تنظیم موتورخانه باتوجه به تغییر فصل متفاوت می‌باشد شما باید توجه داشته باشید در فصول مختلف سال دمای موتورخانه خود را تنظیم کنید.

تغییرات دمای هوا در طول روز، باعث به وجود آمدن نوساناتی در دمای داخل ساختمان می‌شود که در نتیجه آن، دمای داخل محل سکونت، از محدوده آسایش فراتر رفته و علاوه بر آن، مصرف بیهوده سوخت و انرژی را به دنبال دارد.

ما در گروه سرویسکاران 24 با تیمی از متخصصین مجرب و دوره دیده آماده همکاری و عقد قرار داد نگهداری تعمیر و سرویس سالانه موتورخانه و تاسیسات ساختمان شما می‌باشد.

جلوگیری از اتلاف انرژی

برای اینکه از اتلاف انرژی جلوگیری کنید می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید.تغییرات دمایی ناشی از تغییر فصل‌های سال، بر عملکرد اجزای موتورخانه می‌تواند تاثیرگذار می‌باشد.

  • عایق‌کاری دیگ‌های فولادی و چدنی ، عایق‌کاری منبع انبساط و منابع آب گرم و لوله‌های گرمایش
  • اسیدشویی منابع کویلی و آب گرم (برای مشاهده ویدیو شستشو منبع کویلی کلیک کنید)
  • زدودن دوده‌های دیگ و شستشو دیگ با اسید
  • سرویس مشعل موتورخانه
  • کنترل و در صورت نیاز تعویض ترموستات‌های گرمایشی که به دیگ و پمپ سیرکولاتور آب رادیاتورها فرمان می‌دهند و همچنین تنظیم دقیق آنها به نحوی که دمای ترموستات پمپ همواره به میزان 5 درجه سانتی گراد بیشتر از دمای تنظیمی ترموستات دیگ حرارت مرکزی باشد.
تنظیم موتورخانه باتوجه به تغییر فصل

تنظیم موتورخانه باتوجه به تغییر فصل

تنظیم دمای دیگ‌های موتورخانه در فصل سرما

  • دمای دیگ‌های موتورخانه در فصل پاییز بهترین درجه شوفاژ باید بین 60 درجه تا 65 درجه تنظیم بشود. دمای پمپ سیرکولاتور باید بین 10 الی 15 درجه پایین‌تر از دیگ تنظیم بشود.
  • در فصل زمستان دجه دما بین 75 الی 85 تنظیم می‌شود.
  • هنگامی که در فصل زمستان بابت گرم شدن آب مصرفی زمان زیادی طول می‌کشد اگر ساختمان به لوله برگشت آب گرم مجهز باشد احتمالا پمپ سیرکولاتور خراب است که باید تعمیر بشود یا تعویض بشود.
  • هوشمد سازی موتورخانه روش مناسبی برای تنظیم دمای موتورخانه در فصول سال می‌باشد.
  • کارهایی مانند تمیزکاری دیگ دودکش، بازرسی اجزایی چون منبع دوجداره آب‌گرم و منبع کویلی آب گرم و منبع انبساط باز (یا بسته) و بازرسی عایق‌کاری لوله‌های بیرونی، از جمله اساسی‌ترین فعالیت‌هایی هستند که در شروع فصول سرد، بایستی انجام شوند.

مزایای کنترل هوشمند موتورخانه  :

  1. قابلیت برنامه‌ریزی به صورت روزانه، هفتگی و سالیانه
  2. کنترل حداقل و حداکثر دمای دیگ و آب گرم مصرفی به صورت مجزا
  3. قابلیت اتصال به کلیه بویلرهای گازی و گازوئیلی­، پانل‌های خورشیدی، پمپ‌های حرارتی
  4. قابلیت تغییر حالت کنترلی از اتوماتیک به دستی
  5. جلوگیری از یخ‌زدگی در ساعات خاموش پمپ سیرکولاسیون
  6. هزینه مناسب و بازگشت سرمایه در مدت کوتاه
  7. تامین آبگرم مصرفی با وجود افزایش مصرف در تمام طول هفته
  8. دارای نمایشگر گرافیکی
تنظیم موتورخانه باتوجه به تغییر فصل

تنظیم موتورخانه باتوجه به تغییر فصل

هوشمند‌سازی موتورخانه 

هوشمند‌سازی موتورخانه فرآیندی است که درآن با کنترل مشعل‌ها و پمپ‌ها، موجب مصرف بهینه انرژی می‌گردد. سیستم موتورخانه هوشمند زیمنس به تعداد طبقات و واحدهای ساختمانی ارتباطی نداشته و هم‌چنین برای نصب آن نیازی به تخریب ساختمان و یا تغییر در موتورخانه نمی‌باشد.

لذا کمترین هزینه را در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت. و هم‌چنین در تعمیر موتورخانه و شوفاژ هزینه کمتری می‌شود. در پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای در کاهش مصرف گاز (بین 15% تا 40%) مشاهد شده است.

هوشمندسازی موتورخانه و تغییر موتورخانه قدیمی به سیستم هوشمند یکی از راه‌های جلوگیری از اتلاف انرژی است که در درازمدت کمک شایانی به پایین آمدن هزینه‌های سوخت و برق در ساختمان می‌شود.

برای انجام تمامی فرایند هوشمندسازی موتورخانه باید از متخصصین دوره‌دیده و وارد به انواع مدل‌های هوشمند موتورخانه‌ها در خواست تغییر و نصب و راه‌اندازی این سیستم را در خواست کرد. کم اطلاعی در این زمینه تخصصی هزینه‌های بالایی را ایجاد می‌کند.(تعمیر موتورخانه غرب تهران)

2 پاسخ
  1. فریدون
    فریدون گفته:

    با سلام
    در مورد هوشمند کردن سیستم موتورخانه با دو دیگ لطفا هزینه مربوطه را اعلام بفرمائید .
    متشکرم .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *