبی و همچنین پمپ آب کولر
    خیلی از لطفتون سپاسگزارم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر
      میتونید با شماره های ما تماس بگیرید و در این مورد مشاوره تلفنی بگیرید ما خودمون هم خرید داریم و سعی میکنیم صادقانه خرید و فروش انجام بشه چون مدیریت مجموعه به شدت روی این موضوع تاکید داره که در حق کسی اچحاف نشه

      پاسخ
  6. مصطفی
    مصطفی گفته:

    بنده در زمینه تولید دینام کولر آبی و سیم پیچی فعالیت دارم خوشحال میشم بتونم با مجموعه شما کار کنم. این شماره تماس بنده هست. مرادیان هستم 09105567340

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام مصطفی جانوقت بخیر
      شمارتون رو برای همکاران مربوطه ارسال کردیم منتظر تماس باشید

      پاسخ
  7. داریوش
    داریوش گفته:

    سلام خسته نباشید من علاقه مند به شغل سیم پیچی هستم ودراموزشگاهی به صورت انلاین ثبت نام کردم مدرک هم گرفتم چون شهر ماکوچک هست نتونستم مقداری سیم ویک موتور سوخته کولر تهیه کتم که بتونم تمرین کنم .ممنون میشم دراین زمینه کمکم کنید

    پاسخ
  8. نوید
    نوید گفته:

    با سلام
    میشه لطفا بفرمایید وزن سیم مورد نیاز برای سیم پیچی موتورهای ۱/۲ ۱/۳ و ۳/۴ حدودا چقدره؟

    پاسخ
  9. علی
    علی گفته:

    سلام. بنده امروز صبح موتور لباسشویی حایر دوقولو رو بستم روی کولر 3000. البته با کمی تراشکاری و ساخت بوش مناسب که بتونم پره کولر رو روش سوار کنم. بعد از دوساعت کار کردن موتور شروع کرد به صدا دادن و سفت شد. الانم وقتی روشنش میکنم کلا پنج دقیقه بعد شروع میکنه صدا دادن و سفت میشه. موتور1400 دور 1.4 آمپر هست. سوالم اینکه این موتور چه فرقی با موتور کولر میکنه که نمیتونه دائم روشن باشه و مشکل کار از کجاس؟ اضافه کنم که خیلی باد خنکی هم داشت و مشکل دما اصلا نداشت.

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام علی جان وقت بخیر
      والا اولین باره همچین چیزی رو میخونم توی کامنت ها چون تخصص توی لباسشویی ندارم ترجیح میدم به اشتراک بزاریم تا دوستان نظر بدن

      پاسخ
  10. علی
    علی گفته:

    سلام.امروز موتور کولر سوخت و یک لباسشویی دوقولوی حایر داشتم که موتورش رو خوروندم روی کولر. کولر فک کنم 3000 هستش و موتور سر پره. موتور لباسشویی 1400 دور و 1.7 آمپر. الان یه صدای قیس قیس ازش بلند شده و من خاموشش کردم. سه ساعت هم کار کرد کلا. موتور لباسشویی چه فرقی میکنه با کولر. آیا توان دائم کار کردن داره؟

    پاسخ
  11. اسا
    اسا گفته:

    موتور کولر ابی ۷۰۰۰ سوخت بردم سیم پیچ گفت اب ریخته روش فایده ایی نداره برو یکی بخر رفتم ی نو خریدم هفته بعدش دزدیدنش بعد دوربین مدار بسترو چک کردیم دیدیم دزده کولر باز کرده دیده قدیمیه اب ریخته روش بعد موتور نورو دزدی:/

    پاسخ
  12. آرمان
    آرمان گفته:

    سلام وقت بخیر هزینه سیم پیچی متغیر هست یا نرخ ثابت داره؟ موتوژن ۷۰۰۰ هست

    پاسخ
  13. داود
    داود گفته:

    سلام کلاچ کولر الکتروژن مدل فیوز دار که میگن ترکیه ای هست دارید

    پاسخ
  14. جانعلی حاجی پور
    جانعلی حاجی پور گفته:

    سلام موتور کولر ۳۵۰۰ خراب شده میخام اینو بدم یکی دیگه نو بخرم و حتما مسی باشه چقدر دیگه بزارم روش که یکی دیگه بخرم در ضمن من از شهرستان چهارمحال و بختیاری شهر لردگان هستم دستور بفرمایید چقدر هزینه میشه تلفن همراه خودم ۰۹۱۳۰۵۸۶۸۹۶ هست لطفاً پیام بدین ممنون میشم

    پاسخ
  15. مصطفی قلی خانی
    مصطفی قلی خانی گفته:

    سلام وقت بخیر میخوام بدونم فرق بین سیم پیچ مس و آلمینیوم چیه
    درضمن یه دینام۴۵۰۰موتوژن مسی دارم فابریک باز نشده چطور میتونم با یه دینام سیم پیچ آلمینیومی عوض کنم وچقدر باید پول بدم یا بگیرم با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر مصطفی جان
      قدرت تحمل گرما در مس و آلمینیوم متفاوته
      چرا میخواید اینکارو کنید؟

      پاسخ
  16. اسماعیل پریمون
    اسماعیل پریمون گفته:

    باسلام
    من وزن سیم بکار رفته در موتور کولر رو لازم دارم میخوام سفارش سیم بدم
    ممنون

    پاسخ
  17. حامد کریمی
    حامد کریمی گفته:

    سلام ، سیم پیچی بدیم انجام بدین بهتره یا تعویض کنیم ؟
    میگن هرچند هم خوب سیم پیچی بشه مثل فابریک نمیشه و میسوزه
    این گفته درسته ؟؟؟ با تشکر

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حامد جان وقت بخیر
      خیر همچین صحبتی صحت نداره و قرار نیست پس از سیم پیچی موتور کولر آبی به سرعت آسیب ببینه و بسوزه میتونید سیم پیچی کنید میتونید دینام نو تهیه کنید بستگی به میزان بودجه شما داره

      پاسخ
  18. مهرداد
    مهرداد گفته:

    درود بر شما و عرض خسته نباشید، موتور کولرهای پرتابل آبسال 2600 قابل تعمیره؟

    پاسخ
  19. صمصام
    صمصام گفته:

    سلام وقت بخیر
    دینام کولر سوخته 4500 است
    هزینه سیم پیچی چقدر می شود
    ممنون

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام وقت بخیر جناب صمصام عزیز
      هزینه سیم پیچی از 500 هزار تومان هست به بالا
      آلمینیوم ، نیم مس ، تمام مس متفاوته

      پاسخ
  20. حسین
    حسین گفته:

    سلام موتور کلر 5000 دارم که سوخته امکان دارد با موتر پیچیده شده اماده عوض کنم در ضمن شهرستان رفسنجان هستم وهزینه ان چقدر هست

    پاسخ
  21. ابراهیم جوادی
    ابراهیم جوادی گفته:

    سلام.خسته نباشید.قیمت موتورکولر۳۵۰۰سیم پیچی مس باشدچقدره؟ممنونم

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام ابراهیم جان وقت بخیر
      سیم پیچی از 500 داریم تا 800
      دینام نو و استوک هم موجوده
      سیم پیچی شده مسی هم آماده داریم

      پاسخ
  22. عباس باباخانی
    عباس باباخانی گفته:

    با سلام و احترام دینام کولر آبی اینجانب 6500 متاسفانه سوخت و نیاز به سیم پیچی و یا تعویض دارد لطف می فرمائید راهنمائی گنید برای این کار با کی میتونم تماس بگیرم واطلاعات قیمتی دریافت کنم

    پاسخ
  23. عباس باباخانی
    عباس باباخانی گفته:

    با سلام و احترام دینام کولر آبی اینجانب 6500 متاسفانه سوخت و نیاز به سیم پیچی و یا تعویض دارد لطف می فرمائید راهنمائی گنید برای این کار با کی میتونم تماس بگیرم و قیمت بگیرم

    پاسخ
  24. حمیدرضا اشرفی
    حمیدرضا اشرفی گفته:

    سلام شما سیم پیچ آماده کولر آبی دارین برای ۱/۳و۱/۲ و ۳/۴

    پاسخ
    • alireza
      alireza گفته:

      سلام حمید رضا عزیز وقت بخیر
      دینام استوک موجود داریم عزیز دل
      هزینه سیم پیچی موتور کولر آبی

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *